مهم ترین اخبار ارز های دیجیتال

مهم ترین اخبار ارز های دیجیتال

 

 

08:00بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

07:54قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی برای روز گذشته به قیمت ۲۲۳۹۴ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۱۹۵۱ تومان تعیین شد.

07:49در بازار دیروز دوم خرداد، انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

07:38منابع خبری گزارش دادند، یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفته است:با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

07:29سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وصول نامه خودروسازان و قطعه‌سازان خبر داد و گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان در این نامه تصریح کرده‌اند که مخالفت و مشکلی با آزادسازی واردات خودرو ندارند و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

07:16جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه‌شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود.

07:12در دو روز گذشته فشار فروش باعث شد تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها کاهش پیدا کند. بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسیده‌اند و سایر آلت‌کوین‌ها هم در شرایط نزولی سطح حمایت خود را از دست داده‌اند.

07:00وزیر ارتباطات از عرضه بسته اینترنت یک ماهه رایگان به مردم به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

06:49در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل افت ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و عمده نمادهای بازار روندی منفی را گذراندند.

06:38توییت‌های ضد بیت کوینی ایلان ماسک و اعمال محدودیت بر فعالیت‌های استخراج در چین را می‌توان از عوامل مهم روند اخیر بازار برشمرد.

06:25بهای بیت کوین نسبت به هفته قبل ۲۹.۷ درصد کاهش یافت و به محدوده ۳۳,۳۲۰ دلار رسید. اتریوم هم در مقایسه با هفته گذشته ۴۴.۲ درصد افت کرد و قیمت ۱۷۲۸ را هم ثبت نمود. تغییرات اخیر در احساسات بازار این گمانه‌زنی را به همراه داشته که روند صعودی بازار به اتمام رسیده و دوران نزولی آن شروع شده است
06:16روند ریزشی بازار برای دومین هفته متوالی ادامه پبدا کرد و کندل هفتگی بیت کوین و اتریوم در کنار سایر ارزهای دیجیتال باز هم رنگ قرمز به خود گرفت.

06:10بنابراین، در شرایطی که آمارها حکایت از ورود ۱۲ میلیون ایرانی به بازار رمز ارزها دارد به گونه‌ای که ۷۷ درصد آنها با هدف حفظ ارزش پول پا به این بازار گذاشته‌اند، بیش از پیش احساس می‌شود که باید سیاست و تصمیم معقول و مناسب از سوی مسئولان درنظر گرفته شود تا ضرر و نگرانی‌های مردم نسبت به سرمایه‌های خود از بین برود.

06:00️به تازگی نامه‌ای از سمت دفتر نهاد ریاست جمهوری خطاب به رییس کل بانک مرکزی منتشر شده است که در آن ذکر شده “با توجه به درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر از متعاملین و کسب‌وکارهای تبادل رمزارز جهت جلوگیری از مسدود سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام لازم انجام شود”.

05:47این اواخر گفته‌هایی مبنی بر مسدودیت درگاه‌های صرافی‌های آنلاین فروش رمز ارز مطرح شد و رییس کل بانک مرکزی هم آن را رد کرد و در نهایت نامه ای از سوی دفتر نهاد ریاست جمهوری به رییس کل بانک مرکزی ارسال شد که از مسدودیت درگاه‌های فروش رمزارز جلوگیری شود.

05:36یکی دیگر از نهنگ های ناشناس بیت کوین که روز نهم می (19 اردیبهشت) 3000 واحد بیت کوین را با قیمت 58000 دلار فروخته بود، در روزهای 15، 18 و 19 می (25، 28 و 29 اردیبهشت) معادل 3521 واحد بیت کوین را مجدداً خریداری کرده است.

05:25کایل دیویس ، بنیانگذار شرکت Three Arrows Capital ، به بلومبرگ گفت:“آن دسته از افرادی که برای سرمایه گذاری وام گرفته بودند، خود به خود از سیستم حذف شدند. هر زمان که با حجم لیکوئید شدن بالای پوزیشن ها روبرو می شویم، فرصتی برای خرید به دست می آوریم. تعجب آور نیست اگر بیت کوین و اتریوم طی یک هفته کل ریزش قیمت به وجود آمده را جبران کنند “

05:14به گزارش بلومبرگ، چندین مورد از صندوق های پوشش ریسک نیز تائید کرده اند که با ریزش قیمت، نسبت به خرید این ارز اقدام کرده اند. از جمله شرکت های دیگری که در این مدت مقدار قابل ملاحظه ای بیت کوین خریداری کرده اند می توان به دو شرکت بزرگ انگلیسی MVPQ Capital و ByteTree Asset Management و کمپانی Three Arrows Capital در سنگاپور اشاره کرد.

05:00داده های اخیر گلاسنود (Glassnode)، حاکی از آن هستند که آنتونی پمپلیانو به تازگی به این نتیجه رسیده است که نهنگ های بیت کوین که بین 10000 تا 100000 واحد BTC در اختیار دارند، در اوج سقوط بازار، یعنی روز چهارشنبه، 122588 BTC خریداری کرده اند. بیشترین ترافیک ایجاد شده در صرافی های رمزنگاری از ایالات متحده بود، این در حالی است که پرمیوم کوین بیس در مقطعی از زمان به مرز 3000 BTC رسید.

04:45آنگونه که از شواهد و قرائن موجود بر می آید، بزرگ ترین هودل کننده های بیت کوین (BTC) که با اصطلاح نهنگ بیت کوین نیز شناخته می شوند، در بحبوحه اصلاح اخیر قیمت، به صورتی تهاجمی مشغول خرید این ارز رمزپایه پیشرو هستند. این واقعیت، خوش بینی نسبت به احتمال اتمام فشار فروش اخیر در آینده ای نه چندان دور را بیشتر می کند.

14:00گوگل ترندز  عنوان کرده است که طی روز گذشته، جستجو برای عبارت «امروز در بازار ارزهای دیجیتال چه اتفاقی افتاد» در سراسر جهان با رشدی ۸۰۰ درصدی روبه‌رو شده است. همچنین جستجو برای عبارت «آیا باید ارز دیجیتال خود را بفروشم» نیز روز گذشته در آمریکا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

13:56بیشترین حجم در اختیار استیبل کوین تتر میباشد که به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسیده است و رتبه دوم در اختیار USDC و بعد از ان BUSD میباشد.

13:47همچنین در پی ریزش شدید بازار در هفته گذشته حجم کل بازار به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسید و همچنین در این بین با افزایش شدید حجم بازار استیبل کوین ها مواجه شدیم که به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای اولین بار رسیده است.

13:39در این مدت آلتکوین‌ها وضعیت به مراتب بدتری داشته‌اند. تمام بازار یکدست قرمز پوش شده‌اند. در حال حاضر در ۲۴ ساعت گذشته اتر با ۱۴.۵٪ کاهش قیمت، کوین صرافی بایننس با ۱۷.۲۸٪ و کاردانو (ADA) با ۱۳.۷۲٪ کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

13:32با این حال تنها خبر مثبت در مورد بیت کوین آن است که دامیننس بیت‌کوین  بر بازار افزایش پیدا کرده است و به ۴۶ درصد رسیده است. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار ریزش داشته است. با این حال با توجه به دامیننس آن می‌توان نتیجه گرفت که بازگشت بیت کوین بهتر از سایر ارزهای دیجیتال بوده است.

13:28با این وجود اگر در بازه‌زمانی طولانی‌تری به تغییرات قیمت بیت‌کوین نگاه کنیم، خواهیم دید که در ۷ روز گذشته قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال حدود ۲۶.۲۹٪ کاهش داشته است.

13:18همچنین با ریزش شدید بیت‌کوین در هفته گذشته این ارز به رتبه نه دارایی های جهان سقوط کرد.

13:13امروز و از ساعاتی قبل روند ریزشی شروع شد و قیمت بیت کوین تا ۳۳۸۰۰ دلار پایین آمد و هم‌اکنون با قیمت ۳۴۲۵۶ دلار خرید و فروش می‌شود. به عبارتی دیگر قیمت نسبت به روز گذشته ۶.۰۵٪ کاهش داشته است.

13:00دیروز قیمت بیت‌کوین در حال بازگشت به روند صعودی بود و در برخی صرافی‌ها تا ۳۸۰۰۰ دلار نیز رسیده بود. با این حال خرس‌های بازار وارد عمل شدند و قیمت را مجددا پایین آوردند.

12:45نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با اشاره به ضرورت مدیریت و ساماندهی صرافی‌های ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی، تصریح کرد: ️روزانه بین ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان از طریق درگاه‌های پرداخت زیر نظر PSP ها و دارای مجوز بانک مرکزی؛ بدون نظارت این نهاد انجام می‌شود که هیچ تضمینی برای مردم ندارد. در همین راستا بانک مرکزی به جای مدیریت و هویت شناسی این پرداخت‌ها و صدور مجوز برای آنها، می‌خواهد تمامی این مجموعه‌ها را تعطیل کند در حالی که هدف تعطیلی فعالیت این مجموعه ها نبوده، بلکه تاکید بر ساماندهی و ظرفیت سازی آنها است.

12:12️محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ضرورت ساماندهی صرافی‌های ارز دیجیتال، گفت ️با توجه به اینکه بانک مرکزی وظایف خودش را در خصوص نظارت بر صرافی‌های ارز دیجیتال به درستی انجام نداده و این امر خطرات زیادی را برای مردم و منابع کشور ایجاد کرده، لازم است، نسبت به ساماندهی این نوع صرافی‌های اقدام شود.
11:55رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به عدم نظارت بانک مرکزی بر فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال و تراکنش‌های درگاه پرداخت بانکی از تلاش کمیسیون متبوع خود برای ساماندهی فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال و ضابطه‌مند کردن کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.

11:39سم فریدمن، مدیرعامل صرافی FTX درباره این رقابت‌ها به رویترز گفته است که جامعه طرفداران شطرنج و طرفداران ارزهای دیجیتال با یکدیگر همپوشانی زیادی دارند، چرا که هر دو این گروه‌ها هم عاشق ریاضی هستند و هم با فناوری ارتباط خوبی دارند.

11:23این تورنمنت توسط صرافی ارزهای دیجیتال FTX برگزار می‌شود و در روز نخست آن قرار است مگنوس کارلسن از عنوان قهرمانی جهان خود در برابر رقیب دیرینه‌اش یعنی یان نیپومنیاشچی از روسیه دفاع کند. مگنوس کارلس در این تورنمنت قرار است به مصاف ۱۵ شطرنج باز برتر جهان رقابت کند.

11:15جمعی از برجسته ترین شطرنج بازان جهان از فردا برای به دست آوردن ۲.۱۸ واحد بیت کوین (معادل ۸۳,۸۴۰ دلار به قیمت امروز) و یک جایزه ۲۲۰ هزار دلاری در تورنمنت ۹ روزه FTX Crypto Cup شرکت می‌کنند.

11:11️معاون اجتماعی پلیس فتا درخصوص زمان پایان بررسی‌های لازم و برگشت پول به مردم، گفت:هنوز زمان قطعی و مشخصی وجود ندارد اما این فرد و همدستانش دستگیر شده اند و این سرمایه به مردم عودت داده خواهد شد.

11:05او خطاب به کاربران صرافی کریپتولند اعلام کرد:تمام افرادی که در این صرافی سرمایه گذاری کرده اند باید به سایت گرداب مراجعه کرده و اطلاعات خود، میزان دارایی و سرمایه‌ای را که وارد این مجموعه کرده اند به انضمام مدارک و مستندات وارد کنند که میزان دارایی که از این فرد ضبط شده و میزان دارایی که توسط مردم وارد این صرافی شده، بررسی شده و به جمع بندی برسد؛ سپس مرجع قضایی برای برگرداندن این سرمایه به مردم دستورات لازم را بدهد.

11:02سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا طی مصاحبه با پیوست در این رابطه با تاکید براینکه دارایی مردم حفظ شده است، گفت:
پرونده در دست مرجع قضایی است و این مرجع درحال برآورد دارایی‌های ضبط شده از این فرد هستند.

10:58هفته گذشته پلیس فتا خبر بازداشت سینا استوی، مدیر صرافی کریپتولند را اعلام کرد؛ دلیل بازداشت استوی ایجاد توکن بدون پشتوانه BRG و اخلال در نظام اقتصادی اعلام شد.

10:45سرمایه کاربران کریپتولند، صرافی فعال در حوزه رمز ارز که هفته گذشته مدیرعامل آن بازداشت شده بود، پس از پایان بررسی دارایی‌های ضبط شده سینا استوی و اطلاعات وارد شده کاربران در سایت گرداب، بازگشت داده خواهد شد.

10:38️وی گفت به علت حجم زیاد نوآوری دوره‌های رشد و اصلاح شدید قابل پیش‌بینی هستند:️به کریپتو خوش آمدید. کریپتو اینگونه کار می‌کند… نمی‌توانید ۹۰۰ درصد رشد را بدون کمی عقب‌نشینی تجربه کنید.ما در حال تغییر بنیان جوامع هستیم و می‌دانیم که در این کار تریلیون‌ها دلار ارزش خوابیده است.

10:31️چارلز هاسکینسون بنیانگذار کاردانو در ویدیو جدیدی به سوالات مختلف پاسخ داد.️وی اعلام کرد که به یک میلیاردر تبدیل شده. وی در سال ۲۰۱۷ و زمانی که بیت‌کوین به اوج ۲۰هزار دلار رسید هم میلیاردر بود اما پس از اصلاح بازار این عنوان را از دست داده بود.

09:42همچنین در این گزارش با نوریل روبینی ، استاد اقتصاد در NYU صحبت شده است که “کاملاً مخالف این ایده است که چیزی بدون درآمد ، سودمندی یا ارتباط با مبانی اقتصادی را بتوان منبع ذخیره ارزش یا به عنوان یک کلاس دارایی در نظر گرفت. ” نوریل “در تمایل اکثر موسسات برای قرار گرفتن در معرض بی ثباتی و خطرات ارزهای دیجیتال شک دارد.”

09:36بدون تعجب ، نووگراتز به سوال کریپتو به عنوان یک کلاس دارایی پاسخ مثبت می دهد. گلدمن در گزارش خود گفت ” صرفاً توده مهم سرمایه گذاران و موسسات معتبر در حال حاضر با ارز دیجیتال درگیر شده اند و موقعیت آنها را به عنوان یك کلاس دارایی تقویت كرده است.”

09:30این گزارش شامل دیدگاه هایی از مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گلکسی دیجیتال و مایکل سوننشن (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل گری اسکیل ، به عنوان چهره های مدافع ارز دیجیتال است که سرسختانه از بیت کوین دفاع کرده اند.

09:25بیش از یک سال پیش ، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد که ارز دیجیتال یک کلاس دارایی نیست. الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان ، تاجر ارز دیجیتال و بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی Aike Capital روز گذشته تعدادی عکس از صفحات گزارش جدید بانک گلدمن ساکس در توییتر خود به اشتراک گذاشت.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *