کی بیت کوین بخریم؟

کی بیت کوین بخریم؟

کی بیت کوین بخریم ؟! کی بیت کوین بفروشیم؟!

انتخاب زمان مناسب برای سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر رمزارزها بسیار مهم است.این تصمیم می‌تواند تحول بزرگی در زندگی شما ایجاد کند.

پیشرفت بزرگ مالی یا خسارت بزرگ جبران نشدنی!!!

راهنمای خرید و فروش بیت کوین

در این راهنما ، ما یادگیری های خود را در مورد زمان بندی صحیح سرمایه گذاری در بیت کوین با شما به اشتراک می گذاریم.

لطفاً به خاطر داشته باشید که این محتوا توصیه سرمایه گذاری نیست ، همیشه تحقیق خود را انجام دهید.

بیت کوین بهترین دارایی دهه گذشته بوده است. با این حال همیشه صعودی محض نبوده و با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

بیت کوین در طول سفر خود از کمتر از ۰٫۰۱ دلار به ازای هر سکه تا ۶۴۰۰۰ دلار برای هر سکه ، رسیده است. اما در طول این سفر با نزول های ۸۰ درصدی نیز مواجه شده است.

اما این را بدانید که بیت کوین پس از هر بار اصلاح ، همیشه با قدرت بیشتری حرکت کرده است.

بیت کوین در ۲ چرخه کاملاً مطالعه شده حرکت می کند: یک چرخه چند ساله و یک چرخه چند ماهه.

هر دو، چرخه در بخشهای زیر تجزیه و تحلیل خواهد شد. اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری بلند مدت هستید ، بخش “خرید بیت کوین به عنوان دارنده بلند مدت” را بخوانید

اگر می خواهید فقط به عنوان یک سرمایه گذار کوتاه مدت کار کنید ، بخش مربوط به زمان خرید بیت کوین به عنوان سرمایه گذار کوتاه مدت را بخوانید.

به عنوان یک هودلر چه زمانی بیت کوین بخریم؟!

با توجه به اینکه استراتژی «خرید و نگهداری» در بیت کوین بسیار پر سود است ، سرمایه گذاران اصطلاح خاصی را برای آن ابداع کرده اند: «هودلینگ» (توجه داشته باشید که اشتباه تایپی عمدی است).

در واقع “Hodling” یک گزینه عالی برای سرمایه گذارانی است که می خواهند طولانی مدت روی بیت کوین سرمایه گذاری کنند و به نوسانات کوتاه مدت قیمت اهمیت نمی دهند.

یک روش خوب برای افزایش کارایی این استراتژی استفاده از روشی به نام (DCA) است.

 

به جای خرید تمام بیت کوین های مورد نظر خود در یک زمان ، سرمایه گذاری خود را در ۱۲ واحد تقسیم می کنید ، و هر بار ۱ خرید، به مدت ۱ سال انجام دهید.

به این ترتیب ، از خطر خرید تمام بیت کوین های خود در بالاترین سطح جلوگیری می کنید.

اکنون که دانستید “Hodling” چیست ، بیایید اصلی ترین کاتالیزور قیمت بیت کوین را بررسی کنیم که دارندگان بلند مدت باید مراقب آن باشند.

بزرگترین رشد بیت کوین تاکنون همیشه با رویدادهای “نصف شدن بیت کوین” که هر ۴ سال یک بار اتفاق می افتد ، همزمان بوده است.

در واقع، Bitcoin Halvings کاتالیزور صعودی قیمت است زیرا همانطور که از نامش پیداست ، تورم سالانه بیت کوین به نصف کاهش می یابد.

از این رو ، پس از نصف شدن عرضه بیت کوین ، تقاضا افزایش می یابد ، در نتیجه، افزایش قیمت به دنبال دارد.

از نظر تاریخی ، تقریباً ۱ سال قبل از نصف شدن بهترین زمان برای خرید بیت کوین است.

از طرف دیگر ، تاکنون ثابت شده است که خرید ۲ سال قبل از نصف شدن ، بدترین زمان برای خرید بیت کوین است زیرا این امر معمولاً با یک قیمت بالای بازار همزمان است.

آنالیز فنی

یک “تجزیه و تحلیل فنی” ساده (تجزیه و تحلیل الگوهای نمودار قیمت) که می تواند ریسک شما را به شدت کاهش دهد ، میانگین متحرک ۲۰۰ روز و ۵۰ روز است.

یک میانگین متحرک میانگین قیمت یک دارایی را برای یک دوره زمانی خاص (به عنوان مثال ۲۰۰ روز یا ۵۰ روز) محاسبه می کند.

میانگین متحرک معاملات بیت کوین

یک قانون ساده این است که اگر میانگین متحرک ۵۰ روزه بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باشد ، روند قیمت صعودی است.

از طرف دیگر ، اگر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه باشد ، روند قیمت نزولی است.

چه موقع به عنوان یک سرمایه گذار کوتاه مدت بیت کوین بخریم؟!

هرچقدر عجیب به نظر برسد ، بیت کوین روند فصلی کاملاً مشخصی را دنبال می کند.

به عنوان مثال ، ماه نوامبر از نظر تاریخی بهترین زمان برای خرید بیت کوین بوده است زیرا در ۲ ماه پس از آن با افزایش متوسط ​​قیمت ۸۰٪ همراه بود.

از طرف دیگر ، ژانویه تاکنون بدترین زمان برای خرید بیت کوین بوده است زیرا قیمت بیت کوین هر ساله به طور متوسط ​​-۸٪ کاهش می یابد.

از این رو ، یک سرمایه گذار، کوتاه مدت علاوه بر تجارت فقط براساس رویدادها یا اخبار ، باید این الگوی قیمت دوره ای را در ذهن داشته باشد.

اگر فقط به دنبال خرید بیت کوین به عنوان سرمایه گذار کوتاه مدت هستید ، باید شاخص های حرکت مانند RSI و MACD را تحت نظر داشته باشید.

به عنوان مثال RSI نشان می دهد چه زمانی “بیت کوین” بیش از حد خریداری شده یا “بیش از حد فروخته می شود”. قیمت بیت کوین وقتی RSI بالای ۷۰ باشد “بیش از حد” در نظر گرفته می شود و در صورتی که زیر ۳۰ باشد “بیش از حد” در نظر گرفته می شود.

بنابراین برای افزایش احتمال خرید با قیمت پایین ، می توان هوشمندانه صبر کرد تا RSI زیر ۳۰ باشد.

از طرف دیگر ، MACD جهتی را نشان می دهد که قیمت در آن روند دارد.

اگر هر دو خط روند صعودی داشته و از محدوده بالاتر فاصله داشته باشند ، به این معنی است که قیمت برای تجمع ادامه دارد.

اگر ، با این حال ، قیمت در بالای محدوده است و هر دو خط MACD شروع به کاهش می کنند ، این می تواند زمان خطرناکی برای خرید بیت کوین باشد.

عوامل صعودی برای قیمت بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری با ریسک بالا و پاداش بالا شناخته می شود که می تواند به طور بالقوه بازدهی باورنکردنی ایجاد کند.

فراتر از نوسانات روزانه قیمت آن ، که به طور کلی تحت تأثیر تغییرات گذرا در عرضه و تقاضا قرار دارد ، چندین عامل طولانی مدت در این بازی وجود دارند که گمان می رود عامل افزایش تدریجی قیمت آن باشند.

خوشبختانه ، وقایع مهم مثبت پیرامون بیت کوین معمولاً پوشش قابل توجهی را به خود جلب می کنند ، و فرصت کافی برای خرید به شما می دهد.

نصف شدن بیت کوین

روش ساخت شبکه بیت کوین ، استخراج کنندگان برای هر بلوک معتبری که شناخته شده است پاداش BTC دریافت می کنند ، این به عنوان پاداش بلوک شناخته می شود. پاداش بلوک انگیزه ای برای ماینرها برای ادامه هش کردن ، کشف بلوک های جدید و تأیید معاملات جدید است.

هنگامی که بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد ، ماینرها برای هر بلوک ۵۰ بیت کوین دریافت کردند ، در سال ۲۰۱۲ پس از استخراج ۲۱۰،۰۰۰ بلوک اول ، این پاداش به ۲۵ BTC کاهش یافت. به همین ترتیب ، در سال ۲۰۱۶ بیشتر به ۱۲٫۵ BTC کاهش یافت و در سال ۲۰۲۰ به ۶٫۲۵ BTC کاهش یافت.

از نظر تاریخی ، نصف شدن بیت کوین توسط معامله گران رمزارزها به عنوان یک “رویداد خرید” در نظر گرفته شده است. به لطف این عرضه کنترل شده ، افزایش کمبود بیت کوین می تواند رابطه عرضه و تقاضا در بازار را تغییر دهد و قیمت ها را افزایش دهد.

همانطور که میدانید ، در هر دوره نصف شدن ، اثر کاهش عرضه و تورم همیشه قیمت BTC را افزایش داده است. اگرچه نصف شدن پاداش بلوک تنها دلیل این امر نیست ، اما به طور گسترده ای یکی از قابل اعتمادترین شاخص های صعودی محسوب می شود.

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ

مسلماً یکی از مهمترین چالشهای بیت کوین ، پذیرش سازمانی است. به طور گسترده انتظار می رود که وقتی سرانجام موسسات مالی بزرگ ، شرکت های بین المللی و حتی دولت ها درگیر شوند ، رمزارزها رشد چشمگیری داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای پیوستن شرکت های بزرگ به رمزارزها ، بهبود نظارت است.

به طور کلی ، اگر می شنوید که یک شرکت بزرگ با سرمایه قابل توجهی در صنعت بلاکچین یا رمزارزها سرمایه گذاری می کند، ممکن است اندکی پس از آن افزایش قیمت قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

عوامل نزولی برای قیمت بیت کوین

اگرچه پیش بینی بازار با اطمینان مطلق امکان پذیر نیست ، اما فاکتورهای مختلفی وجود دارد که قیمت بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بیشتر اوقات وقت کافی برای واکنش در برابر حوادث ناگوار که به احتمال زیاد بازار را خراب می کنند وجود دارد. اگر متوجه فشار منفی در مورد هر یک از مثال های زیر شدید ، لازم است در مورد خروج از بازار فکر کنید.

 

هک صرافی

متأسفانه هک در صرافی های متمرکز یک اتفاق معمول است ، به طور معمول هر ساله چندین بار از این دست اتفاق ها می افتد.

هک های بزرگ اغلب باعث ایجاد یک هیجان رسانه ای منفی می شوند ، که می تواند باعث کاهش ایمان در بازار شود و به طور بالقوه به فروش قابل توجهی منجر شود.

به همین ترتیب ، اگر یک هکر مقدار بسیار زیادی بیت کوین یا سایر رمزارزها را بدست آورد و شروع به فروش آنها از طریق صرافی های مختلف کند ، این گاهی اوقات می تواند برای سقوط قیمت بیت کوین کافی باشد زیرا عرضه به طور ناگهانی بیش از تقاضا است.

اگر صرافی بسیار محبوب باشد و یا اندازه سرقت قابل توجه باشد ، در این صورت بازار معمولاً واکنش منفی نشان می دهد ، قیمت در روزها و هفته های پس از آشکار شدن هک به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

به عنوان مثال ، هنگامی که مشخص شد MtGox 850،۰۰۰ BTC را در نتیجه یک سرقت از دست داده است ، قیمت بیت کوین شروع به سقوط کرد ، و بیت کوین وارد یک روند نزولی شد که بیش از یک سال ادامه داشت.

به همین ترتیب ، هنگامی که ۷۲ میلیون دلار از Bitfinex در آگوست ۲۰۱۶ به سرقت رفت ، قیمت بیت کوین به طرز چشمگیری سقوط کرد ، تقریباً ۲۰٪ از ارزش خود را از دست داد.

به همین دلیل ، هک های قابل توجه صرافی ها را می توان شاخص نزولی در نظر گرفت و غالباً فرصت مناسبی برای خروج از بازار است. اما امکان رشد بازار بعد از چند هفته وجود دارد.

ممنوعیت های کشور

در حال حاضر ، وضعیت حقوقی بیت کوین از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برخی از کشورها بیت کوین را قانونی میدانند در حالی که برخی دیگر به یک یا چند دلیل رمزارزها را کاملاً ممنوع کرده اند.

با این حال ، یک نگرانی کلی وجود دارد که همزمان با رشد رمزارزها، دولت های مختلف به شدت نسبت به فناوری جدید واکنش نشان می دهند ، زیرا در نهایت می توانند به اندازه کافی بزرگ شوند تا سیاست های پولی را تهدید کنند.

هر کشور بزرگی که بیت کوین را ممنوع کند ، قطعاً باعث کاهش قابل توجهی در فشار خرید می شود زیرا اعتقاد به آینده بلند مدت از بین می‌رود.

به عنوان مثال ، اگر ایالات متحده ممنوعیت کامل بیت کوین را اجرا کند ، می توانید یک سقوط چشمگیر را تجربه کنید ، که بهبود آن احتمالاً مدت زیادی طول می کشد. برعکس ، اگر یک کشور نسبتاً مبهم یا ناشناخته بیت کوین را ممنوع کند ، این ممکن است تأثیر کمی در قیمت داشته باشد.

لازم به ذکر است که حتی شایعات نیز می توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارند ، اگرچه معمولاً فقط به طور گذرا ، در حالی که حتی ممنوعیت جزئی مانند استخراج یا معامله رمزارز نیز می تواند قیمت را مختل کند.

به عنوان مثال ، اگر جامعه بیت کوین در مورد چگونگی عملکرد بیت کوین یا نحوه مدیریت آن اختلاف نظر پیدا کنند ، این می تواند اختلاف قابل توجهی بین کاربران ایجاد کند و باعث کاهش قیمت شود.

از اواسط ماه نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۸ ، بیت کوین تقریباً ۵۰٪ از ارزش خود را از دست داد ، زیرا مقدار زیادی اخبار منفی در رابطه با بیت کوین وجود داشت.

علاوه بر این ، اگر اشکال یا نقص جدی در کد Bitcoin وجود داشته باشد ، این امر همچنین می تواند اعتماد به بیت کوین را به شدت کاهش دهد و به عنوان یک نشانه بسیار نزولی شناخته شود.

خوشبختانه ، اگرچه چندین اشکال در کد Bitcoin کشف شده است ، اما هیچ یک از آنها برای آسیب رساندن شدید به شبکه مورد سو استفاده قرار نگرفته است.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *