اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

امروز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ اخرین اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال که در شبکات اجتماعی منتشر شده است را در این مقاله با توجه به ساعت انتشار اخبار برای شما نمایش میدهیم . سایت سکه بازار روزانه این اخبار فاندامنتال را در سایت نمایش میدهد .

۱۸:۰۰بنا بر گزارش پلتفرم تحلیلی کریپتو کوانت، حدود ۸ ساعت پیش ۳۹۵,۹۰۳ واحد اتریوم از صرافی آمریکایی کوین بیس خریداری شده است. کی یونگ جو، مدیرعامل کریپتو کوانت معتقد است این خرید غول آسا را احتمالاً سرمایه‌گذاران نهادی انجام داده‌اند. ارزش این تعداد اتریوم بیش از ۹۸۵ میلیون دلار برآورد شده است. وی این خرید را یک سیگنال صعودی می‌داند.

۱۷:۴۳نهنگ مرموز بیت کوین که سابقه فعالیتش به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد و در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین) ۱۰۰۰ واحد بیت کوین جابجا کرده بود، بازهم دست به کار شده است. این نهنگ در آن زمان مجموعاً ۱۰,۰۰۰ بیت کوین جابجا کرده بود و به نظر می‌رسید کارش به پایان رسیده باشد، اما بعد از گذشت ۷۸ روز، دیروز بار دیگر ۱,۰۰۰ واحد بیت کوین را منتقل کرد.این بیت کوین‌ها بیش از یک دهه پیش استخراج شده بودند و ارزش آنها حدود ۳۵ میلیون دلار برآورد شده است.

۱۷:۳۲طی برخورد چین با فضای ارز های دیجیتال ، مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که بیش از هزار نفر به جرم پولشویی با ارزهای دیجیتال ،دستگیر شده است.علی رغم اینکه معاملات ارزهای دیجیتال در چین ممنوع است ، اما استخراج بیت کوین در این کشور تقریباً ۸۰ درصد معاملات جهانی ارز های دیجیتال را تأمین می کند.مقامات چین برای جلوگیری از هرگونه حدس وگمان پولشویی در صنعت رمزارزها به سختی ماینرهای ارزهای دیجیتال را نظارت می کنند.وزارت امنیت عمومی در بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام کرد ، پلیس چین شبکه ای متشکل از ۱۱۰۰ نفر را که درگیر پولشویی با ارزهای دیجیتال بودند ،را خنثی کرد.چین معاملات ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۱۹ ممنوع کرد و محدودیت های استخراج بیت کوین را افزایش داد.در ماه آوریل (فروردین) ، مغولستان داخلی تمامی مراکز ماینینگ ارزدیجیتال خود را تعطیل کرد و مدعی شد که این مراکز موفق نشدند تا برحسب اهداف مصرف انرژی سالانه عمل کنند.استان شمالی چینگهای در چین نیز از ممنوعیت مشابه استخراج ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه خبر داد ، اما هیچ اطلاعاتی درباره ی میزان عملیات در این منطقه فعلا در دسترس نیست.

۱۷:۱۰خبرگزاری The New Indian Express با استناد به منابع مختلف در هند ، گزارش کرده است که استقبال تاریخی السالوادور از بیت کوین باعث شده است تا دولت صلاحیت بیت کوین را به عنوان یک کلاس دارایی در این کشور در نظر بگیرد. پس از آنکه رئیس السالوادور اعلام کرد بیت کوین به عنوان یک مجوز قانونی در این کشور تصویب شده است ، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) قصد دارد در ممنوعیت فعلی ارز رمزنگاری شده خود تجدید نظر کند و بر مقررات رمزنگاری نظارت کند. اخیراً ، بانک رزرو هند (RBI) به دلیل نوسان زیاد ارزهای رمزپایه ، وام دهندگان را از همکاری با شرکت هایی که تجارتشان به ارزهای مجازی – مبادلات رمزنگاری مربوط است – منع کرده است. علاوه بر این ، اخیراً ، رئیس Infosys ، یک غول فناوری اطلاعات و مشاوره در هند ، ناندان نایلکانی ، از هند خواسته است که رمزگذاری را نه به عنوان یک مبلغ قانونی (از آنجا که رمزنگاری ها بیش از حد بی ثبات هستند) بلکه به عنوان یک کلاس دارایی ، یک کالا قانونی کند.

۱۶:۴۱شورای استخراج بیت کوین در واقع گروهی از شرکت‌های ماینینگ در آمریکای شمالی است که در اواخر ماه می برای اولین بار توسط ایلان ماسک در توییتر از آن رو نمایی شد.این شورا امروز اعلام کرد که ایلان ماسک هیچ نقشی در این شورا ندارد.ظاهراً تنها همکاری ایلان ماسک با شورای استخراج بیت کوین، همان مکالمه‌ای بود که در روز ۲۴ می (۳ خرداد) بین ایلان ماسک و این شورا شکل گرفت.

۱۶:۲۰بایننس کوین ۵۰ دلار از نقطه اوج اواسط هفته گذشته خود در حدود ۳۸۰ دلار کاهش یافته و به حدود ۳۳۰ دلار رسیده است. کاردانو زیر تراز ۱٫۴ دلار در نوسان است. DOGE (-5٪) ، XRP (-5٪) ، BCH (-7٪) ، LTC (-9٪) و SOL (-9٪) نیز ازجمله آلتکوین های بزرگی هستند که امروز عمیقاً به رنگ قرمز درآمده اند. پولکادات و یونی سوآپ هر دو کاهشی دورقمی را تجربه کرده اند.

۱۶:۰۰به دنبال اخبار منتشر شده از السالوادور، و تلاش های جدید هند و برخی از شرکت های بزرگ در راستای بهبود وضعیت بازار، بیت کوین توانست عملکرد بهتری نسبت به قبل نشان دهد. روز پنجشنبه بیتکوین به بالاترین قیمت خود طی شش روز گذشته رسید و سطح ۳۸۵۰۰ دلار را تاچ کرد و بعد از اندکی اصلاح، دیروز در همان سطح باقی ماند.

۱۵:۳۶شرکت توانیر روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی انتظامی بیش از ۳,۰۰۰ قطعه تجهیزات مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال را توقیف کرده است.بیش از ۵۰۰ مورد از دستگاه‌های مذکور در استان تهران کشف و ضبط شده است.سال گذشته هم نیروی انتظامی ۱۸۳ مزرعه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را که شامل ۱۱,۰۰۰ واحد استخراجی بود در تهران تعطیل کرد.هدف توانیر حفظ کردن ۲۰۰ مگاوات انرژی‌ای در روز است که در حالت عادی صرف ماینر‌ها می‌شود

۱۵:۲۰ژو شیائوچوان ، رئیس سابق بانک مرکزی چین ، گفت که ارزهای دیجیتال می توانند به طور بالقوه به اقتصاد واقعی خدمت کنند. با این حال ، وی خاطرنشان کرد که تبدیل شدن آنها به ابزاری مفید برای توسعه مالی “زمان بر است. شیائوچوان میزان کم تراکنش را به عنوان یکی از اصلی ترین کاستی ها ذکر کرد. وی همچنین مواردی از قبیل عدم تمرکز و مقررات زدایی را “بحث برانگیز” توصیف کرد.

۱۵:۰۰شرکت سایفرترِیس (CipherTrace)، فعال در زمینه تحلیل داده‌ و رهگیری تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، در گزارش ماه گذشته خود اعلام کرده است بیش از ۷۲٬۰۰۰ آدرس IP منحصربه‌فرد ایرانی با بیش از ۴.۵ میلیون آدرس منحصربه‌فرد بیت کوین در ارتباط هستند.سایفرتریس، تاکنون چندین میلیون IP قابل‌شناسایی را از کشورهای تحریم‌شده نظیر کره شمالی، سوریه و ایران را جمع‌آوری کرده است.طی سال گذشته، این شرکت شاهد رشد چشمگیر تعامل آدرس‌های IP ایرانی با بلاک چین بیت کوین، در مقایسه با سایر کشورهای تحریم شده بودند.یکی از توضیحات احتمالی برای افزایش تعامل IPهای ایرانی با بلاک چین بیت کوین،‌ افزایش استخراج بیت کوین توسط فعالان ایرانی این صنعت است.

۱۳:۰۰اولین قرارداد هوشمند بر روی Alonzo ، شبکه عمومی کاردانو (Cardano)، با موفقیت انجام شده است.انتظار می رود قراردادهای هوشمند تا ماه سپتامبر(شهریور) به طور کامل راه اندازی و انجام شوند.در حال حاضر، تیم توسعه دهندگان در میانه مرحله “Alonzo Blue” قرار دارند. این برنامه برای ایجاد رابط های خط فرمان (CLI) برای نوشتن قراردادهای هوشمند به سبک “Hello World” ، متمرکز شده است.به محض اینکه شرکاء و پیشگامان بتوانند اسکریپت های اساسی را ایجاد کنند، کاردانو آماده انتقال به “Alonzo White” خواهد بود. طبق گفته Nigel Hemsley ، رئیس تحویل و پروژه های IOHK، آنها باید با موفقیت ثابت کنند که می توانند “ارسال ، اعتبارسنجی و اجرا به زنجیره تامین” را انجام دهند.در طی آن مرحله، تمام اجزای Plutus ، از جمله کدهای نهایی اپلیکیشن (application backend)، معرفی خواهند شد.در حال حاضر Altlabs ، Eleks ، Mlabs ، Obsidian و سایر شرکاء، در حال کار بر روی موارد استفاده از قبیل مبادله رمزارز، نقدینگی و استخرهای سهام ، NFT ها و صرافی، هستند.هنگامی که تمام اپراتورهای استخر سهام و پیشگامان Plutus بتوانند به آن بپیوندند، این شبکه عمومی در طی مرحله “Alonzo Purple” کاملاً عمومی خواهد بود.

۱۲:۵۴پیتر هاسکمپ ، مدیر دفتر برنامه ریزی مرکزی (CPB) هلند معتقد است که سقوط ارزهای دیجیتال در آینده اجتناب ناپذیر است. وی اصرار دارد که دولت هلند بلافاصله ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را اعمال کند.به گفته او ، برای محافظت از سرمایه گذاران ، دولت هلند باید به تجارت ، تولید و حتی داشتن رمزارز ها پایان دهد.هاسکمپ اضافه کرد : به هر حال ، این محصول خود ارزش ذاتی ندارد و جذابیت خود را فقط از پذیرش دیگران می گیرد. در سال ۲۰۱۸ ، وزیر دارایی هلند ، وپکه هوکسترا ، اجرای ممنوعیت ارزهای دیجیتال را رد کرد.

۱۲:۴۵دادگاهی در منطقه پرم (Perm) روسیه تصمیم گرفته است تا تعدادی از وب سایت های آموزش خرید و فروش بیت کوین را فیلتر کند. دادستان های محلی ادعا می کنند انتشار این نوع اطلاعات در روسیه خلاف قانون است زیرا ممکن است منجر به پولشویی شود.دادستان هایی که پلتفرم های ارز دیجیتال را کشف کردند ، اصرار دارند که انتشار چنین محتواهایی قوانین روسیه را نقض می کند.تعداد وب سایت های مسدود شده و همچنین نام آنها فاش نشده است ، اما فورکلاگ (Forklog) به نقل از دادستانی گفت که پنج گزارش از ابتدای سال در ارتباط با فعالیت این گونه سایت ها دریافت کرده است. بر اساس این نشریه ، یکی از ادعاها مربوط به ویدئویی در یوتیوب است که روش های مبادله بیت کوین با روبل روسیه را آموزش می دهد.

۱۲:۱۵ در روز پنجشنبه، تحلیل‌گران جی‌پی مورگان به سرپرستی نیکولاس پانیگرتزوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست بازار جهانی، در یادداشتی به مشتریان نوشتند که بازار بیت کوین به وضعیت وارونگی (backwardation)، وضعیتی که قیمت اسپات بیشتر از قیمت‌های فیوچرز است، بازگشته است. به‌گفتۀ این استراتژیست، علی‌رغم افزایش نسبی قیمت بیت کوین در دو روز اخیر و رسیدن به قیمت ۳۷,۵۰۰ در روز پنجشنبه، وارونگی بازار فیوچرز بیت کوین یک نشانه منفی برای قیمت این ارز دیجیتال است.

۱۱:۴۷ جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در پاسخ به سوالی در رابطه با انتقال توییتر و بلو اسکای به شبکه لایتنینگ بیت کوین گفت: «تنها مسئله زمان مطرح است.» شبکه لایتنینگ یک راهکار افزایش مقیاس‌پذیری است که بیت کوین از آن برای افزایش سرعت معاملات و کاهش هزنیه تراکنش‌ها استفاده می‌کند. دورسی از سال ۲۰۱۹ بر روی پروژه بلو اسکای کار می‌کند. هدف این پروژه ایجاد یک استاندارد غیرمتمرکز برای شبکه‌های اجتماعی است.

 ۱۱:۳۰ مگدا ویرزیسکا، مدیرعامل موءسسه مالی سیگنیا و میلیاردر اهل آفریقای جنوبی، گفته است اگر ایلان ماسک کاری که با بیت کوین کرد را با سهام یک شرکت عمومی کرده بود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت‌های او را زیر نظر می‌گرفت و تحریم‌های شدیدی را علیه او اعمال می‌کرد. ویرزیسکا معتقد است که ایلان ماسک با هدف کسب سود بازار بیت کوین را دست‌کاری کرده است.

Bookmark(1)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *