اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

امروز شنبه ۱۲تیر ۱۴۰۰ اخرین اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال که در شبکات اجتماعی منتشر شده است را در این مقاله با توجه به ساعت انتشار اخبار برای شما نمایش میدهیم . سایت سکه بازار روزانه این اخبار فاندامنتال را در سایت نمایش میدهد .

 

 

۱۸:۰۰به گزارش cointelegraph: عملکرد طلا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی از بیت کوین بهتر بوده است.یک انس طلا در یکم آوریل از ۱,۷۰۷.۴۵ دلار، تا امروز به ۱,۷۵۰ دلار رسیده است که از رشد ۳.۹ درصدی آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ حکایت دارد. این درحالی است که در بازه زمانی مشابه، بیت کوین پس از تجربه اوج ۶۵,۰۰۰ دلاری در اواسط آوریل، با بیش از ۴۰ درصد افت به زیر ۳۵,۰۰۰ دلار رسیده است.

۱۷:۵۴سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی ایالات متحده طبق تحقیقات خود در رابطه با پلتفرم معاملاتی سهام و ارزهای رمزنگاری شده شرکت رابینهود ، این شرکت را به مبلغ ۷۰ میلیون دلار جریمه می کند.رگولاتورها گفته اند که رابینهود باید به کاربرانی مانند جوان ۲۰ساله که بعد از دیدن موجودی منفی حسابش خودکشی کرده نیز خسارت پرداخت کنند.در اطلاعیه روز چهارشنبه سازمان گفت که به رابینهود دستور داده است ۵۷ میلیون دلار جریمه به نهاد نظارتی پرداخت کند و همچنین تقریبا ۱۲٫۶ میلیون دلار برای جبران خسارت به مشتریان خاص خود پرداخت کند. این سازمان ادعا کرد که بستر این تجارت صدمه گسترده و قابل توجهی به هزاران کاربر وارد کرده و شکست های نظارتی سیستماتیکی را از اوایل سپتامبر ۲۰۱۶(شهریور ۹۵) شروع کرده است.رئیس‌ بخش اجرای سازمان گفت: جریمه ای که اعمال شده است بالاترین میزان جریمه اعمال شده توسط سازمان است و این نشان دهنده میزان جدی بودن تخلفات رابینهود است از جمله از این تخلفات این است که رابینهود اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای را به میلیون ها مشتری خود داده است.طبق گفته نهاد نظارتی رابینهود نه اتهامات را پذیرفت و نه آن را انکار کرد اما با یافته های سازمان تنظیم مقررات موافقت کرد.نهادهای نظارتی گفتند که این شرکت مسئول پرداخت ۷ میلیون دلار خسارت به مشتریانی است که گزارش کرده اند موجودی های منفی و نادرست در حساب های خود مشاهده کرده اند.منبعی که نشان میدهد الکساندر کینز یک کاربر ۲۰ ساله رابینهود که پس از مشاهده موجودی منفی اشتباه بیش از ۷۳۰،۰۰۰ هزاری دلاری در حساب خودکشی کرد اشاره کرد. علاوه بر این باید بیش از ۵ میلیون دلار به کاربران آسیب دیده از اختلالات رابینهود بین ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ پرداخت کند.

۱۷:۴۲به‌دنبال هشدار دستگاه‌های نظارتی ژاپن و انگلیس درمورد غیرقانونی بودن فعالیت‌های بایننس، این صرافی اعلام کرد که به‌زودی از راهکار انتقال اطلاعات تراکنش شرکت سایفرتریس (CypherTrace) استفاده خواهد کرد. راهکار فنی سایفرتریس می‌تواند به انطباق فعالیت‌های بایننس با مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) کمک کند.راهکار سایفرتریس که تراولر (Traveler) نام دارد، اقدامات مربوط به انتقال اطلاعات را برای پلتفرم‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. این سیستم تمامی موارد مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی را اجرا و کنترل می‌کند و از امکان صدور گواهی احراز هویت مشتریان هم (KYC) پشتیبانی می‌کند.با وجود این‌که بایننس ادعا می‌کند در تمامی فعالیت‌های خود الزامات قانونی را رعایت می‌کند، اخطارهای متعددی را از نهادهای نظارتی کشورهای مختلف دریافت کرده است. اخیراً مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) در رابطه با محدود کردن بازارهای معاملاتی به بایننس هشدار داد و گفت که این صرافی مجاز به فعالیت در این کشور نیست. پیش‌تر هم سازمان خدمات مالی ژاپن (FSA) گفته بود که فعالیت‌های بایننس در این کشور غیرقانونی است.این همکاری می‌تواند به‌عنوان یک زنگ خطر برای کاربران ایرانی بایننس تلقی شود.سایفرتریس با دولت ایالات متحده هم همکاری می‌کند، پیش‌تر گزارشی جامع از آدرس‌های بیت کوین متعلق به کاربران ایرانی منتشر کرده بود. این شرکت با ابزارهایی که در اختیار دارد قادر است تراکنش‌های ارز دیجیتال را رهگیری و محل سکونت دارنده یک آدرس را مشخص کند.با این حال، به‌گفته کارشناسان، اگرچه در حال حاضر هم طبق قوانین بایننس، ساکنان کشورهای تحت‌‌تحریم نباید از خدمات این صرافی استفاده کنند، در صورتی که بایننس قصد مسدودکردن گسترده و یا بلوکه‌کردن موجودی‌ها را داشته باشد، احتمالاً پیش از اجرای برنامه خود، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

۱۷:۲۶به گزارش decrypt:این چیزی است که میتوانید فردا تجربه کنید اگر در “جشن دنیای واقعیت افزوده و مجازی” که براساس یکی از بزرگترین میم کوین های صنعت رمزارز در حال برگزاری است شرکت کنید.یکشنبه این هفته رویداد “دیسکو میلیونی دوج” برگزار می‌شود. این رویداد در همکاری با پلتفرم توسعه بلاکچین Blockv صورت می‌گیرد. همان قدر عجیب است که از اسمش پیداست: کسانی که ثبت نام میکنند عضو پارتی رقص/بازی واقعیت افزوده می شوند که در آن، بوسیله گوشی موبایل، می‌توان با دیگر طرفداران دوج کوین در سراسر جهان تعامل داشت. NFT هایی(یک توکن دیجیتالی برای کالاهایی مثل نقاشی یا محتوای ویدئویی) هم به شرکت کنندگان داده خواهد شد.و همچنین یک میلیون دوج کوین. بجز NFT ها، شرکت کنندگان شانس بردن این ارز دیجیتالی را بصورت رایگان خواهند داشت. با قیمت امروز بازار یعنی معادل ۲۴۲۰۰۰ دلار!اگر تا اینجای کار به اندازه کافی قضیه عجیب نبود، یک چیز دیگر هم هست: این پروژه تقریبا دیوانه وار توسط کایل کمپر، برادر ناتنی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، صورت خواهد گرفت!

۱۷:۱۰منتقد برجسته کریپتو بلومبرگ، Joe Weisenthal از تلویزیون بلومبرگ ، یکی از مخالفان برجسته کریپتو ، در توییت خود نوشت که Dogecoin بر اساس توییت های Elon Musk دیگر رشد نمی کند.او به توییتی که رئیس تسلا امروز نوشت اشاره کرد . برخلاف توییت های قبلی ماسک، این بار قیمت DOGE فقط ۲ درصد افزایش یافت. بسیاری از بیت کوینر ها، Doge را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری نمی‌پذیرند.

۱۶:۴۴مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در مصاحبه خود با رسانه بلومبرگ در روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) گفت که اتریوم می‌تواند جایگاه بیت کوین را تصاحب کند. نووگراتز به این موضوع اشاره کرد که اتریوم در مقایسه با برترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، «کاربرد بسیار متفاوتی دارد».در حالی که بیت کوین یک ذخیره ارزش است که «به زیبایی طراحی شده»، رقیب آن (اتریوم) می‌تواند به‌عنوان لایه پایه وب ۳.۰ بکار گرفته شود. با این حال نووگراتز خاطرنشان کرد که اتریوم با رقیب‌های سرسختی مانند سولانا، ترا (Terra) و اکوسیستم‌های دیگر روبه‌رو است.تعداد اترهای سهام‌گذاری شده در اتریوم ۲.۰ به ۶ میلیون نزدیک شده است. اکنون تعداد ۵.۹ میلیون اتر در اتریوم ۲.۰ سهام‌گذاری شده‌اند و ۱۸۰,۰۰۰ اعتبارسنج در این شبکه فعالیت دارند. اتریوم ۲.۰ که در دسامبر ۲۰۲۰ وارد فاز اجرایی شد، پیش از راه‌اندازی حداقل ۵۲۴,۲۸۸ اتر برای سهام‌گذاری و آغاز فعالیت نیاز داشت. این در حالی است که این رقم با گذشت ۶ ماه ۱۰ برابر شده است.

۱۶:۲۸برد شرمن (Brad Sherman)، نماینده دموکرات کنگره آمریکا، گفته است ترجیح می‌دهد مردم به جای ارزهای دیجیتال بلیط شرکت در لاتاری را خریداری کنند. او که از مخالفین سرسخت ارزهای دیجیتال است، گفته که امیدوار است جلوی ادامه گسترش ارزهای دیجیتال در آمریکا گرفته شود.به گزارش یوتودی، در جریان نشست روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) کمیته نظارت بر خدمات مالی کنگره آمریکا، برد شرمن، نماینده ایالت کالیفرنیا، ارزهای دیجیتال را «بسیار بی‌ثبات» خواند.نماینده کالیفرنیا گفته است ترجیح می‌دهد مردم شانس خود را در بازار سهام و یا شرکت در لاتاری کالیفرنیا امتحان کنند.او معتقد است که تنها کاربرد ارزهای دیجیتال در دور زدن دستورالعمل‌های احراز هویت اشخاص (KYC) و فرار از مالیات است و به همین خاطر باید جلوی ارزهای دیجیتال را گرفت.الکساندر گرین (Alexander Green)، نماینده ایالت تگزاس، هم در ابتدای سخنرانی خود به خطراتی که ارزهای دیجیتال برای اشخاص و سیستم‌های مالی به‌وجود می‌آورند اشاره کرد.با این حال تام ایمر (Tom Emmer)، نماینده ایالت مینستوتا، گفت که ارزهای دیجیتال دسترسی آسان به خدمات مالی را برای مردم ممکن کرده‌اند.

۱۶:۱۴پس از آن‌که ایلان ماسک در توییتر خود از «Baby Doge» نام برد، قیمت میم کوین نوظهوری به نام بیبی دوج کوین، با افزایشی ۱۰۰ درصدی مواجه شد. ماسک پیش‌تر هم با انتشار تصویری مربوط به فیلم پدرخوانده و نوشتن جمله «دوج را آزاد کنید» به ارز دیجیتال دوج کوین اشاره کرده بود.

۱۶:۰۰پیتر برنت، تریدر افسانه‌ای بازارهای مالی امروز در توییتی گفت که چارت روزانه بیت کوین به شکل قاطعانه‌ای منفی است.وی معتقد است که سطح کلیدی بعدی برای بیت کوین که باید خود را بالاتر از آن حفظ کند، سطح قیمتی ۲۹,۰۰۰ دلاری است.
برنت همچنین در توییت خود عنوان کرده که الگوی مستطیل نزولی که از ۵ هفته پیش شکل گرفته، مانع بزرگی بر سر راه بهبود قیمت بیت کوین است.

۱۳:۰۰بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پول‌تول (PoolTool)، با نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی کامل قرارداهای هوشمند کاردانو، بیش از ۳۰ میلیارد دلار توکن ADA تاکنون سهام‌گذاری شده است.به عبارت دیگر، تقریبا ۷۱.۷ درصد عرضه درگردش ADA در ۲,۶۶۵ استخر فعال سهام‌گذاری شده است. گفتنی است که ADA در حال حاضر پنجمین ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار محسوب می‌شود.

۱۲:۵۸پلتفرم رابینهود در فرم خود نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جهت عرضه اولیه سهام خود نوشته است :«بخش مهمی از رشد اخیر درآمد خالص این شرکت از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، به دوج کوین مربوط می‌شود. اگر تقاضا برای تراکنش‌های دوج کوین کاهش یابد و تقاضا برای ارز دیجیتال دیگر جایگزین آن نشود، وضعیت مالی رابینهود و نتایج عملیات این شرکت به طرز منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

۱۲:۴۷بر اساس گزارشی از The Economic Times ، صرافی های خارجی ارز دیجیتال با کاربران هندی ممکن است مجبور به پرداخت ۱۸ درصد مالیات کالا و خدمات (GST) باشند. شرکت های خارج از کشور که خدمات دسترسی و بازیابی پایگاه اطلاعات آنلاین (OIDAR) را ارائه می دهند و حضور فیزیکی در هند ندارند ، می توانند شخصی را منصوب کنند که مسئول پرداخت مالیات خواهد بود.بزرگترین صرافی رمزنگاری هند WazirX ، پس از دریافت اخطار از اداره اجرای قانون (ED) در اوایل ماه جاری ، با پایگاه های TRM برای تشخیص تقلب در ارزهای دیجیتال همکاری کرده است.

۱۲:۴۱راه‌اندازی اتریوم ۲ و سیستم اثبات سهام (PoS) به افزایش‌ سود استیک‌کردن کمک خواهد کرد. دو آنالیست از بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) معتقد هستند که استیک کردن در بلاک‌چین‌های اثبات سهام در حال حاضر سالیانه ۹ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند.آنها معتقدند که با ایجاد اتریوم ۲ محبوبیت استیکینگ افزایش می‌یابد و درآمد این بخش می‌تواند به ۲۰‌ میلیارد دلار برسد. آنها براوند کرده‌اند که این مقدار تا سال ۲۰۲۵ تا ۴۰‌ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.این دو آنالیزگر در گزارش خود اذعان داشتند که سود استیک ریسک نگه‌داری کریپتو را کاهش می‌دهد. همزمان تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین پس از ۶ هفته سقوط متداوم از ۱.۳ میلیون تا ۵۰۰ هزار عدد کهش یافته و ۲۰۰ هزار عدد از آدرس‌های فعال بیت‌کوین کم‌تر است.

۱۲:۲۴طبق گزارشات اخیر، مرسیا پاپسکو ،بیلیونر ۴۱ ساله درگذشت. اطلاعات کمی درباره‌ى زندگی و حتی نحوه فوت وی موجود است. منابع خبری محلی می گویند مرسیا در حالی که برای شنا به تراماتو، بخش ساحلی رودخانه کاستاریکا، رفته بود، غرق شد.بیت کوین، همانند آب در صحرا برای آدم تشنه، به پاپسکو ثروتی بی سابفه داده بود، پس جای تعجبی ندارد که او بیت کوین را “تقدیر” خوانده بود.پاپسکو زمانی که کوین بیس در حال شروع به کار بود، معامله ارز دیجیتال امپکس(MPex) را راه اندازی کرد.وصیت نامه دیجیتال برای به ارث بردن بیت کوینچیزی که میدانیم این است که اگر کسی به رمز شخصی پاپسکو دسترسی نداشته باشد، بیت کوین های او برای همیشه از دست می روند.خیلی ها در رابطه با از بین رفتن این حجم از بیت کوین ابراز نگرانی می کنند، چرا که این اتفاق میتواند تغییرات شدیدی در بازار آسیب پذیر بیت کوین ایجاد کند و مشتاقند بدانند چه تدابیری برای حفط دارایی های پاپسکو بعد از مرگش به کار گرفته می شوند. این هم مشخص نیست که آیا یکی از بدجنس ترین بیلیونر های بیت کوین طرفدار کمک های بزرگ به خیریه بوده یا نه. این هم میتواند یکی از راههای تقسیم این گنج دیجیتال باشد.”من بیت کوین را دوست دارم چون به آزادی علاقه دارم.”و”بیت کوین تقریبا یکی از مهم ترین پروژه های انسانی حال حاضر است، همین.”هم از جملات معروف وی بود.

۱۲:۱۶ روز جمعه ، مدیر گری اسکیل ، Cardano (ADA) را به صندوق سرمایه گذاری بزرگ دیجیتال خود اضافه کرده است. کاردانو در حال حاضر سومین دارایی بزرگ صندوق با سهم ۴٫۲۶ درصد (پشت سر بیت کوین و Ethereum) است.گری اسکیل به طور قابل توجهی دارایی های بیت کوین را از ۷۹٫۸ درصد تا پایان Q1 به ۶۷٫۴۷ درصد تا پایان Q1 کاهش داد. علاوه بر افزودن کاردانو ، همچنین دارایی Ethereum خود را از ۱۷٫۵ درصد به ۲۵٫۳۹ درصد افزایش داد.ارد مک گی ، معاون مالی در Grayscale ، گفت :ما خوشحالیم که کاردانو را به نمونه کارهای صندوق سرمایه گذاری بزرگ دیجیتال خود اضافه کردیم و اینکه صندوق متنوع ما می تواند با خیال راحت دارایی هایی را که مجموعاً ۷۰ درصد از کل دارایی های دیجیتال را تشکیل می دهند ، در اختیار داشته باشد ، خوشحالیم.

۱۲:۰۰طبق طرح جدید نمایندگان مجلس، بانک مرکزی به عنوان مرجع تنظیم مقررات مبادلات رمزارز‌ها در داخل کشور شناخته شده و استفاده از رمزارزها، غیر از رمزارز ملی، به عنوان ابزار پرداخت در داخل کشور یا برای راه اندازی و اداره شبکه پرداخت داخلی ممنوع خواهد بود.به نقل از تسنیم، جذابیت بازار رمزارز‌ها در دنیا و بویژه در بین ایرانیان باعث توجه ویژه مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد‌ها به این حوزه دیجیتال بوده است. علاقه چشمگیر ایرانی‌ها به مبادلات رمزار‌ها منجر به طراحی طرحی با عنوان «حمایت از استخراج رمزارز و ساماندهی بازار مبادلات داخلی آن» در مجلس، با نظارت کمیسیون اقتصادی تهیه اعلام شده است.در ۴ ماده تنظیم شده در این طرح بیشتر به بحث استخراج رمزارز‌ها پرداخته شده است.
طبق ماده اول طرح ذکر شده، بانک مرکزی مرجع تنظیم مقررات مبادلات رمزارز‌ها در داخل کشور بوده و مکلف است ظرف سه ماه نسبت به ساماندهی بازار داخلی رمزارز‌ها اقدام کند. همچنین رمزارزها، غیر از رمز ملی، به عنوان ابزار پرداخت در داخل کشور یا برای راه‌اندازی و اداره شبکه پرداخت داخلی ممنوع است.وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان کارفرمای صنعت استخراج رمزارز‌ها و مسئول صدور مجوز مزارع تعیین کرده‌اند.موظف کردن مزارع استخراج رمزارز به اعلام و گزارش میزان رمزارز تولیدی خود به بانک مرکزی در تبصره-۱ ماده اول این طرح، شاید یکی از بحث برانگیزترین بخش‌های طرح مجلس برای ساماندهی در این حوزه باشد.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *