کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی (یا رمزارز) نوعی پول نقد دیجیتال است که افراد را قادر به انتقال ارزش در یک محیط دیجیتالی می کند.

شاید از خود بپرسید که  این نوع سیستم با PayPal یا برنامه بانکداری دیجیتال که روی تلفن خود دارید چه تفاوتی دارد.به نظر می‌رسد که بسیار شبیه یک دیگرند.
پرداخت به دوستان ، خرید از وب سایت مورد علاقه و…

چه چیزی رمزارزها را منحصر به فرد می کند؟

Cryptocurrency به دلایل زیادی بی نظیر است.  یک سیستم نقدی الکترونیکی است که متعلق به هیچ نهادی نیست.

یک رمزارز خوب غیرمتمرکز است. هیچ بانک مرکزی یا زیرمجموعه ای از کاربران وجود ندارد که بتواند بدون رسیدن به اتفاق نظر ، قوانین را تغییر دهد. شرکت کنندگان شبکه (گره ها) نرم افزاری را اجرا می کنند که آنها را به سایر شرکت کنندگان متصل می کند تا بتوانند اطلاعات را بین خود به اشتراک بگذارند.

اما در بانک، کاربران باید از طریق سرور مرکزی ارتباط برقرار کنند.
در بلاکچین ، هیچ سلسله مراتبی وجود ندارد: گره ها به هم پیوسته هستند و اطلاعات را بین خودشان پخش می کنند.

عدم تمرکز شبکه های رمزارز آنها را در برابر خاموش کردن یا سانسور بسیار مقاوم می کند. در مقابل ، برای فلج کردن یک شبکه متمرکز ، فقط باید سرور اصلی را مختل کنید. اگر  بانک اطلاعاتی خود را پاک کند و هیچ گونه پشتیبانی نداشته باشد ، بررسی حساب کاربران بسیار دشوار است.

در رمزارزها ، گره ها یک نسخه از پایگاه داده را نگه می دارند. هر کس به طور موثر به عنوان سرور خود عمل می کند. گره های فردی می توانند آفلاین باشند ، اما همتایان آنها همچنان می توانند از گره های دیگر اطلاعات بگیرند.

بنابراین رمزارزها ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روز در سال فعالیت دارند. آنها امکان انتقال ارزش را در هر جای دنیا بدون دخالت واسطه ها فراهم می کنند.

چه کسی رمزارز را ابداع کرد؟

در طی سالهای گذشته تلاش های زیادی برای طرح های نقدی دیجیتال انجام شده است ، اما اولین رمزارز بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این توسط شخصی یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است. تا به امروز ، هویت واقعی آنها ناشناخته مانده است.
بعد از بیت کوین تعداد زیادی رمزارز دیگر به وجود آمد که پیشرفت های زیادی داشته اند.

چه تفاوتی بین رمزارزها و توکن وجود دارد؟

در نگاه اول رمزارزها و توکن یکسان به نظر می رسند. هر دو در صرافی ها معامله می شوند و می توانند بین آدرس های بلاکچین ارسال شوند.
رمزارزها صرفاً به عنوان پول کار می کنند ، چه به عنوان وسیله مبادله ای ، ذخیره ارزش یا هر دو. هر واحد از نظر عملکردی قابل قیاس است ، به این معنی که یک سکه به اندازه کوک دیگر ارزش دارد.
بیت کوین و سایر رمزارزهای اولیه به عنوان ارز طراحی شده بودند ، اما بعداً بلاکچین ها تلاش کردند کارهای بیشتری انجام دهند. به عنوان مثال ، اتریوم فقط قابلیت ارز را فراهم نمی کند. به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کد (قراردادهای هوشمند) را در شبکه توزیع شده اجرا کنند و برای انواع برنامه های غیرمتمرکز توکن ایجاد کنند.
از توکن ها می توان مانند رمزارزها استفاده کرد ، اما انعطاف پذیرتر هستند. شما می توانید میلیون ها مورد مشابه ، یا موارد منتخب با خصوصیات منحصر به فرد را ضرب کنید. آنها می توانند به عنوان هر چیزی از دریافت دیجیتال نشان دهنده سهام یک شرکت گرفته تا امتیاز وفاداری باشند.
در یک پروتکل دارای قابلیت قرارداد هوشمند ، ارز پایه (که برای پرداخت هزینه معاملات یا برنامه ها استفاده می شود) از رمزهای آن جدا است. به عنوان مثال در اتریوم ، واحد پول رایج Ether (ETH) است و باید از آن برای ایجاد و انتقال توکن ها در شبکه Ethereum استفاده شود. این توکن ها طبق استانداردهایی مانند ERC-20 یا ERC-721 اجرا می شوند.

کیف پول چیست؟

اساساً ، کیف پول رمزارز چیزی است که کلیدهای خصوصی شما را در خود جای داده است. این می تواند یک دستگاه ساخته شده (کیف پول سخت افزاری) ، یک برنامه کاربردی روی رایانه شخصی یا تلفن هوشمند یا حتی یک کاغذ باشد.
کیف پول رابطی است که بیشتر کاربران برای تعامل با یک شبکه رمزارز به آن اعتماد می کنند. انواع مختلف انواع مختلفی از عملکرد را ارائه می دهند.
برای سهولت ، کیف پول های نرم افزاری برای پرداخت های روزمره برتر هستند. برای امنیت ، کیف پول های سخت افزاری در توانایی خود برای دور نگه داشتن کلیدهای خصوصی از هک شدن ، بی نظیر هستند. .

چه ارز دیجیتالی بخرم؟!

شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و بر اساس تحلیل خود تصمیم بگیرید. با این اوصاف ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. به عنوان مثال ، Binance Research بینش و تجزیه و تحلیل عالی در بازار ، همراه با گزارش های جامع درباره پروژه ها ، ارائه می دهد.

قبل از سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه چه باید یاد بگیرم؟

حتی از کجا شروع می کنیم؟ روش های زیادی برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی وجود دارد و به طور کلی ، اکثر سرمایه گذاران حرفه ای از استراتژی های بسیار متفاوت استفاده می کنند. در سطح بالا ، دو مکتب اصلی برای ارزیابی یک سرمایه گذاری وجود دارد: تحلیل بنیادی (FA) و تحلیل تکنیکی (TA).
تحلیل بنیادی روشی برای ارزیابی  دارایی است که اساساً بر اساس عوامل اقتصادی و مالی است. تحلیل گرانی که از این روش استفاده می کنند ، هر دو عامل اقتصاد کلان و اقتصاد خرد ، شرایط صنعت یا تجارت اصلی دارایی را بررسی می کنند. در مورد رمزارزها ، ممکن است آنها به داده های بلاکچین عمومی نگاه کنند ، که گاهی اوقات به عنوان معیارهای زنجیره ای شناخته می شوند.

این می تواند شامل بررسی تعداد تراکنش ها ، آدرس ها ، دارندگان برتر ، میزان هش شبکه و تعداد بیشماری از اطلاعات دیگر باشد. هدف از این تجزیه و تحلیل این است که یک ارزیابی برای دارایی ارائه دهیم و آن را با ارزیابی فعلی آن مقایسه کنیم. در پایان ، این روش تعیین می کند که آیا دارایی در حال حاضر کم ارزش است یا بیش از حد ارزش گذاری شده است.
با تمام آنچه گفته شد ، لازم به یادآوری است که  رمزارزها یک کلاس دارایی جدید و شکوفا هستند. تجزیه و تحلیل بنیادی در هنگام تعیین ارزش گذاری ، فضای کمی برای درخشش دارد. به بیان ساده ، هیچ چارچوب استانداردی برای تعیین ارزش رمزارزها وجود ندارد و به اکثر مدل های موجود نمی توان به درجه بالایی اعتماد کرد. موفقیت یا شکست یک پروژه رمزارز ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد ، که هیچ چارچوب فعلی نمی تواند پاسخگوی آنها باشد.

تحلیلگران فنی رویکرد دیگری دارند. بر خلاف تحلیلگران بنیادی ، تحلیلگران فنی سعی در تعیین ارزش ذاتی یک دارایی ندارند. در عوض ، آنها تجارت و فرصت های سرمایه گذاری را بر اساس فعالیت معاملات تاریخی ارزیابی می کنند. آنها این کار را با تمرکز بر حرکت قیمت ، الگوهای نمودار ، شاخص ها و ابزارهای مختلف، برای ارزیابی قدرت یا ضعف بازار انجام می دهند. در حقیقت ، تحلیل گران فنی معتقدند که حرکت پیشین قیمت یک دارایی می تواند برای پیش بینی حرکت های آینده قیمت آن ارزشمند باشد.

از آنجا که تجزیه و تحلیل فنی می تواند در هر بازار با داده های تاریخی اعمال شود ، به طور گسترده توسط معامله گران رمزارزها مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین کدام یک را باید یاد بگیرید؟ خوب ، چرا هر دو نه؟ بیشتر ابزارهای تجزیه و تحلیل بازار وقتی در ترکیب با سایر ابزارها استفاده می شوند بهترین عملکرد را دارند. در هر صورت ، درک ریسک مالی و مدیریت ریسک کاملاً حیاتی است و هرگز بیش از توان مالی خود برای از دست دادن سرمایه گذاری نکنید.

از کجا می توانید رمزارزها را خریداری کنید؟!

روش های مختلفی برای خرید رمزارزها وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید ، تبدیل ارز فیات به رمزارزها است. سپس ، می توانید HODL را انتخاب کنید ، یا آن را با رمزارزهای دیگر معامله کنید یا وام دهید و سود کسب کنید. بیایید نگاهی به انواع مختلف صرافی های رمزارزها بیندازیم.

صرافی متمرکز (CEX)

ممکن است مفهوم صرافی متمرکز کمی گیج کننده باشد زیرا از رمزارزها اغلب به عنوان غیرمتمرکز یاد می شود. به طور خلاصه ، صرافی های متمرکز سیستم عامل های آنلاین هستند که با اتصال خریداران و فروشندگان معاملات را تسهیل می کنند.

برخی ممکن است ترجیح دهند وجوه خود را در صرافی نگه دارند ، یا به این دلیل که به طور منظم ترید می کنند یا برای راحتی کار. با این حال ، اگر صرافی هک شود ، ممکن است بودجه کاربر در معرض خطر باشد.

صرافی غیرمتمرکز (DEX)

صرافی غیرمتمرکز متفاوت است. وقتی از DEX استفاده می کنید ، متولی در این کار وجود ندارد.
آنچه در هنگام تجارت با DEX اتفاق می افتد. به جای واریز وجوه خود به کیف پول صرافی ، مستقیماً از کیف پول خود معامله می کنید. هنگام انجام معامله ، وجوه مستقیماً با استفاده از جادوی قراردادهای هوشمند به بلاکچین منتقل می شود.
از آنجا که هیچ نهادی به عنوان متولی فعالیت نمی کند ، برخی این گزینه را ایمن تر از CEX می دانند. نکته مثبت دیگر ممکن است این باشد که اکثر DEX ها نیازی به ارائه اطلاعات شخصی غیر از آدرس کیف پول بلاکچین ندارند.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *