نحوه بازیابی رمزارز منتقل شده به شبکه اشتباه در بایننس

نحوه بازیابی رمزارز منتقل شده به شبکه اشتباه در بایننس

نحوه بازیابی رمزارز منتقل شده به شبکه اشتباه در بایننس

 

هنگام برداشت یا واریز رمزارز به حساب بایننس خود ، به شبکه ای که انتخاب می کنید دقیق توجه داشته باشید. چون که به آسانی می‌توانید بایننس اسمارت چین (BEP-20) را با اتریوم (ERC-20) اشتباه بگیرید و توکن های خود را به بلاکچین اشتباه ارسال کنید.

اگر کیف پول رمزارز شما از BEP-20 و ERC-20 پشتیبانی می کند ، می توانید رمزارز خود را با چند مرحله ساده به Binance ارسال کنید.

اگر کیف پول شما فقط ERC-20 یا BEP-20 را پشتیبانی می کند ، باید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی که از هر دو بلاکچین پشتیبانی می کند وارد کنید.

اگر در حال برداشت از بایینس هستید ، احتمالاً متوجه شده اید که برخی از سکه ها شبکه انتقال متفاوتی دارند.

 

به طور خلاصه ، شما باید همان شبکه ای را انتخاب کنید که توسط کیف پول دریافت کننده مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر فنی ، این بستگی به این دارد که از کدام توکن استاندارد استفاده می کنید ، مانند ERC-20 ، BEP-20 یا BEP-2.

 

اگر رمزارز خود را به بلاکچین اشتباه ارسال کرده اید ، لازم است نوع کیف پول خود را برای آن بفرستید. اگر می توانید به کلید خصوصی یا عبارت seed خود دسترسی پیدا کنید ، کیف پول non-custodial دارید. اگر نه ، کیف پول شما custodial است. با استفاده از این اطلاعات ، می توانید سه راه حل ممکن را امتحان کنید.

 

من رمزارزی را به شبکه اشتباه ارسال کرده ام. چه باید کرد؟

اول از همه ، وحشت نکنید. اگر توکن های ERC-20 (مانند ETH) را با استفاده از بایننس اسمارت چین (BSC) ارسال کرده اید یا از طریق شبکه اتریون توکن BEP-20 ارسال کرده اید ، می توانید آنها را بازیابی کنید. سه موقعیت مختلف وجود دارد که هر کدام راه حل خاص خود را دارند:

 

1. توکن ها را به کیف پولی ارسال کردید که از BSC و اتریوم پشتیبانی می کند.

می توانید توکن ها را به شبکه صحیح در بایننس ارسال کنید.

2. توکن ها را به کیف پول ارسال کرده اید که فقط از BSC یا Ethereum پشتیبانی می کند.

 

برای وارد کردن به کیف پولی که از هر دو پشتیبانی می کند ، باید به کلید خصوصی خود دسترسی داشته باشید.

 

3. شما توکن ها را به custodial wallet or crypto exchange. ارسال کرده اید.

 

از ارائه دهنده کیف پول خود یا خدمات مشتری صرافی کمک بخواهید.در این صورت امکان دارد که نتوانید رمزارزهایی خود را بازگردانید.

 

قبل از کار بر روی یک راه حل ، لازم است بدانید چه اتفاقی افتاده است تا از مشکل مشابه در آینده جلوگیری کنید.

 

تفاوت بین BEP-20 و ERC-20 چیست؟

 

ERC-20 و BEP-20 استانداردهای توکن هستند که قوانین خاص و رهنمودهای فنی توکن ها را توصیف می کنند. آنها بر نحوه انجام معاملات ، سپرده ها و برداشت ها حاکم هستند. ERC-20 و BEP-20 نحوه تعامل یک رمز را با کیف پول ها ، پروژه ها و قراردادهای هوشمند مختلف استاندارد می کنند.

 

این دو استاندارد شباهت های زیادی در نحوه عملکرد دارند ، اما ERC-20 منحصر به اتریوم است و BEP-20 منحصر به زنجیره هوشمند بایننس است. به زبان ساده ، آنها استانداردهای توکن هستند که هر یک از آنها در یک بلاکچین مختلف قرار دارند.

 

اگر رمز ارز شما در شبکه اشتباه باشد ، ممکن است برای هدفی که شما می خواهید قابل استفاده نباشد. به عنوان مثال ، اتریوم ارسال شده به BSC در Ethereum DApps و قراردادهای هوشمند قابل استفاده نخواهد بود.

 

 

چه اتفاقی می افتد که یک توکن BEP-20 / ERC-20 را به بلاکچین اشتباه ارسال کنم؟

 

 

اگر یک رمز ERC-20 به BSC یا یک توکن BEP-20 به اتریوم ارسال کنید ، رمز در همان آدرس کیف پول در شبکه انتخاب شده قرار می گیرد. آدرس کیف پول BSC و اتریوم شما یکسان است و با همان کلید خصوصی قابل دسترسی است.

 

 

به عنوان مثال ، ارسال ETH به BSC در پایان به عنوان توکن BEP-20 در اتر در آدرس کیف پول شما در BSC متصل می شود. هنگامی که توکن های BEP-20 را به شبکه Ethereum ارسال کردید ، می توانید از BscScan.com برای بررسی این کار با شناسه معامله یا Etherscan.io استفاده کنید.

 

در اینجا مثالی از ( BscScan) آورده شده است

کسی وجود دارد که ERC-20 اتریوم خود را پس گرفت و شبکه انتقال بایننس اسمارت چین (BEP-20) را در کیف پول باینتس خود انتخاب کرد. این توکن ها اکنون به صورت Binance-Peg اتریوم در همان آدرس کیف پول در بایننس اسمارت چین نشان داده می شوند.

 

بازیابی رمزارز

 

خوشبختانه رمزنگاری شما ناپدید نخواهد شد. تمام کاری که اکنون باید انجام دهید این است که آن را به بلاکچین صحیحی که نیاز دارید بفرستید. راه حل های زیر را که با شرایط شما مطابقت دارد بررسی کنید.

 

 

بازیابی از کیف پول پشتیبانی از بایننس اسمارت چین و اتریوم

شما در یافتن توکن های خود در کیف پولی که از هر دو بلاکچین پشتیبانی می کند مشکلی نخواهید داشت.

toggle list of tokens برای هر شبکه بررسی کنید تا اگر نمی توانید رمزارز خود را ببینید ، فعال شود.

 

به عنوان مثال ، MetaMask دارای یک دکمه [افزودن رمز] است که به شما امکان می دهد تمام سکه های موجود خود را ببینید..

 

 

بازیابی ارز دیجیتال

 

اگر نمی توانید سکه را در لیست مشاهده کنید ، باید قرارداد توکن آن را در کیف پول خود وارد کنید. این مرحله را می توانید در مرحله 5 بازیابی از کیف پول مشاهده کنید که فقط از بایننس اسمارت چین یا اتریوم پشتیبانی می کند.

اگر می خواهید رمز خود را به بلاک چین اصلی خود بازگردانید ، دو گزینه وجود دارد: Binance Bridge یا روش دستی.

 

Binance Bridge

 

Binance Bridge ابزاری ساده برای تبدیل دارایی های شما بین بلاکچین ها است. شما فقط باید متا مسک یا بایننس چین ولت را متصل کرده و آنچه را می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای هزینه های گس BSC یا BTH برای هزینه های گس اتریوم نیاز خواهید داشت.

بازیابی رمزارز

 

تبدیل دستی

برای تبدیل دستی توکن های شما، نیاز به برگرداندن رمزارز به بایننس دارد. شبکه واریز در کیف پول Spot Binance شما باید با زنجیره بلوکی که توکن شما در حال حاضر در آن است مطابقت داشته باشد. پس از ورود ، می توانید آن را به درستی به کیف پول خارجی خود ارسال کنید.

 

 

در این مثال ، Binance-Peg ETH (BEP-20) را دوباره به ERC-20 ETH تبدیل خواهیم کرد. اطمینان حاصل کنید که کیف پولی که از آن ارسال می کنید برای هزینه های گس BNB دارد.

 

1. در صفحه برداشت رمزنگاری بایننس ، اتریوم و شبکه سپرده را به عنوان BEP-20 (BSC) انتخاب کنید. اگر به یک شبکه اشتباه واریز کنید ، بایننس نمی تواند وجوه شما را بازیابی کند.

 

بازیابی رمزارز

 

2. پس از بازگشت ETH به حساب Binance ، با برداشتن آن به کیف پول پشتیبانی Ethereum و انتخاب Ethereum (ETH) ERC20 به عنوان شبکه انتقال ، آن را به ERC-20 تبدیل کنید.

بازیابی رمزارز

 

وجوه شما اکنون با خیال راحت به سمت بلاکچین درست کیف پول خارجی شما خواهد بود.

 

 

 

بازیابی از کیف پول که فقط از BSC یا Ethereum پشتیبانی می کند

برای بازیابی رمزهای خود در این شرایط ، باید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی که از هر دو بلاکچین پشتیبانی می کند وارد کنید. بسته به کیف پول ، همچنین ممکن است بتوانید از عبارت seed خود به جای کلید خصوصی خود استفاده کنید.

 

وارد کردن کلید خصوصی

وقتی کلید خصوصی کیف پول را به کیف پول دیگری وارد می کنید ، حتی وقتی از کیف پول دیگری استفاده می کنید به funds مربوط به آن کلید خصوصی دسترسی پیدا می کنید.

 

به عبارت دیگر ، وارد کردن کلید خصوصی کیف پول ، وجه را به کیف پول وارد کننده شما ارسال نمی کند. این فقط کیف پول خارجی را از طریق برنامه دیگری قابل دسترسی می کند. توجه داشته باشید که کیف پول های custodial معمولاً از این گزینه برخوردار نیستند زیرا کلید خصوصی برای شما فراهم نمی کنند.

 

بیشترین کیف پول هایی که برای این کار استفاده می شود شامل Metamask ، Trust Wallet ، Math Wallet ، SafePal و TokenPocket است.

در این مثال از افزونه MetaMask Google Chrome استفاده شده و ETH را که به طور تصادفی به BSC ارسال شده بازیابی می کند.

 

وجوه خود را بازیابی کنید

 

1. به کیف پول متامسک خود دسترسی پیدا کنید یا اگر کیف پول ندارید ، کیف پول جدیدی ایجاد کنید. MetaMask همچنین به عنوان یک برنامه برای iOS و Android در دسترس است.

 

2. اگر در حال ایجاد یک حساب جدید هستید ، به شما این گزینه داده می شود که عبارت قدیمی کیف پول خود را وارد کنید.

 

بازیابی ارز دیجیتال

 

3. اگر حساب کاربری دارید ، کافیست روی پین برنامه افزودنی MetaMask و سپس روی پروفایل حساب خود در سمت راست بالا کلیک کنید

 

بازیابی رمزارز

4.روی [وارد کردن حساب] کلیک کنید و سپس کلید خصوصی کیف پول خود را با رمزارز گمشده وارد کنید. برای نهایی کردن ، روی [وارد کردن] کلیک کنید. در صورت داشتن یک پرونده JSON نیز می توانید بارگذاری کنید.

 

 

5- در مرحله بعدی ، باید شبکه BSC را به صورت دستی به حساب MetaMask خود اضافه کنید. روی پین برنامه افزودنی MetaMask و سپس منوی کشویی شبکه در وسط بالا کلیک کنید. [Custom RPC] را در پایین لیست کلیک کنید.

 

بازیابی اتریوم

6- برای دسترسی به متامسک به بایننس اسمارت چین باید جزئیات را اضافه کنید. این جزئیات شامل یک URL تماس از راه دور (RPC) است. این URL MetaMask را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به زنجیره بلوک BSC را درخواست کند و درخواست معامله کند. اطلاعات زیر را در قسمت های مربوط به خود پر کرده و بر روی [ذخیره] در پایین کلیک کنید.

 

Network Name: BSC Mainnet

New RPC URL: https://bsc-dataseed1.binance.org/

ChainID: 56

Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://bscscan.com/

 

 

 

7. اکنون قرارداد صحیح رمز را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید. این مرحله به کیف پول پشتیبانی کننده BEP-20 شما اجازه می دهد تا رمز از دست رفته را اسکن کند. می توانید لیستی از توکن ها و قراردادهای توکن را در BscScan بیابید. برای ارسال ERC-20 ETH به BSC ، بر روی Binance-Peg Ethereum Token (ETH) کلیک کنید تا قرارداد توکن خود را پیدا کنید.

 

 

8- برای آماده سازی مرحله بعدی قرارداد رمز را کپی کنید و قسمت Decimals را یادداشت کنید

 

9. [BSC Mainnet] را از لیست کشویی شبکه انتخاب کرده ، بر روی [Add Token] و سپس [Custom Token] کلیک کنید

 

10. آدرس قرارداد Token ، نماد Token و اعشار از دقت را وارد کنید. برای مثال ETH ما ، این موارد عبارتند از:

 

Token Contract Address: 0x2170ed0880ac9a755fd29b2688956bd959f933f8

Token Symbol: ETH

Decimals of Precision: 18

Click [Add Tokens] to confirm.

 

 

11. اکنون باید توکن های ETH گمشده خود را در موجودی کیف پول خود مشاهده کنید. از اینجا ، شما می توانید آن را به آدرس کیف پول BEP-20 حساب بایننس خود ارسال کنید. در صورت تمایل می توانید از Binance Bridge با MetaMask نیز استفاده کنید تا رمز خود را به ERC-20 تبدیل کنید.

 

بازیابی از custodial wallet or exchange

 

اگر می خواهید وجوه خود را بدون پشتیبانی BEP-20 ، مانند مبادله رمزگذاری دیگر ، به یک کیف پول custodial بردارید ، باید با دارنده نگهداری کیف پول تماس بگیرید. برخی از ارائه دهندگان کیف پول custodial ممکن است با پرداخت هزینه ای به شما کمک کنند یا به شما امکان دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را می دهند. سپس می توانید کلید خصوصی را به یک کیف پول پشتیبانی کننده BSC وارد کنید. متاسفانه اکثر آنها ، از جمله صرافی ها ، قادر به ارائه کلید شما نیستند.

 

اگر با بلاکچین اشتباه انتخاب شده ، رمزها را به حساب Binance خود واریز کنید ، Binance نمی تواند به شما در بازیابی رمزنگاری کمک کند.

 

سخنان پایانی

انتخاب شبکه انتقال صحیح یکی از مشکل ترین قسمتهای برداشتن رمزارز از Binance است. در بیشتر موارد ، با یک کیف پول استاندارد ، دارایی شما امن است و با کمی کار قابل بازیابی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *