تحلیل بنیادی در کریپتوکارنسی

تحلیل بنیادی در کریپتوکارنسی

تحلیل بنیادی چیست؟

تجزیه و تحلیل بنیادی (فاندامنتال) روشی است که سرمایه گذاران و بازرگانان برای دانستن ارزش ذاتی دارایی ها یا مشاغل از آن استفاده می کنند. برای ارزش گذاری دقیق این موارد ، آنها عوامل داخلی و خارجی را به دقت بررسی می کنند تا تعیین کنند که دارایی یا کسب و کار موردنظر بیش از حد ارزش گذاری شده یا کم ارزش گذاری شده است. نتیجه گیری آنها می تواند به تدوین بهتر استراتژی کمک کند و احتمالاً بازده خوبی داشته باشد.

 

به عنوان مثال ، اگر به شرکتی علاقه مند شدید ، ممکن است ابتدا چیزهایی مانند درآمد شرکت ، ترازنامه ، صورت های مالی و گردش پول را مطالعه کنید تا از سلامت مالی آن مطلع شوید. سپس می توانید به بازار یا صنعتی که در آن فعالیت می کند نگاه کنید. رقبا چه کسانی هستند؟ چه جمعیتی شرکت را هدف قرار داده است؟ آیا در حال گسترش است؟

هدف نهایی با این نوع تحلیل تولید یک قیمت سهام پیش بینی شده و مقایسه آن با قیمت فعلی است. اگر این عدد بیشتر از قیمت فعلی باشد ، ممکن است نتیجه بگیرید که کم ارزش گذاری شده است. اگر کمتر از قیمت بازار باشد ، می توانید فرض کنید که در حال حاضر بیش از حد ارزش گذاری شده است. شما می توانید با استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل در مورد خرید یا فروش سهام آن شرکت خاص آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

تحلیل بنیادی (FA) _ تحلیل فنی (TA)

معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ، فارکس یا بورس اغلب از این دو تحلیل استفاده می‌کنند.

خب کدام یک بهتر است؟

در حقیقت ، تحلیلگران بنیادی معتقدند که قیمت سهام لزوماً نشان دهنده ارزش واقعی سهام نیست، ایدئولوژی ای که تصمیمات سرمایه گذاری آنها را پشتیبانی می کند.

برعکس ، تحلیلگران فنی بر این باورند که حرکت قیمت آینده را می توان تا حدودی از داده های قیمت گذشته و حجم آن پیش بینی کرد. تحلیلگران فنی ترجیح می دهند بر نمودارها ، الگوها و روند بازارها تمرکز کنند. هدف آنها شناسایی نقاط ایده آل برای ورود و خروج از موقعیت ها است.

هر دو می توانند بینش ارزشمندی را در زمینه های مختلف ارائه دهند. در عمل ، بسیاری از معامله گران برای پیش‌بینی روند از ترکیبی از هر دو استفاده می کنند.

 

شاخص های محبوب در تحلیل بنیادی

 

سود هر سهم (EPS) Earnings per share

سود به ازای هر سهم معیار مشخصی برای سودآوری یک شرکت است و به ما می گوید که برای هر سهم چه میزان سود کسب می کند. با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

 

(درآمد خالص – سود مطلوب) / تعداد سهام

فرض کنید یک شرکت سود سهام پرداخت نمی کند و سود آن ۱ میلیون دلار است. با ۲۰۰۰۰۰ سهم منتشر شده ، فرمول ۵ دلار EPS به ما می دهد. این محاسبه به ویژه پیچیده نیست ، اما می تواند بینشی درباره سرمایه گذاری های بالقوه برای ما فراهم کند. مشاغل با EPS بالاتر (یا در حال رشد) معمولاً برای سرمایه گذاران جذاب ترند.

همانند سایر شاخص ها ، سود هر سهم نباید تنها معیار ارزیابی ارزش یک سرمایه گذاری احتمالی باشد. گفته شد ، این یک ابزار مفید است که در کنار دیگر ابزارها استفاده می شود.

 

نسبت قیمت به درآمد (P / E) Price-to-earnings

نسبت قیمت به درآمد (یا به طور ساده ، نسبت P / E) با مقایسه قیمت سهام با EPS یک کسب و کار را ارزیابی می کند. با فرمول زیر محاسبه می شود:

 

قیمت سهم / سود هر سهم

 

بیایید از همان شرکتی که در مثال قبلی ۵ EPS بود استفاده مجدد کنیم. بگذارید بگوییم که هر سهم ۱۰ دلار معامله می شود که نسبت P / E به ما ۲ می دهد. این به چه معناست؟ خوب ، بستگی زیادی به آنچه بقیه تحقیقات ما نشان می دهد ، دارد.

 

بهتر است عدد را با مقایسه با نسبت P / E مشاغل مشابه در نظر بگیرید. باز هم ، این قانون همیشه درست نیست ، بنابراین بهتر است در کنار سایر تکنیک های تجزیه و تحلیل کمی و کیفی استفاده شود.

 

نسبت قیمت به ارزش دفتری (P / B)price-to-book

نسبت قیمت به ارزش دفتری (همچنین به عنوان نسبت قیمت به ارزش ویژه یا نسبت P / B نیز شناخته می شود) می تواند در مورد چگونگی ارزیابی سرمایه گذاران از شرکت نسبت به ارزش دفتری آن ، به ما بگویید. ارزش دفتری یک ارزش تجاری است که در گزارش های مالی آن تعریف شده است (معمولاً دارایی منهای بدهی ها). محاسبه به این شکل است:

 

قیمت هر سهم / ارزش دفتری هر سهم

بیایید یک بار دیگر از نمونه های قبلی شرکت خود را مرور کنیم. ما فرض خواهیم کرد که ارزش دفتری آن ۵۰۰۰۰۰ دلار است. هر سهم با ۱۰ دلار معامله می شود و ۲۰۰،۰۰۰ آنها وجود دارد. ارزش دفتری ما برای هر سهم ۵۰۰۰۰۰ دلار تقسیم بر ۲۰۰۰۰۰ است که ۲٫۵ دلار به ما می دهد.

با وارد کردن اعداد به فرمول ، ۱۰ دلار تقسیم بر ۲٫۵ دلار به ما نسبت قیمت به کتاب را ۴ می دهد. در ظاهر ، این خیلی خوب به نظر نمی رسد. این به ما می گوید که سهام در حال حاضر چهار برابر آنچه که شرکت واقعاً روی کاغذ ارزش دارد معامله می شود.

محدودیت نسبت قیمت به ارزش دفتری این است که برای ارزیابی مشاغل “با دارایی زیاد” مناسب تر است.

 

تحلیل بنیادی و رمزارزها

 

معیارهای فوق در رمزارزها واقعاً قابل استفاده نیستند. درعوض ، ممکن است برای ارزیابی یک پروژه به عوامل دیگر نگاه کنید. در بخش زیر تعدادی از شاخص های مورد استفاده توسط معامله گران رمزارزها وجود دارد.

 

 

نسبت ارزش به معاملات شبکه (NVT)

اغلب به عنوان معادل نسبت P / E در بازار رمزارزها در نظر گرفته می شود ، نسبت NVT به سرعت در حال تبدیل شدن به یک گزینه اصلی در تحلیل رمزارزها است. این را می توان به شرح زیر محاسبه کرد:

 

ارزش شبکه / حجم معاملات روزانه

 

آدرسهای فعال

برخی از تحلیل گران به دنبال تعداد آدرسهای فعال در شبکه هستند تا میزان استفاده از آنها را ارزیابی کنند. اگرچه به عنوان یک نشانگر مستقل قابل اعتماد نیست، اما می تواند اطلاعات مربوط به فعالیت شبکه را نشان دهد. شما ممکن است این امر را در ارزیابی واقعی دارایی دیجیتال معین خود لحاظ کنید

نسبت قیمت به هزینه استخراج

این نسبت می تواند چیزهای زیادی در مورد وضعیت فعلی شبکه بلاکچین نشان دهد.

اشاره به هزینه استخراج یک سکه است. به عنوان مثال

اگر ۱۰ هزار دلار باشد ، ماینرها معمولاً ۱۰،۰۰۰ دلار برای تولید یک واحد جدید هزینه می کنند.

فرض کنید سکه A با ۵۰۰۰ دلار و سکه B با ۲۰ هزار دلار معامله شود و هزینه استخراج هر دو ۱۰ هزار دلار باشد.

نسبت سکه A 0.5 خواهد بود ، در حالی که سکه B 2 خواهد بود.

از آنجا که نسبت سکه A زیر ۱ است ، به ما می گوید که ماینرها با ضرر کار می کنند تا سکه را استخراج کنند.

استخراج سکه B سودآور است زیرا انتظار می رود که به ازای هر ۱۰ هزار دلار هزینه استخراج ، ۲۰ هزار دلار درآمد کسب کنید.

به دلیل مشوق ها ، ممکن است پیش بینی کنید که این نسبت با گذشت زمان به ۱ برسد. برای سکه A ، کسانی که استخراج با ضرر دارند احتمالاً شبکه را ترک می کنند مگر اینکه قیمت افزایش یابد. سکه B پاداش جذابی دارد ، بنابراین انتظار دارید که ماینرهای بیشتری به آن بپیوندند تا از این زمان سودآور نباشد.

نسبت قیمت به استخراج، یک معیار برای ارزیابی سکه های اثبات کار است که توسط شرکت کنندگان شبکه استخراج می شود. این هزینه های مرتبط با این فرآیند را در نظر می گیرد: یعنی هزینه های برق و سخت افزار.

قیمت / هزینه بازار سکه برای استخراج یک سکه

 

 

وایت پیپر ، تیم و نقشه راه

 

مشهورترین روش برای تعیین ارزش رمزارزها، شامل برخی تحقیقات  در مورد این پروژه است. با خواندن یک وایت پیپر ، می توانید اهداف یک پروژه ، موارد استفاده از آن و فناوری آن را درک کنید. سوابق اعضای تیم به شما ایده ای درباره توانایی آنها در ساخت و مقیاس سازی محصول می دهد. سرانجام ، یک نقشه راه به شما می گوید که آیا پروژه در مسیر درست قرار دارد یا خیر.

 

 

جوانب مثبت و منفی تحلیل بنیادی

 

جوانب مثبت تحلیل بنیادی

 

تجزیه و تحلیل بنیادی یک روش قوی برای ارزیابی مشاغل به روشی است که تجزیه و تحلیل فنی به راحتی نمی تواند با آن رقابت کند. برای سرمایه گذاران در سراسر جهان ، مطالعه طیف وسیعی از فاکتورهای کمی و کیفی یک نقطه شروع مهم برای هر تجارت است.

 

 

معایب تحلیل بنیادی

تعیین “ارزش ذاتی” سهام یک فرایند زمانبر است که نیاز به کار زیادی دارد تا اینکه فقط اعداد را به یک فرمول وارد کنید. بسیاری از عوامل باید ارزیابی شوند، علاوه بر این ، برای معاملات بلند مدت بهتر از تجارت کوتاه مدت است.

این نوع تحلیل همچنین از نیروها و روندهای قدرتمند بازار که تجزیه و تحلیل فنی می تواند آنها را شناسایی کند ، چشم پوشی می کند.

 

سخنان پایانی

تحلیل بنیادی یک عمل ثابت است که برخی از موفق ترین بازرگانان به آن سوگند یاد می کنند. با پالایش یک استراتژی ، سرمایه گذاران نه تنها می توانند ارزش واقعی سهام ، رمزارزها و سایر دارایی ها را تخمین بزنند بلکه به طور کلی مشاغل و صنایع را نیز بهتر درک می کنند.

همراه با تجزیه و تحلیل فنی ، تجزیه و تحلیل بنیادی می تواند به معامله گران و سرمایه گذاران درک کاملی از اینکه دارایی ها و مشاغل می توانند از آنها سود ببرند ، ارائه دهد. ترکیبی از FA و TA در بازارهای قدیمی و رمزارزها مورد علاقه بسیاری است.

با این حال ، با توجه به جذابیت بازار رمزارزها ، باید درک کنید که FA ممکن است به همان اندازه موثر نباشد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی جامع مدیریت ریسک در دست اجرا دارید.

 

 

 

 

 

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *