وارن بافت؛ چگونگی کارکرد پول و اهمیت آن در تاریخ

وارن بافت؛ چگونگی کارکرد پول و اهمیت آن در تاریخ

توضیحات اخیر وارن بافت ( Warren Buffett ) در مورد چگونگی کارکرد پول از اهمیت زیادی در تاریخ برخوردار است

ارزش پولی که دارید در حال تغییر است. “بدهی” و معنای آن اساساً تغییر می کند.

تماشای کلیپ توضیحات وارن بافت در مورد پول در طی چند ماه که کاملاً باور دارد تغییر می کند، بسیار جذاب بوده است.

او موفق ترین سرمایه گذار تاریخ به حساب می آید ، بنابراین حرفای او ارزش شنیدن دارد، وقتیکه بازارهای مالی وارد دوره عجیبی شده اند که هیچ کس نمی فهمد یا نمی تواند آن را به درستی توضیح دهد (حتی اگر مثل من ، همه ی واقعیت هایی را که او می گوید دوست نداشته باشید).
این دو خط از وارن بافت مرا به فکر فرو برد:
“بدهی [ایالات متحده] قرار نیست برگردانده شود. آن تنها قرار است مسترد شود. ”
“شما بهتر است چیزی غیر از بدهی داشته باشید.”

وارن بافت توضیح می دهد که وقتی دولت فقط می تواند پول خود را برای پرداخت بدهی خود چاپ کند ، خنده آور است که فکر کنیم در اینکار هرگز قصور خواهد کرد. او می گوید ، “این ترفندی است [برای کشورها] تا بدهی و وام را با پول رایج خودشان ادامه بدهند.”
بنابراین اگر پول بطور نامشخص و از ناکجا آباد چاپ می شود ، معنای آن برای سرمایه گذاری ها ، دارایی ها و پس اندازهای شما چیست؟ بیایید موضوع را به صورت ساده بررسی کنیم و ببینیم چه کاری می توانید در این زمینه انجام دهید.

مهمترین درس و نصیحت نحوه ی کارکرد پول از وارن بافت؛

این همان چیزی است که وارن بافت، اخیراً در مورد نحوه ی کارکرد پول گفته است که هر آنچه را که فکر می کردید در مورد پول می دانید آزمایش می کند:

اگر دنیا به جهانی تبدیل شود که شما [دولت ها] می توانید هرچه بیشتر پول چاپ و انتشار دهید که در طول زمان نرخ بهره ی منفی داشته باشد – باید آن را کامل ببینم تا باور کنم ، اما من فقط مقدار کمی از آن را دیده ام. من سورپرایز شده ام. من تا کنون اشتباه می کرده ام.

اگر می توانید نرخ سود منفی داشته باشید و باز هم پول چاپ کنید و نسبت به ظرفیت تولید ، متحمل بدهی بیشتری بشوید، فکر می کنید دنیا دو هزار سال پیش آنرا کشف نکرده بود و الان این اتفاق و کشف رخ داده است؟! خواهیم دید.
این شاید جالبترین سوالی باشد که من در اقتصاد دیده ام.
آیا می توانید همان کاری را که اکنون انجام می دهیم را ادامه دهید؟ حدوداً دوازده سال است که جهان قادر به انجام آن است [از سال 2008]. ممکن است ما با دوره ای روبرو باشیم که در حال آزمایش این فرضیه هستیم که می توانید با نیروی بسیار بیشتری نسبت به آنچه قبلاً آزمایش کرده ایم ، اینکار را ادامه دهید.
این توصیف از وارن بافت در مورد تمام پول رایگانی که به دلیل یک بحران بهداشتی همه ی ما به آن دسترسی پیدا کرده ایم ، ممکن است توضیح دهد که چرا وارن بافت اخیراً سهام بانکی خود در ایالات متحده را فروخته است.

وبلاگ با نفوذ مالی Zero Hedge اخیراً نوشت که وارن بافت، “به نظر می رسد اکنون بی سر و صدا علیه ایالات متحده شرط می بندد” ، زیرا “سرمایه گذار معروف ضد طلا، بانک ها را – ستون فقرات اقتصاد مبتنی بر اعتبار آمریکا – رها کرده و اقتصاد را به سمت استخراج طلا هدایت کرده است. ”
یکی از دوستانم روز گذشته این حرف را به من زد: آنچه را که میلیاردرها انجام می دهند ببینید، نه آنچه را که آنها می گویند.” اگر اقدامات وارن چیزی است که پیش میرود و ما شاهد آن هستیم پس ثبت قیمت در بازار سهام را باید بسیار با احتیاط انجام داد.

تورم ادامه دارد

تورم زمانی اتفاق می افتد که قیمت ها افزایش می یابد و ارزش پول شما کاهش می یابد. به عنوان یک مثال ساده، ممکن بود که شما بتوانید با چهار دلار در سال گذشته یک فنجان کوچک قهوه برای خودتان بخرید اما همین یک فنجان قهوه ممکن است امسال 5 دلار برای شما هزینه در بر داشته باشد.
تورم، مالیاتی پنهان بر روی پول شما است.

وارن می گوید ، “من اشتباه فکر کردم، شما می توانید تحولاتی را که داشته اید بدون کنترل تورم داشته باشید.”
وارن بافت پول شرکت خود را روی طلا و اسناد خزانه داری سرمایه گذاری کرده است که وی زمانی آنها را “یک سرمایه گذاری وحشتناک در طول زمان” توصیف می کند. (یک سند خزانه داری سرمایه ای است که در آن شما اساساً به دولت پول قرض می دهید).
بنابراین وارن بافت آسوده خاطر است چرا که پول خود را در کوتاه مدت به دست سرمایه گذاری وحشتناکی میسپارد ، به دلیل آنچه که اکنون در دنیای مالی می تواند ببیند. هنگام تأمل درباره ی پول و سرمایه گذاری خود ، بد نیست در مورد تصمیم وارن بافت و اقداماتش نیز قدری تامل کنید.

چرا همه ی اینها برای شما مهم است؟
ما در این مقاله در مورد بسیاری از اندوخته های مالی صحبت کرده ایم. اجازه دهید توضیح دهیم که چرا امروزه تغییر در چگونگی عملکرد پول باید برای شما مهم باشد.

نرخ بهره ی منفی

نرخ سود منفی می تواند برای شما مضر باشد زیرا بدان معناست که برای ذخیره کردن پول خود باید هزینه پرداخت کنید. این همچنین به معنای آن است که بانکی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید ممکن است با مشکلات مالی شدیدی روبرو شود که آنها را مجبور به خروج از تجارت و معامله سوق دهد.
بله ، بانک ها در صورت بروز چنین اتفاقی بیمه دارند ، اما اگر مشکل بیش از حد باشد ، بیمه سپرده بی فایده است – بسیاری از مردم این موضوع را درک نمی کنند. آنها تصور می كنند كه دولت یا یك بیمه نامه جادویی، بدون عواقب منفی موجب نجات آنها خواهد شد.
ما در قلمرو نامعلومی هستیم و من به کسی اعتماد نخواهم کرد که بیاید و شما و پول شما را پس انداز کند.
ثروتمندانی که اطلاعات لازم برای پیش بینی حرکت خود را دارند و در نهایت از فقرا سرقت می کنند.

بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی با استفاده از برنامه هایی مانند Robinhood اقدام به خرید سهام می کنند – داده ها این روند را به ما نشان می دهند.
در حالی که میلیاردرهایی مانند وارن بافت در حال خروج از سهام و به دنبال ایمنی هستند ، به نظر می رسد مردم عادی باور دارند که باهوشتر از ربات های تجاری و غیر انسانی با بسامد بالا هستند، و میتوانند به خوبی حرکت سرمایه گذار خرد را پیش بینی کرده و حتی روی آنها شرط ببندند.

شرکت های سرمایه گذاری از معاملات با فرکانس بالا برای تصمیم گیری خود در زمینه ی سرمایه گذاری استفاده می کنند و یک سرمایه گذار متوسط ​​را شکست می دهند. همین شرکت ها سرمایه گذاران خرد رابینهود( Robinhood) هستند. این به زبان ساده به چه معناست؟

به گفته ی بلومبرگ ، شرکت های سرمایه گذاری پیشرفته به داده هایی دسترسی پیدا می کنند که به آنها می گوید سرمایه گذاران خرد (پول لال یا پول کند ذهن، همانطور که در امور مالی شناخته شده است) چه کاری انجام می دهند تا این ها بتوانند به خوبی از آنها استفاده کنند.
این داده ها به شرکت های سرمایه گذاری اجازه می دهد تا فقرا را غارت کنند و پول ثروتمندان را پرداخت کنند – نام برنامه ی رابینهود( Robinhood ) به نوعی کنایه آمیز است ، نه؟

حباب بازار سهام

ثبت بیکاری. یک بحران جهانی بهداشتی. اعتراضات . با وجود زمانه ای که ما در بازارهای سهام زندگی می کنیم ، اما دنیا در حال شکستن در بالاترین سطح است. دیوانه ، یا یک فاجعه در انتظار وقوع است؟
یکی دیگر از سرمایه گذاران میلیاردر برجسته ، جورج سوروس (George Soros ) ، بازار سهام را حباب خواند. او می گوید: “سرمایه گذاران در حباب های ناشی از نقدینگی بانک فدرال قرار دارند.”
یا همه چیز در بازارها خوب است و مشاغل تحت تأثیر بحران سلامت قرار نگرفته اند ، یا ما حبابی را می بینیم که در شرف ظهور است. من پاسخی ندارم ، به همین دلیل کنار کشیده و در حاشیه ایستاده ام.
تغییر در سرعت پول، در حالی که پول رایگان از طریق محرک های اقتصادی داده می شود و مقادیر زیادی پول بطور نامعلوم و از ناکجا آباد چاپ می شود ، سرعت سیر پول پایین می آید. (سرعت سیر پول به معنای عبور چند باره ی یک دلار از دست چند نفر است.)
وقتی مقادیر زیادی پول از ناکجا آباد و بطور نامعلومی ایجاد و چاپ می شود و آن ارز مصرف نمی شود ، وقتی این پول در نهایت هزینه می شود ، می تواند منجر به تورم بیش از حد معمول شود که ارزش پولی را که برای آن سخت کار کرده اید را کاهش دهد.
نمونه ای از کاهش سرعت سیر پول:

تصویر برای ارسال
سرعت سیر پول پایین است.
منبع: بانک دولت فدرال سنت لوئیس

نمونه پول اضافی چاپ شده از ناکجا آباد و بطور نامعلوم:
تصویر برای ارسال
انفجار افزایش چاپ پول
منبع: شورای حکام سیستم فدرال رزرو (ایالات متحده)

روش Takeaway

نحوه ی کار و عملکرد پول در جامعه به طور اساسی تغییر کرده است. به گونه ای که برخی از بزرگترین سرمایه های سرمایه گذارانی همچون وارن بافت و جورج سوروس را نیز به چالش کشیده است. در نتیجه آنها به ایمنی فکر کرده و کنار کشیده اند.
کاری که می توانید در مورد تغییر نحوه ی کار پول انجام دهید این است:
بطور کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید و با پول و دارایی خود محتاطانه رفتار کنید.
درس مهم دیگری که می توانید از وارن بافت بگیرید این است که مدتی را صرف درک این مفاهیم مالی کنید:

  • چاپ پول
  • عرضه پول M1 و M2
  • سرعت سیر پول
  • حباب های بازار سهام (Tech Stocks Bubble در سال 2000)
  • تورم در مقابل تورم
  • کمک مالی در مقابل وثیقه – در صورت بحران مالی

اگر این اصول مربوط به نحوه ی کار پول را درک کنید ، می توانید از خود و همه ی کارهایی که برای آن کار کرده اید محافظت کنید. اکنون زمان وحشت نیست. اکنون زمان یادگیری و پیشرفت در مورد آنچه که در اقتصاد جهانی رخ می دهد ، فرا رسیده است.
ارزش پولی که دارید در حال تغییر است. کلمه بدهی و معنی آن در حال تغییر است. ببینید سرمایه گذاران میلیاردری چه کاری انجام می دهند زیرا آنها بسیاری از مواردی را که باید بدانید به شما می گویند.
شما تصمیم می گیرید که آیا پول خود را به یک اپلیکیشن تجاری ببخشید ، تماشا می کنید که به دلیل تورم ارزش آن کم می شود، یا با یک شبکه ی ایمنی بزرگ سرمایه گذاری می کنید و یا مانند یک حرفه ای رفتار می کنید.
این مقاله فقط برای اطلاع رسانی است ، نباید به عنوان مشاوره مالی یا حقوقی در نظر گرفته شود. قبل از تصمیم گیری مهم مالی با یک متخصص مالی مشورت کنید.

منبع: Tim Denning

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *