عرضه اولیه سکه (ICO) چیست؟
عرضه اولیه سکه (ICO) معادل با عرضه اولیه (IPO) است. شرکتی که به دنبال جمع آوری پول برای ایجاد سکه ، برنامه یا سرویس جدید است ، ICO را به عنوان راهی برای جمع آوری سرمایه راه اندازی می کند.
سرمایه گذاران علاقه مند می توانند از این پیشنهاد استفاده کنند و رمز ارز جدید رمزگذاری شده توسط شرکت را دریافت کنند. این رمز ممکن است در استفاده از محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد ، فایده داشته باشد یا فقط نمایانگر سهمی در شرکت یا پروژه باشد.
روشهای کلیدی
عرضه اولیه سکه (ICO) یک روش محبوب جمع آوری کمک مالی است که در درجه اول توسط استارتاپ هایی که مایل به ارائه محصولات و خدمات هستند و معمولاً مربوط به ارز رمزپایه و فضای بلاکچین است ، استفاده می شود.
ICO ها مشابه سهام هستند ، اما بعضی اوقات برای یک سرویس نرم افزاری یا کالای ارائه شده کاربردی دارند.
برخی ICO ها بازدهی هنگفتی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته اند.
برای شرکت در ICO ، معمولاً ابتدا باید ارز دیجیتال را از صرافی خریداری کنید و درک اساسی از نحوه استفاده از کیف پول و مبادلات ارز رمزنگاری شده داشته باشید.
عرضه اولیه سکه (ICO) چگونه کار می کند
هنگامی که یک شرکت مبتنی بر ارز رمزنگاری می خواهد از طریق ICO پول جمع کند ، معمولاً whitepaper ایجاد می کند که مشخص می کند پروژه چیست ، نیازی که پروژه پس از اتمام برآورده می کند ، چه مقدار پول مورد نیاز است ، چه تعداد از رمزهای مجازی را بنیان گذاران را نگه می دارد ، چه نوع پولی پذیرفته می شود و چه مدت فعالیت ICO ادامه دارد.
در طول کمپین ICO ، علاقه مندان و حامیان پروژه برخی از نشانه های پروژه را با ارز فیات یا دیجیتال خریداری می کنند. به این سکه ها توکن گفته می شود و مشابه سهام شرکتی است که در طی IPO به سرمایه گذاران فروخته می شود.
اگر پول جمع آوری شده حداقل بودجه مورد نیاز شرکت را تأمین نکند ، ممکن است پول به پشتیبانان برگردانده شود. در این مرحله ، ICO ناموفق ارزیابی می شود. در صورت تأمین نیازهای مالی در بازه زمانی تعیین شده ، پول جمع شده برای پیگیری اهداف پروژه هزینه می شود.
ملاحظات ویژه :
سرمایه گذارانی که قصد خرید ICO را دارند ابتدا باید به طور گسترده تری با فضای ارزهای رمزپایه آشنا شوند. این بدان معناست که یک سرمایه گذار ICO باید قبلاً یک کیف پول ارز رمزنگاری شده برای ارزی مانند بیت کوین یا اتریوم تنظیم کرده باشد و همچنین کیف پول توانایی نگهداری هر کدام از رمزها یا ارزهای مورد نظر خود را داشته باشد.
چگونه می توان از ICO های جدید اطلاع پیدا کرد؟!
هیچ دستورالعملی برای آگاهی از آخرین ICO ها وجود ندارد. بهترین کاری که یک سرمایه گذار علاقه مند می تواند انجام دهد مطالعه آنلاین پروژه های جدید است. مکان های متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که در آن سرمایه گذاران برای بحث در مورد فرصت های جدید جمع می شوند. سایت های اختصاصی وجود دارد که ICO ها را جمع می کند و به سرمایه گذاران امکان می دهد ICO های جدید را کشف کرده و پیشنهادات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند.
- عرضه اولیه سکه (ICO) در مقابل عرضه اولیه (IPO):
برای شرکت های سنتی ، چند روش برای جمع آوری بودجه لازم برای توسعه و گسترش وجود دارد. یک شرکت می تواند شروع به فعالیت های کوچک کند و همانطور که سود آن اجازه می دهد رشد کند و سهام فقط در دست مالکان شرکت باقی بماند. با این حال ، این همچنین بدان معنی است که آنها ممکن است مدت طولانی منتظر بمانند تا منابع مالی جمع شوند.
متناوباً ، شرکت ها می توانند به سرمایه گذاران خارجی برای پشتیبانی زودهنگام ، تأمین سریع وجه نقد – اما معمولاً با معامله دادن بخشی از سهام مالکیت ، مراجعه کنند و با فروش سهام از طریق IPO وجوه شخصی از سرمایه گذاران کسب کنند.
در حالی که IPO صرفاً با سرمایه گذاران معامله می کند ، ICOs ممکن است با حامیانی که مایل به سرمایه گذاری در یک پروژه جدید هستند معامله کند ، دقیقاً مانند یک رویداد تأمین سرمایه جمعی. اما ICO ها از نظر سرمایه گذاری جمعی از این نظر متفاوت هستند که حامیان ICO با انگیزه بازگشت احتمالی سرمایه گذاری های خود درگیر می شوند در حالی که بودجه جمع آوری شده در کمپین های سرمایه گذاری جمعی اساساً کمک مالی است. به همین دلایل ، ICO به عنوان “میزان فروش” شناخته می شود.
ICO همچنین حداقل دو تفاوت مهم ساختاری را با IPO حفظ می کند.
سازمان های دولتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر ICO نظارت نمی کنند .
ICO ها از نظر ساختار بسیار آزادتر از IPO ها هستند