۸ کلاهبرداری رایج در دنیای رمزارزها

۸ کلاهبرداری رایج در دنیای رمزارزها

۸ کلاهبرداری رایج در بیت کوین و چگونگی جلوگیری از آنها

چندین نمونه کلاهبرداری در فضای بلاکچین وجود دارد. برخی از رایج ترین این موارد شامل blackmail ، صرافی های جعلی ، هدایای جعلی ، فیشینگ در شبکه های اجتماعی ، بدافزار کپی و چسباندن ، ایمیل های فیشینگ ، برنامه های Ponzi و هرم و باج افزار است.

بیایید به طور خلاصه در مورد هر یک از آنها بحث کنیم تا بتوانید یاد بگیرید چگونه از رایج ترین کلاهبرداری در فضای رمزارزها جلوگیری کنید و دارایی های رمزارز خود را ایمن نگه دارید.متأسفانه ، رمزارزها به کلاهبرداران فرصت جدیدی می دهند ، زیرا بدون مرز هستند.

ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین به شما امکان می دهد کنترل کامل سرمایه گذاری های خود را داشته باشید. اگر کلاهبرداران موفق شوند شما را فریب دهند تا هنگام استفاده از بیت کوین اشتباه کنید ، ممکن است در نهایت بیت کوین شما را بدزدند و در واقع  برای بازیابی رمزارز خود هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.

با این حال ، درک نحوه کار کلاهبرداران و یادگیری چگونگی شناسایی کلاهبردارها بسیار مهم است.  در اینجا ما می خواهیم هشت کلاهبرداری رایج در بیت کوین و چگونگی جلوگیری از آنها را بررسی کنیم.

کلاهبرداری های رایج در ارزهای دیجیتال

blackmail

blackmail روشی شناخته شده است که کلاهبرداران از آن برای تهدید دیگران به انتشار اطلاعات حساس استفاده می کنند مگر اینکه به نحوی پولی را که می‌خواهند به آنها بدهید . این بازپرداخت برای فاش نشدن اطلاعات حساب کلاهبردار معمولاً به صورت رمزارز ، بخصوص بیت کوین صورت می گیرد.

blackmail توسط کلاهبرداران انجام می شود، اطلاعات حساس شما را پیدا یا جعل می کنند و از این اطلاعات استفاده می کنند تا شما را مجبور به ارسال بیت کوین یا سایر پول ها کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از blackmail این است که در انتخاب اطلاعات ورود به سیستم ، اینکه از کدام سایت ها به صورت آنلاین بازدید می کنید و به چه کسی اطلاعات خود را می دهید مراقب باشید. همچنین استفاده از احراز هویت دو عاملی در صورت امکان مهم است.

صرافی های جعلی

همانطور که از نامش پیداست ، صرافی های جعلی کپی جعلی از صرافی های قانونی هستند. به طور معمول ، این کلاهبرداری ها به عنوان برنامه های تلفن همراه ارائه می شوند ، اما ممکن است آنها را به عنوان برنامه های دسک تاپ یا وب سایت های جعلی نیز پیدا کنید. شما باید مراقب باشید زیرا برخی از صرافی های جعلی بسیار شبیه به صرافی های اصلی هستند. ممکن است در نگاه اول قانونی به نظر برسند ، اما هدف آنها سرقت پول شما است.
به طور معمول ، این صرافی های جعلی با ارائه رمزارزها با قیمت های رقابتی ، هزینه های مبادله کم  ، نظر معامله گران و سرمایه گذاران رمزارزها را به خود جلب می کند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری در صرافی های جعلی ، باید URL واقعی را علامت گذاری کنید و همیشه قبل از ورود به سیستم آن را دوباره بررسی کنید.

وقتی صحبت از برنامه های تلفن همراه است ، مطمئن شوید که اطلاعات برنامه نویس ، تعداد بارگیری ، بررسی و نظرات را تأیید کنید.

هدایای جعلی

 به طور معمول ، کلاهبرداران از شما می خواهند که ابتدا وجهی را به آدرس بیت کوین آنهاارسال کنید تا بتوانید در ازای آن بیت کوین بیشتری دریافت کنید (به عنوان مثال ، “ارسال ۰٫۱ BTC برای دریافت ۰٫۵ BTC”).اگر این معاملات بیت کوین را انجام دهید ، چیزی دریافت نخواهید کرد و دیگر هرگز وجوه خود را نخواهید دید.

انواع مختلفی از کلاهبرداری های جعلی وجود دارد. به جای بیت کوین ، برخی از کلاهبردارها رمزارزهای دیگری مانند ETH ، BNB ، XRP و بسیاری دیگر را درخواست می کنند. در بعضی موارد ، ممکن است آنها کلید خصوصی یا سایر اطلاعات حساس شما را بخواهند.
هدایای جعلی معمولاً در توییتر و دیگر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یافت می شوند ، جایی که کلاهبرداران به توییت های معروف ، اخبار ویروسی یا اطلاعیه ها دسترسی پیدا می کنند (مانند ارتقا protocol  یا ICO آینده).
بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری های ساختگی ، این است که هرگز در هر نوع هدایایی که ابتدا باید چیزی با ارزش ارسال کنید شرکت نکنید. هدیه های قانونی هرگز درخواست وجه نمی کنند.

فیشینگ شبکه های اجتماعی

فیشینگ در شبکه های اجتماعی یک کلاهبرداری رایج است.  کلاهبرداران حسابی ایجاد می کنند که به نظر می رسد شخصی معروف در فضای بلاکچین است (این امر به عنوان جعل هویت نیز شناخته می شود). در مرحله بعدی ، آنها هدایای جعلی را از طریق توییت یا پیام های گپ مستقیم ارائه می دهند.

بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری از طریق فیشینگ در شبکه های اجتماعی ، بررسی مجدد پروفایل شخص معروف است. معمولاً شاخص هایی از این مورد در برخی سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وجود دارد ، مانند علامت های چک آبی در توییتر و فیس بوک.

بدافزار کپی و چسباندن

 این نوع بدافزار داده های کلیپ بورد شما را ربوده و در صورت عدم احتیاط ، مستقیماً برای کلاهبرداران ارسال می کنند.
فرض کنید شما می خواهید برای دوست خود  یک  BTC ارسال کنید. طبق معمول ، او آدرس بیت کوین خود را برای شما ارسال می کند تا بتوانید آن را در کیف پول بیت کوین خود کپی و پیست کنید. با این حال ، اگر دستگاه شما به بدافزار کپی و چسباندن آلوده باشد ، آدرس کلاهبردار به طور خودکار در هنگام چسباندن جایگزین آدرس دوست شما می شود. این بدان معنی است که به محض ارسال و تأیید تراکنش، بیت کوین شما در دست کلاهبردار خواهد بود و دوست شما هیچ چیز دریافت نمی کند.
برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ، باید بسیار مراقب امنیت کامپیوتر خود باشید. مراقب پیام ها یا ایمیل های مشکوکی باشید که ممکن است حاوی پیوست آلوده یا پیوندهای خطرناک باشند. به وب سایت هایی که مرور می کنید و همچنین به نرم افزاری که روی دستگاه های خود نصب می کنید توجه کنید.

ایمیل های فیشینگ

فیشینگ انواع مختلفی دارد. یکی از رایج ترین موارد، استفاده از ایمیل های فیشینگ است که سعی دارند شما را فریب دهند تا یک فایل آلوده را دانلود کنید یا روی پیوندی که شما را به سمت یک وب سایت مخرب سوق می دهد که قانونی به نظر می رسد ، کلیک کنید.
معمولاً کلاهبرداران  از شما میخواهند که اطلاعات حساب خود را به روز کنید ، گذرواژه خود را بازنشانی کنید یا اسناد را بارگذاری کنید. در بیشتر موارد ، هدف آنها جمع آوری اطلاعات ورود به سیستم شما برای هک حساب شما است.

اولین قدم برای جلوگیری از کلاهبرداری های ایمیل فیشینگ این است که آیا ایمیل ها از منبع اصلی می آیند یا خیر. در صورت تردید ، می توانید برای تأیید ایمیل دریافتی از طرف آنها مستقیماً با شرکت تماس بگیرید. دوم ، می توانید از طریق پیوندهای ایمیل (بدون کلیک) حرکت کنید و بررسی کنید که آیا URL ها غلط املایی ، نویسه های غیرمعمول یا سایر بی نظمی ها دارند یا خیر.

طرح های پونزی و هرمی

طرح های Ponzi و هرمی دو مورد از قدیمی ترین کلاهبرداری های مالی در طول تاریخ هستند. طرح Ponzi یک استراتژی سرمایه گذاری است که بازده سرمایه گذاران قدیمی را با پول سرمایه گذار جدید بازپرداخت می کند. وقتی کلاهبردار دیگر نمی تواند سرمایه گذاران جدیدی بیاورد ، جریان پول متوقف می شود. OneCoin نمونه خوبی از طرح رمزگذاری Ponzi بود.
طرح هرمی یک مدل تجاری است که براساس تعداد عضو جدیدی که عضو می شوند به اعضا پرداخت می کند. وقتی هیچ عضوی جدید نمی تواند ثبت نام کند ، جریان پول متوقف می شود.

باج افزار

Ransomware نوعی بدافزار است که یا دستگاه های تلفن همراه یا رایانه قربانیان را قفل می کند یا از دسترسی آنها به داده های ارزشمند جلوگیری می کند، مگر اینکه هزینه ای  پرداخت کنند (معمولاً با BTC). این حملات هنگامی که متوجه بیمارستان ها ، فرودگاه ها و سازمان های دولتی باشد می توانند به ویژه مخرب باشند.
به طور معمول ، باج افزار در صورت عدم دریافت پرداخت قبل از مهلت مقرر ، دسترسی به پرونده های مهم یا پایگاه داده را مسدود کرده و تهدید به حذف آنها می کند. اما متأسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که مهاجمان به قول خود عمل کنند.

مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود در برابر حملات باج افزار انجام دهید:

یک آنتی ویروس نصب کنید و سیستم عامل و برنامه های خود را به روز نگه دارید.
از کلیک روی تبلیغات و پیوندهای مشکوک خودداری کنید.
مراقب پیوست های ایمیل باشید. در مورد پرونده هایی که با .exe ، .vbs یا .scr خاتمه می یابند باید بسیار مراقب باشید.
از پرونده های خود به طور منظم پشتیبان تهیه کنید تا در صورت آلوده شدن بتوانید آنها را بازیابی کنید.
می توانید در NoMoreRansom.org مشاوره مفید در زمینه پیشگیری از باج افزار و ابزارهای بازیابی رایگان پیدا کنید.

سخنان پایانی

بسیاری از کلاهبرداری ها وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. با این حال ، دانستن اینکه این کلاهبرداری چگونه کار می کند اولین قدم مهم در جهت جلوگیری کامل از آنهاست. اگر بتوانید از رایج ترین کلاهبرداری های بیت کوین جلوگیری کنید ، می توانید رمزارزهای خود را ایمن نگه دارید.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *