تاریخچه قیمت بیت کوین

تاریخچه قیمت بیت کوین

مروری بر تاریخچه قیمت بیت کوین

 

قیمت بیت کوین از زمان ایجاد در سال ۲۰۰۹ تاکنون پنج قله قابل توجه  را تجربه کرده است.سفر بیت کوین بی ثبات بوده و اغلب به رویدادهای سیاسی ، اقتصادی و نظارتی واکنش نشان می دهد.بیت کوین به طور متوسط ​​سالانه ۲۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

 

رویدادهایی مانند هک صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ و سقوط بازار سهام ۲۰۲۰ می تواند برخی از رفتارهای کوتاه مدت و میان مدت قیمت بیت کوین را توضیح دهد. در بلندمدت ، می توانید با نگاهی به مدل هایی که از تجزیه و تحلیل فنی ، بنیادی و احساسی استفاده می کنند ، به نمای کلان برسید.

 

 

معرفی

بیت کوین (BTC) با افزایش چشمگیر ارزش خود از سال ۲۰۰۹ نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال ،قیمت بیت کوین نیز با افت و سقوط نیز روبرو شده است. با وجود بی ثباتی ، این رمزارز تاکنون از تمام دارایی های سنتی بهتر عمل کرده است. ترکیبی از عوامل متعدد، تاریخ قیمت بیت کوین را تشکیل می دهد و می توانید آنها را با تکنیک ها و دیدگاه های مختلف مطالعه کنید.

 

 

 

نحوه تحلیل تاریخچه قیمت بیت کوین

 

قبل از ورود به داده ها ، بیایید ببینیم چگونه می توانید تاریخچه قیمت بیت کوین را تجزیه و تحلیل کنید. سه روش مختلف وجود دارد: تحلیل تکنیکی ، بنیادی و احساسی. هر نوع دارای نقاط قوت و ضعف است ، اما می توان آنها را با هم ترکیب کرد تا تصویری واضح تر ایجاد شود.

 

۱. یتجزیه و تحلیل فنی (TA): استفاده از داده های قیمت و حجم تاریخی برای تلاش و پیش بینی رفتار بازار در آینده. به عنوان مثال ، می توانید با در نظر گرفتن قیمتهای ۵۰ روز گذشته و میانگین آنها ، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) ایجاد کنید. با ترسیم آن بر روی نمودار می توانید با SMA نتیجه گیری کنید. به عنوان مثال ، تصور کنید بیت کوین چند هفته تحت SMA 50 روزه معامله می شود ، اما سپس از آن عبور می کند. این حرکت را می توان نشانه بهبودی احتمالی دانست.

 

 

۲. تجزیه و تحلیل بنیادی (FA): استفاده از داده هایی که ارزش اصلی و ذاتی یک پروژه یا رمزارز را نشان می دهند. این نوع تحقیق بر عوامل خارجی و داخلی متمرکز است تا ارزش واقعی دارایی را تعیین کند. به عنوان مثال ، می توانید معاملات روزانه بیت کوین را برای سنجش میزان محبوبیت شبکه بررسی کنید. اگر این عدد در طول زمان افزایش یابد ، ممکن است نشان دهد که پروژه دارای ارزش است و قیمت می تواند افزایش یابد.

 

۳. جزیه و تحلیل احساسات (SA): استفاده از احساسات بازار برای پیش بینی حرکت قیمت ها. احساسات بازار شامل احساسات و روحیه سرمایه گذاران نسبت به یک دارایی است. معمولاً می توانید اینها را به احساسات صعودی یا نزولی طبقه بندی کنید. به عنوان مثال ، افزایش قابل توجه جستجوی گوگل در مورد خرید بیت کوین می تواند احساس مثبت بازار را نشان دهد.

 

 

چه عواملی بر معاملات اولیه بیت کوین تأثیر گذاشت؟

 

مورد بعدی بررسی عواملی است که بر معاملات و بر قیمت ها تأثیر می گذارد. این موارد از زمان شروع بیت کوین تغییر کرده است.

ساتوشی ناکاموتو اولین بلوک را در ژانویه ۲۰۰۹ با پاداش ۵۰ بیت کوین استخراج کرد. او سپس در اولین معامله بیت کوین ۱۰ بیت کوین را به هال فینی ارسال کرد. در ۲۲ مه ۲۰۱۰ ، قیمت بیت کوین هنوز کمتر از ۰٫۰۱ دلار بود. آن روز همچنین اولین معامله تجاری بیت کوین با Laszlo Hanyecz انجام شد که دو پیتزا به قیمت ۱۰۰۰۰ بیت کوین خریداری کرد. در آن زمان ، کاربران در انجمن های Bitcointalk این خرید را یک امر جدید تلقی می کردند.

 

در حال حاضر چه عواملی بر معاملات بیت کوین تأثیر می گذارد؟

افزایش پذیرش در خرده فروشی ، امور مالی و سیاست.امروزه عوامل بیشتری بر قیمت و معاملات بیت کوین تأثیر می گذارد. سرمایه گذاری نهادی در ارزهای مجازی نیز در حال افزایش است و به گمانه زنی ها نقش بیشتری می بخشد. این نکات به این معنی است که عواملی که بر معاملات امروز بیت کوین تأثیر می گذارند اغلب با عوامل اولیه آن متفاوت است. بیایید در مورد برخی از بزرگترین آنها بحث کنیم.

 

۱. مقررات در حال حاضر بسیار بیشتر از روزهای اولیه بیت کوین است. با درک بیشتر دولتها از رمزارزها و فناوری بلاک چین ، کنترل آنها افزایش می یابد.  برخی تغییرات در قیمت بیت کوین مربوط به ممنوعیت BTC در یک کشور یا محبوبیت آن در کشور دیگر است.

 

۲. وضعیت اقتصاد جهانی در حال حاضر یک عامل مستقیم در قیمت و معاملات بیت کوین است. به عنوان مثال ، افرادی که در کشورهای دارای تورم فوق العاده زندگی می کنند ، به عنوان محافظتی در برابر تورم به رمزارزها روی آورده اند. در نتیجه بحران اقتصادی ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ ، ما شاهد حجم معاملات بی سابقه ای در LocalBitcoins در بولیوار ونزوئلا بودیم. سقوط بازار سهام ۲۰۲۰ شاهد آغاز روند صعودی بیت کوین بود که بیش از یک سال به طول انجامید. بیت کوین در حال حاضر به عنوان یک ذخیره ارزش ، بسیار شبیه به طلا تلقی می شود. وقتی اعتماد به نفس در سایر بخش های اقتصاد پایین است ، مردم این دارایی ها را خریداری می کنند.

 

 

 

۳. افزایش استقبال عمومی از شرکت های بزرگ می تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. Paypal ، Square ، Visa و Mastercard همه از رمزارزها حمایت می کنند و به سرمایه گذاران اطمینان می دهند. خرده فروشان حتی پرداخت های بیت کوین را نیز پذیرفته اند. قطع حمایت همچنین می تواند باعث فروش مجدد شود ، مانند اعلام ایلان ماسک در ۱۷ مه ۲۰۲۱ ، مبنی بر توقف پرداخت های بیت کوین توسط تسلا. در این مورد ، قیمت از کمتر از ۵۵،۰۰۰ دلار در هر BTC به تقریبا ۴۸،۵۰۰ دلار در آن روز رسید.

 

 

 

 

 

تاریخچه قیمت بیت کوین

از سال ۲۰۰۹ ، قیمت بیت کوین دارای نوسانات زیادی بوده  است. عوامل ذکر شده در بالا همگی در سفر آن تا کنون موثر بوده اند. اگرچه قیمت فراز و نشیب های خود را داشته است ، اما قیمت هنوز به طور چشمگیری بالاتر از زمان شروع آن است.

 

 

 

تا کنون پنج قله قابل توجه در قیمت بیت کوین وجود داشته است ، از تنها ۱ دلار در سال ۲۰۱۱ به بالاترین سطح ۶۵۰۰۰ دلار در ماه مه ۲۰۲۱ رسیده است. بیایید تاریخ را تا کنون به ۵ قله مجزا تقسیم کنیم.

 

 

_ژوئن ۲۰۱۱: از قیمت چند سنت به ۳۲ دلار رسید. بیت کوین اولین روند صعودی خود را تجربه کرد و پس از آن ​​تا ۲٫۱۰ دلار سقوط کرد.

_ آوریل ۲۰۱۳:درابتدای سال قیمت بیت بیت کوین ۱۳ دلار بود  و در ۱۰ آوریل ۲۰۱۳ به ۲۶۰ دلار افزایش یافت. سپس قیمت در دو روز کاهش یافت و به ۴۵ دلار رسید.

_دسامبر ۲۰۱۳: تا پایان سال ، بیت کوین تقریباً ۱۰ برابر افزایش قیمت بین اکتبر و دسامبر را تجربه کرد. در ابتدای اکتبر ، بیت کوین قبل از رسیدن به قله ۱۱۶۰ دلار ، ۱۲۵ دلار معامله می شد. تا ۱۸ دسامبر ، قیمت بار دیگر به ۳۸۰ دلار سقوط کرد.

_دسامبر ۲۰۱۷: پس از شروع قیمت تقریباً ۱۰۰۰ دلاری در ژانویه ۲۰۱۷ ، قیمت بیت کوین تا ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری یافت و به زیر ۲۰۰۰۰ دلار رسید. این روند صعودی موقعیت بیت کوین را در جریان اصلی تقویت کرد و توجه سرمایه گذاران نهادی و دولت ها را به خود جلب کرد.

_آوریل ۲۰۲۱: قیمت در  آوریل ۲۰۲۱  تا ۶۵۰۰۰ دلار بالا رفت. با بی ثباتی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا ، بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش شناخته می شود.

 

 

رویدادهای کوتاه مدت قیمت

مدلهای اساسی و فنی که بعداً استفاده خواهیم کرد همیشه نمی توانند رفتار قیمتی را که مشاهده می کنیم توصیف کنند. عوامل خارجی ، از جمله رویدادهای سیاسی و اقتصادی ، نقش های مهمی ایفا می کنند که می توانید به صورت جداگانه آنها را تجزیه و تحلیل کنید. یکی از نمونه های جالب توجه ، هک معروفی است که در روزهای اولیه بیت کوین رخ داد.

 

هک صرافی

هک صرافی بیت کوین Mt. Gox یک رویداد مهم در سال ۲۰۱۴ بود که منجر به کاهش موقت قیمت بیت کوین شد. در آن زمان ، صرافی مستقر در توکیو بزرگترین صرافی در بازار بود و حجم معاملات آن تقریباً ۷۰ درصد از کل عرضه بیت کوین بود. از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۱۰ ، این صرافی قربانی هک های متعددی شد.

با این حال ، در هک ۲۰۱۴ تقریباً ۸۵۰،۰۰۰ بیت کوین سرقت شد و بسیاری از دارایی های دیجیتال صرافی را از بین برد. این صرافی برداشت ها را در ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ متوقف کرد و منجر به کاهش تقریبا ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین به حدود ۶۸۰ دلار شد.

 

 

 

قیمت بیت کوین در طولانی مدت

در درازمدت ، رویدادهای کوچکتر و کم اهمیت تأثیر ناچیزی بر قیمت دارند. به همین دلیل ، جالب است که به دنبال راه های دیگری برای توضیح مسیر مثبت کلی بیت کوین باشیم. یکی از گزینه ها مطالعه مدل های تحلیلی است که از تکنیک هایی که قبلاً در بالا ذکر کردیم استفاده می کند.

 

تحلیل بنیادی: مدل سهام به جریان

مدل سهام به جریان از عرضه محدود بیت کوین به عنوان شاخص احتمالی قیمت استفاده می کند. در سطح پایه ، بیت کوین تا حدودی شبیه طلا یا الماس است. با گذشت زمان ، قیمت این دو کالا به دلیل کمیابی آنها افزایش یافته است. این عامل به سرمایه گذاران اجازه می دهد از آنها به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنند.

 

Stock to Flow به دلیل دقت آن در مدل سازی تاریخچه قیمت بیت کوین ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

تحلیل بنیادی: قانون متکالف

قانون متکالف یک اصل محاسباتی کلی است که می توانید در شبکه بیت کوین نیز اعمال کنید. در آن آمده است که ارزش یک شبکه متناسب با مربع تعداد کاربران متصل است. این دقیقا چه معنی ای می دهد؟ یک مثال قابل درک ، شبکه تلفن است. هرچه تعداد افرادی که تلفن دارند بیشتر باشد ، ارزش شبکه به طور تصاعدی بیشتر می شود.

 

با بیت کوین ، می توانید با استفاده از تعداد آدرس های فعال کیف پول بیت کوین و سایر اطلاعات عمومی در بلاک چین ، ارزش Metcalfe را محاسبه کنید. اگر مقدار Metcalfe را در برابر قیمت ترسیم کنید ، می توانید تناسب منطقی مناسبی را مشاهده کنید. همچنین می توانید روند پیش بینی قیمت های احتمالی آینده را برآورد کنید.

 

تجزیه و تحلیل فنی: نظریه Hyperwave

نظریه Hyperwave توسط Tyler Jenks توسعه داده شد و سعی می کند قیمت ها را از طریق احساسات سرمایه گذاران توضیح دهد. این نظریه نشان می دهد که احساسات بازار به طور مکرر بین بدبینی و خوش بینی حرکت می کند. این احساسات اغلب منجر به Hyperwave می شود که در آن قیمت قبل از برگشت به روند نزولی با گذشت زمان افزایش می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *