نقش احساسات در بازارهای مالی

نقش احساسات در بازارهای مالی

نقش احساسات در بازارهای مالی

 

احساسات بازار نگرش جمعی تجار و سرمایه گذاران نسبت به یک دارایی مالی در بازار است. این مفهوم در همه بازارهای مالی از جمله رمزارزها وجود دارد. احساسات بازار، قدرت تأثیرگذاری بر چرخه های بازار را دارد.

 

هنوز هم احساسات مطلوب در بازار همیشه منجر به شرایط مثبت بازار نمی شود. گاهی اوقات ، ممکن است احساس مثبت (to the moon!) قبل از اصلاح بازار یا حتی یک بازار نزولی ظاهر شود.

معامله گران علاوه بر ارائه بینش در مورد تقاضای بازار ، می توانند با تجزیه و تحلیل این احساسات، روند بالقوه سودآوری را پیش بینی کنند. احساسات بازار همیشه اصول یک پروژه را در نظر نمی گیرند ، اما ممکن است گاهی اوقات با هم مرتبط شوند.

 

بیایید دویج کوین را به عنوان مثال در نظر بگیریم. تقاضای Dogecoin در بازار گاوی ، احتمالاً ناشی از هیاهوی رسانه های اجتماعی است (که منجر به احساسات مثبت در بازار شد). بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران دویج کوین را بدون درنظرگرفتن پروژه یا اهداف آن خریداری کردند ، اما فقط به دلیل احساس بازار در حال حاضر. فقط به خاطر افرادی مانند ایلان ماسک

 

چرا تحلیل احساسات بازار مهم است؟

 

تجزیه و تحلیل احساسات بازار بخشی اساسی از بسیاری از استراتژی های تجاری است. مانند تجزیه و تحلیل فنی یا بنیادی ، معمولاً ایده خوبی است که با استفاده از ترکیبی از تمام اطلاعات موجود تصمیم گیری کنید.

 

به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل احساسات در بازار می تواند به شما کمک کند بررسی کنید FOMO موجه است یا صرفاً نتیجه ذهنیت عده ای است. به طور کلی ، ترکیب تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی با مطالعه احساسات بازار به شما امکان می دهد:

درباره سرمایه گذارب کوتاه و میان مدت بهتر فکر کنید.

کنترل بهتری در وضعیت احساسی خود ایجاد کنید.

فرصت های بالقوه سودآور را کشف کنید.

 

چگونه می توان تجزیه و تحلیل احساسات بازار را انجام داد

برای درک احساسات بازار ، باید نظرات ، ایده ها و نظرات فعالان بازار را جمع آوری کنید. باز هم ، گرچه می تواند مفید باشد ، اما شما نباید فقط به تجزیه و تحلیل احساسات بازار اعتماد کنید. شما باید قبل از نتیجه گیری ، از اطلاعات جمع آوری شده همراه با دانش و تجربه خود استفاده کنید.

 

برای درک احساس سرمایه گذاران، باید صفحات و کانال های مربوط به رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا درک کنید که جامعه و سرمایه گذاران در مورد آن پروژه خاص چه احساسی دارند. شما همچنین می توانید به انجمن های رسمی یا گروه های تلگرامی بپیوندید تا مستقیماً با تیم پروژه و اعضای انجمن صحبت کنید. اما مراقب باشید! کلاهبرداران زیادی در آن گروه ها وجود دارند. به افراد اعتماد نکنید و قبل از ریسک کردن ، تحقیق خود را انجام دهید.

کانال های اجتماعی فقط اولین قدم هستند. شما می توانید از روش های بسیاری استفاده کنید تا نمای کلی از احساسات بازار را بدست آورید. علاوه بر نظارت بر کانال های اجتماعی (به ویژه توییتر ، با توجه به محبوبیت آن در میان طرفداران رمزارزها) ، ممکن است موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

پیگیری موارد اجتماعی با ابزارهای نرم افزاری جمع آوری داده ها.

 

از طریق پورتال های رسانه ای و وبلاگ ها، آخرین اخبار را بررسی کنید. بلاگ Binance ، Binance News ، مجله Bitcoin ، CoinDesk و CoinTelegraph چند نمونه از این موارد هستند.

هشدارها را تنظیم کنید یا معاملات بزرگ انجام شده توسط نهنگ ها را ردیابی کنید( wahlalert )این حرکات به طور منظم توسط برخی از سرمایه گذاران کریپتو پیگیری می شود و گاهی ممکن است بر احساسات بازار تأثیر بگذارد. ربات های هشدار نهنگ رایگان را می توانید در تلگرام و توییتر پیدا کنید.

شاخص های احساس بازار و سیگنال های قیمت گذاری را در CoinMarketCap بررسی کنید. این شاخص ها طیف وسیعی از منابع مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند و خلاصه ای از احساسات فعلی بازار را ارائه می دهند.

 

 

شاخص های احساس بازار

 

سرمایه گذاران می توانند برای درک ایده صعودی یا نزولی بازار یا دارایی ، به شاخص های احساس بازار نگاه کنند. شاخص ها این احساسات را به صورت گرافیکی یا با نوعی مقیاس نشان می دهند. این ابزارها می توانند بخشی از کیت تجزیه و تحلیل احساسات شما را تشکیل دهند اما نباید فقط به آنها اعتماد کرد. برای داشتن دید متعادل تری از بازار ، بهترین روش استفاده از چندین شاخص است.

بیشتر شاخص های احساس بازار روی Bitcoin (BTC) متمرکز شده اند ، اما همچنین می توانید شاخص های احساسات اتریوم Ethereum (ETH) را پیدا کنید. شاخص Bitcoin Crypto Fear & Greed شاید شناخته شده ترین شاخص احساس بازار رمزنگاری باشد. این شاخص با تجزیه و تحلیل پنج منبع اطلاعاتی مختلف: بی ثباتی ، حجم بازار ، رسانه های اجتماعی ، تسلط و روندها ، ترس یا طمع بازار بیت کوین را در مقیاس صفر تا ۱۰۰ نشان می دهد.

 

 

 

شاخص Bull & Bear توسط Augmento یک شاخص احساس متفاوت متمرکز در شبکه های اجتماعی است. یک نرم افزار هوش مصنوعی با استفاده از مکالمات در توییتر ، ردیت و بیت کوین تالک، احساسات و موضوعات را تجزیه و تحلیل می کند. صفر در مقیاس بسیار نزولی و یک صعودی است

 

 

تجزیه و تحلیل کانال های رسانه های اجتماعی ، معیارهای متناوب و سایر شاخص های رمزنگاری می تواند بینشی در مورد یک سکه یا احساسات پروژه ارائه دهد. با درک بهتر نگرش های فعلی بازار ، به احتمال زیاد تصمیمات معاملاتی یا سرمایه گذاری بهتری می گیرید.

 

برای کمک به حداکثر رساندن تأثیر تجزیه و تحلیل احساسات ، معمولاً بهتر است آن را با موارد زیر ترکیب کنید:

 

تجزیه و تحلیل فنی، ممکن است به شما کمک کند در مورد سرمایه گذاری کوتاه مدت قیمت پیش بینی های بهتری انجام دهید.

تجزیه و تحلیل بنیادی، برای تعیین ارزش کلی پروژه در مورد سرمایه گذاری بلند مدت میتواند به شما کمک کند.

 

 

سخنان پایانی

در حالی که بسیاری از معامله گران از تجزیه و تحلیل احساسات بازار در بازارهای سرمایه گذاری استفاده می کنند، این روش می‌تواند در بازار رمزارز بسیار مفید باشد. از آنجا که صنعت بلاکچین و بازارهای رمزارز هنوز نسبتاً کوچک هستند ، تصورات و احساسات عمومی می تواند باعث نوسانات قیمت ناپایدار شود.

 

با استفاده از روش های مورد بحث ، می توانید احساسات بازار را درک کرده و گزینه های سرمایه گذاری بهتری داشته باشید. باز هم ، اگر می خواهید با تجزیه و تحلیل احساسات بازار شروع کنید ، می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

ردیابی کانال های شبکه های اجتماعی و احساسات پیرامون یک پروژه.

به روز بودن در مورد آخرین اخبار صنعت و رویدادهای آینده.

استفاده از شاخص هایی که به شما کمک می کنند در مورد یک سکه خاص ایده بهتری از منافع عمومی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل احساسات بازار با تمرین و تجربه بیشتر نتایج بهتری را ارائه می دهد ، اما ممکن است در برخی موارد کارساز نباشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از معامله یا سرمایه گذاری دقت لازم را انجام دهید زیرا هر تصمیمی مقدار مشخصی از ریسک را شامل می شود.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *