اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

امروز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ اخرین اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال که در شبکات اجتماعی منتشر شده است را در این مقاله با توجه به ساعت انتشار اخبار برای شما نمایش میدهیم . سایت سکه بازار روزانه این اخبار فاندامنتال را در سایت نمایش میدهد .

 

۱۸:۰۱ سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با فاکس بیزینس عنوان کرد از افت قیمت بیت کوین بسیار هیجان زده شده و منتظر است تا با کمی عقب‌نشینی بیشتر قیمتی، بیت کوین بیشتری خریداری کند. این سناتور ایالت وایومینگ معتقد است که بیت کوین منبع ذخیره ارزش بسیار خوبی است. او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از مقررات‌گذاری برای بیت کوین استقبال می‌کند یا خیر، عنوان کرد: «بله، زمین بازی باید برابر باشد.»لومیس در ادامه عنوان کرد از قوانینی حمایت می‌کند که تا حد امکان ساده و آسان باشند. او همچنین می‌گوید باید از قوانین محدودکننده پرهیز کرد، چرا که باعث از بین رفتن نوآوری‌ها می‌شود. گفتنی است که این سناتور سال گذشته فاش کرد که یکی از طرفداران و هولدرهای بیت کوین است.

۱۷:۵۶ بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی الپایس، جان مک‌آفی، چهره مطرح حوزه نرم‌افزار، خالق آنتی‌ویروس مک‌آفی و یکی از جنجالی‌ترین افراد حوزه کریپتو کارنسی، با خودکشی به زندگی خود پایان داده است. او در زندانی در بارسلونای اسپانیا به اتهام فرار مالیاتی بازداشت بود و قرار بود به‌زودی برای برگزاری دادگاه به آمریکا استرداد شود.

۱۷:۳۶ توماس فارلی ، مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار نیویورک در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌بی‌سی از خوش بینی خود نسبت به آینده بیت کوین سخن گفته است. فارلی بر این باور است که بازار بیت کوین در ۵ سال آینده روندی صعودی خواهد داشت. او همچنین با اشاره به اینکه بیت کوین یک کلاس دارایی ناپایدار است، عنوان کرد که سرمایه‌گذاران نباید از نوسانات قیمتی آن بترسند.فارلی به ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری طلا در برابر ارزش بازار ۶۰۰ میلیارد دلاری بیت کوین نیز اشاره‌ای کرد و گفت: «اگر بیت کوین می‌خواهد از طلا پیشی بگیرد، باید چیزی فراتر از یک ارز باشد، اما باید صادقانه بگویم که مطمئن نیستم امکان رخ دادن چنین اتفاقی وجود داشته باشد.»

۱۷:۱۹ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پیامی درباره شیبا اینو باعث رشد ۱۱ درصدی آن شده است. ماسک در توییتر نوشت: «اسم شیبا اینوی من فلوکی است.» افزایش قیمت شیبا اینو بلافاصله بعد از انتشار این پیام شروع شد. یک تحلیل‌گر بازارهای مالی هم دلیل این رشد قیمت را توییت ماسک عنوان کرد و افزود چنین چیزهایی فقط در دنیای ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد.

۱۷:۱۰اسکات ماینرد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت گوگنهایم (Guggenheim)، با حضور در شبکه سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد که براساس وضعیت تکنیکال فعلی بیت کوین، ۱۰,۰۰۰ دلار «کف واقعی» این ارز دیجیتال خواهد بود. با این حال وی عقیده دارد که این پیش‌بینی اندکی افراطی است و سرمایه‌گذاران می‌توانند سطح ۱۵,۰۰۰ دلار را نیز درنظر داشته باشند. وی همچنین بیان کرد که درحال حاضر سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین نباید عجله‌ای داشته باشند.

۱۶:۵۵کنان (Canaan)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه ماینر در جهان، روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات استخراج بیت کوین را در قزاقستان آغاز خواهد می‌کند.کنان برای استخراج پادشاه ارزهای دیجیتال از دستگاه‌های ماینینگ ساخت خود اسفاده خواهد کرد.این شرکت چینی تولیدکننده دستگاه‌های ماینر، در کنار استخراج بیت کوین در قزاقستان، به فروش دستگاه‌های ASIC خود ادامه خواهد داد.

۱۶:۲۰طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، جان مکافی در زندانی در اسپانیا جان خود را از دست داده است. جان مکافی هفتاد و پنج ساله که بنیان‌گذار یک شرکت نرم‌افزاری و یک فعال حوزه رمزارزها بود، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در اسپانیا بود.
بر اساس گزارش روزنامه‌های El Pais و El Mundo، جنازه جان مکافی در سلول زندانی در بارسلونای اسپانیا پیدا شده و تلاش‌های پیاپی برای بازگرداندن او به زندگی بی‌نتیجه مانده‌اند. با وجود اینکه هنوز علت مرگ مکافی به طور دقیق اعلام نشده است، گزارش‌های متعدد خبر از خودکشی او می‌دهند.پیش از این رویترز گزارش داده بود که دادگاه عالی اسپانیا درخواست استرداد مکافی به آمریکا را تایید کرده است. مکافی در اکتبر سال گذشته به جرم فرار مالیاتی دستگیر شده بود.

۱۵:۴۶افت قیمت بیت کوین تا ناحیه ۲۸٬۰۰۰ دلاری در روز سه‌شنبه به کاهش بهای سایر آلت کوین‌ها منجر شد و ۲۰۰ هزار معامله‌گر قراردادهای آتی زیان دیدند.داده‌های وب‌سایت تحلیلی بای‌بی‌تی نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد دلار قراردادآتی در روز گذشته لیکویید شد.بزرگترین حجم ضرر با بیش از ۶۰۰ میلیون دلار مربوط به قراردادهای آتی بیت کوین بود و اتریوم با ۱۸۳ میلیون دلار در رتبه دوم قرار داشت.قابل ذکر است ۵۴ درصد معامله‌گران خسارت‌دیده وارد موقعیت‌های خرید (لانگ) شده بودند و معامله‌گران قراردادهای فروش (شورت) هم به دلیل رشد بازار در صبح چهارشنبه و یا استفاده از اهرم‌های بالا لیکویید شدند.

۱۵:۲۳به گزارش cointelegraph:جامعه اتریوم به شدت منتظر عرضه شبکه اصلی EIP-1559 هستند. به‌روزرسانی آتی اتریوم که شامل پروپوزال به شدت مورد انتظار EIP 1559 است، بر بستر شبکه آزمایشی راپستن اجرا شده است.انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی به سمت شبکه‌های آزمایشی گورلی (Goerli)، رینکبای و کووان (Kovan) پیش برود. پس از آن نیز، جامعه اتریوم انتظار دارد تاریخ دقیق عرضه بر روی شبکه اصلی اعلام شود.در این به‌روزرسانی جدید شاهد سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها هستیم.
اطلاعات CryptoQuant مشخص کرده‌اند که تقریبا همزمان با عرضه لندن بر بستر راپستن، ۱۰۰,۰۰۰ اتر به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار در قرارداد استیکینگ اتریوم ۲.۰ واریز شده است. CryptoQuant هم‌چنین خاطرنشان کرده است که در حال حاضر بیش از ۵ درصد موجودی اتر به ارزش تقریبی ۱۱.۷۵ میلیارد دلار در حوزه استیکینگ مسدود شده است.فاز بعدی هاردفورک لندن، اجرا بر بستر شبکه آزمایشی گورلی در تاریخ ۳۰ ژوئن و عرضه آن بر روی شبکه آزمایشی رینکبای در تاریخ ۷ جولای است. پس از آن شاهد عرضه به‌روزرسانی لندن اتریوم در شبکه اصلی در اواخر ماه جولای خواهیم بود.ویژگی‌های ضدتورمی شبکه اتریوم با عرضه گواه اثبات سهام (Proof of stake یا PoS) در شبکه اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ گسترش خواهد یافت و پس از آن، این رمزارز دیگر استخراج نمی‌شود.در ماه فوریه، رایان برکمنز (Ryan Berckmans) موسس Predictions Global گفت که به نظر او با توجه به این ویژگی‌های ضدتورمی، قیمت اتریوم می‌تواند ۵ رقمی شود.

۱۵:۰۰ایلان ماسک موافقت کرده است که گفتگوی بیت کوین را با مدیر عامل شرکت Square و Twitter – جک دورسی انجام دهد. پس از خندیدن به پیشنهاد جک دورسی برای کنفرانس بیت کوین ، ایلان ماسک با گفتگوی BTC با مدیر عامل توییتر در این رویداد موافقت کرده است.مدیر عامل توییتر از برنامه ریزی برای برگزاری یک رویداد تعیین شده BTC با هدف “کمک به محافظت و گسترش آنچه که توسعه بیت کوین را بسیار عالی می کند” خبر داد. هر چند پس از خنده های اولیه مدیر عامل تسلا ، دورسی از ماسک خواست در آن رویدادی که ایلان می تواند تمام “کنجکاوی های” خود را به اشتراک بگذارد گفتگویی داشته باشد.این رویداد در ۲۱ ژوئیه سال جاری برگزار می شود.به غیر از دورسی ، برخی از نام های محبوب دیگری که در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد شامل مدیر عامل و CIO شرکت ARK Invest ، کتی وود و مدیر عامل Blockstream ، آدام بک است. در این رویداد ، مدیر عامل توئیتر همچنان بر حمایت خود از بیت کوین تأکید می کند.

۱۳:۰۰بیت مین تصمیم گرفته است فروش ماینرهای خود را متوقف کند تا بتواند قیمت این دستگاه‌ها را که تحت تأثیر ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین کاهش پیدا کرده مجدداً بالا ببرد.به گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، با توجه به آن‌که قیمت دستگاه‌های رده‌بالای بیت مین از آپریل (فروردین) تاکنون حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است، این غول تولید ماینرهای بیت کوین تصمیم به توقف فروش دستگاه‌های خود گرفته است.به تعویق انداخت فروش می‌تواند راهی باشد تا بیت مین و مشتریانش را از کاهش بیشتر قیمت دستگاه‌های استخراج نجات دهد.کاهش قیمت دستگاه‌های استخراج می‌تواند به خاطر افزایش حجم ماینرهای دست دوم باشد که پس از ممنوع شدن معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال از سوی دولت چین، روانه بازار داخلی این کشور شده است.علاوه بر این، فشار دولت چین برای متوقف کردن استخراج ارزهای دیجیتال در استان‌های پر آب این کشور که برای چندین سال به‌عنوان مرکز استخراج ارزهای جهان شناخته می‌شدند، سبب شد تا بسیاری از ماینرهای چینی به کشورهای همسایه، از جمله قزاقستان مهاجرت کنند.

۱۲:۴۹ نایب بوکله ، رئیس السالوادور ، طی یک مصاحبه مورد انتظار با طرفدار بیت کوین و طرفدار جین پیتر مک کورماک ، تایید کرد که کشورش قصد ندارد هیچ ارز دیگری را به عنوان پول قانونی تصویب کند.بوکل میگوید که داشتن دو ارز رسمی (بیت کوین و دلار آمریکا) در حال حاضر به اندازه کافی سخت است با این وجود السالوادور هیچگونه آلت کوین را منع و غیر قانونی اعلام نمی کند. علاوه بر این ، بوکله تأکید کرد که سایر پروژه های ارزهای رمزپایه برای انجام تجارت در این کشور آزاد هستند.در ۱۶ ژوئن ، خالق Cardano و مدیر عامل IOHK چارلز هاسکینسون گفت که نمی توان از حرکت السالوادور نسبت به بیت کوین چشم پوشی کرد ، و اضافه کرد که تیم وی ممکن است یک سفر دولتی به این کشور را داشته باشد. ما برادر رئیس جمهور را می شناسیم. ما چند مکالمه داشته ایم. شاید ، ما در چند ماه آینده به آنجا برویم ، و ببینیم آنجا چه خبر است و برای گفتگو با رئیس جمهور یک سفر دولتی انجام دهیم.

۱۲:۲۲تقریبا ۶۹,۰۰۰ بیت کوین از پلتفرم سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی که متعلق به دو برادر بود ناپدید شده است. اگرچه هنوز کلاهبرداری بودن این پلتفرم در دادگاه ثابت نشده است، اما در صورت ثابت شدن این موضوع، شاهد بزرگترین کلاهبرداری تاریخ خواهیم بود. هرچند نشانه‌هایی وجود داشت که سرمایه‌گذاران از کلاهبرداری بودن این پلتفرم مطلع شوند، به طوری که این پلتفرم وعده سود روزانه ۱۰ درصد داده بود.این شرکت در ادامه گفت که فعالیت خود را متوقف خواهد کرد و در صدد بازگرداندن سرمایه سرقت‌شده و اطلاعات لو رفته است. شرکت حقوقی Hanekom Attorneys که از جانب کاربران این پلتفرم، پیگیر پرونده شده، گفته است شک و شبهاتی به وجود آمده است زیرا این پیام شامل هشدار زیر است:
“مشتریان می‌توانند از مسیر قانونی اقدام کنند اما این کار، فرآیند بازیابی سرمایه‌های سرقتی را با تاخیر مواجه می‌کند.”
این شرکت حقوقی گفت:”ما سریعا به این موضوع مشکوک شدیم زیرا طی این بیانیه از سرمایه‌گذاران درخواست شده بود که اقدام قانونی انجام ندهند. کارکنان AfriCrypt هفت روز قبل از آنکه شرکت ادعای هک کند، دسترسی خود به پلتفرم‌های بک‌اند را از دست داده‌اند.”شرکت Hanekom Attorneys مدعی است که برادران کاجی ۶۹,۰۰۰ بیت کوین که باتوجه به قیمت بیت کوین به ارزش کنونی ۲.۲ میلیارد دلار را از حساب‌های AfriCrypt و کیف پول‌های مشتریان انتقال داده‌ و این سرمایه را در معرض میکسرهای دارک وب قرار داده‌اند تا غیرقابل ردیابی شود.پس از آن، برادران کاجی از دسترس خارج شده‌اند و تماس آنها به صندوق صوتی متصل می‌شود و وبسایت AfriCrypt نیز تعطیل شده است. دیوان عالی آفریقای جنوبی دستور نقد کردن دارایی‌های برادران کاجی را صادر کرده است و این برادران نیز تا تا ۱۹ جولای ۲۰۲۱ مهلت پاسخگویی دارند.

۱۲:۱۰یک لایحه دوحزبی که به الزام مطالعه فناوری بلاک چین و توکن‌های دیجیتال اشاره دارد، در ۲۲ ژوئن (۱ تیر) در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این لایحه که با عنوان «قانون امنیت فناوری برای مصرف‌کننده» ارائه شده است، بر محافظت از مشتریان تمرکز دارد و همچنین تحقیق بر روی توکن‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین را دربر می‌گیرد.این لایحه ۳۲۵ رأی موافق و ۱۰۳ رأی مخالف داشته است . علاوه بر این این لایحه، کیمیسیون امنیت کالای مصرف کننده (CPSC) را مجاب به ایجاد سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی کرده که در بررسی امنیت بازار مصرفی کمک حواهد کرد

۱۱:۵۴نیویورک دیجیتال اینوستمنت گروپ (NYDIG)، با شرکت Q2 که سرویس‌های دیجیتال را به موسسات مالی ارائه می‌دهد، وارد همکاری شده است تا دسترسی به بیت کوین را برای دارندگان حساب بانکی در آمریکا فراهم کند.درپی این همکاری، خرید، فروش و نگهداری بیت کوین برای حدود ۱۸.۳ میلیون مشتری بانکی در ایالات متحده ممکن خواهد شد.گفتنی است که شرکت Q۲، سرویس بانکداری اینترنتی را به ۳۰ درصد از ۱۰۰ بانک برتر آمریکا ارائه می‌کند و به بیش از یک‌دهم مشتریان بانکداری دیجیتال این کشور خدمات می‌دهد.

۱۱:۳۶بیلی مارکوس (Billy Markus)، هم‌بنیان‌گذار ارز دیجیتال دوج کوین، با انتشار توییتی اعلام کرد پس از گذشت ۸ سال از زمانی که با خود عهد کرده بود که دیگر ارز دیجیتال نمی‌خرد، تصمیم گرفته در دوج کوین، ارزی که در ساخت آن سهیم بوده است، سرمایه‌گذاری کندبه گزارش کریپتو گلوب، توییت مارکوس پس سقوط گسترده بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد. در این میبان سقوط دوج کوین که ماه گذشته با رشدی بی‌سابقه قیمت ۰.۷۰ دلار رسید بسیار شدیدتر بود. دوج کوین اکنون با قیمت ۰.۲۱ دلار خرید‌وفروش می‌شود.کاهش قیمت دوج کوین از ۰.۷۰ دلار به ۰.۲۱ دلار هم به‌دلیل سقوط گسترده‌ بازار ارزهای دیجیتال بوده است. این ارز دیجیتال که براساس یک طنز اینترنتی به‌وجود آمده است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵,۰۰۰٪ رشد داشته است.
این افزایش قابل توجه قیمت دوج کوین به لطف حمایت شخصیت‌های مشهوری چون ایلان ماسک، جن سیمونز (Gene Simmons) خواننده گروه کیس (Kiss)، مارک کوبان مالک میلیاردر تیم بسکتبال دلاس ماوریکس، اسنوپ داگ و سایر افرادی است که درباره دوج کوین شوخی‌هایی منتشر می‌کنند و باعث رشد بیشتر آن می‌شوند.یک تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال که از معتقدان به روند صعودی بیت کوین است، با مشاهده نمودار دوج کوین گفته است است که قیمت این ارز دیجیتال برای سقوط به ۰.۰۵ دلار برنامه‌ریزی شده و حتی ایلان ماسک هم نمی‌تواند آن را نجات دهد. پیش‌بینی این تحلیل‌گر بر اساس الگوی سر و شانه‌‌ای است که در نمای ۱ روزه بازار دوج کوین دیده می‌شود.

۱۱:۱۴شرکت سوئیسی دیجیتال استس ای‌جی (Digital Assets AG) که بر طراحی و ایجاد ابزار مالی توکنایز شده تمرکز دارد، امروز اعلام کرد که زیرساخت سهام توکنایزشده را به بلاک‌چین سولانا می‌آورد.پس از راه‌اندازی این قابلیت، کاربران می‌توانند طی دوره یک ساله، در صرافی FTX به طور آنی به خرید و فروش و برداشت ۵۵ سهام مستقل بپردازند.گفتنی است که توکن سهام شرکت‌های معروفی همچون فیسبوک، گوگل، نتفلیکس، انویدیا، پی‌پل، اسکوئر و تسلا در این پلتفرم در دسترس قرار خواهد گرفت.

۱۰:۵۵ایلان ماسک طی روز گذشته چندین توییت به حالت تمسخر امیز انتشار کرد که با واکنش جک دورسی و جوردن بلفورت روبرو شد!در توییتی ایلان ماسک به حالت تمسخر نوشت : چند بیت کوین حداکثر برای پیچاندن لامپ لازم است…
جک دورسی در پاسخ به توییت های ایلان ماسک گفت که ماسک میتواند تمام ماجراجویی ها و کنجکاوی های خودش را در رویداد پیش رو به اشتراک بگذارد! ایلان ماسک بازار را جابجا نکرد!
با کمال تعجب ، قیمت بیت کوین علی رغم آخرین طوفان توییت ماسک ثابت نگه داشته شد.در حال حاضر بیت کوین در Bitstamp با قیمت ۳۵۵۱۷ دلار معامله می شود.

۱۰:۳۰دو شرکت پرداخت با هم همکاری کرده‌اند تا امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را در ۵۰,۰۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا فراهم کنند.این همکاری مابین سرویس پرداخت با موبایل هیپس پیمنت گروپ ال‌تی‌دی (HIPS Payment Group Ltd) و شرکت سوئیسی سرویس پراخت وریتی (Vourity) صورت گرفته است.درپی این همکاری، پذیرش پرداخت ارزهای دیجیتال در ایستگاه‌های شارژ از نوامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و تا سه سال ادامه می‌یابد. هنوز نوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده برای پرداخت در این ایستگاه‌ها مشخص نیست اما تصویر منتشرشده توسط وریتی با لوگوی اتریوم حاکی از آن است که این ارز دیجیتال احتمالا از اولین ارزهای موردپذیرش باشد.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *