اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

20:00به‌عقیده مایک مک‌گلان، استراتژیست ارشد بلومبرگ، قیمت بیت کوین علی‌رغم ریزش اخیر به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. مایک مک‌گلان در توییتر خود گفت که دلایل ریزش اخیر بیت کوین همان دلایلی است که از بازار گاوی بیت کوین در مسیر رسیدن به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار پشتیبانی می‌کند. این استراتژیست در توییت خود دو نمودار را نیز به اشتراک گذاشت. نمودار اول زیرساخت‌های قوی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ و نمودار دوم عرضه بیت کوین را نشان می‌دهد که کاهش قابل توجهی داشته است.

19:48ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا روز گذشته به دنبال‌کنندگان خود در توییتر یادآوری کرد که علی‌رغم علاقه‌ای که به دوج کوین دارد، هنوز دارای هیچ سمت رسمی در پروژه دوج کوین نیست. این توییت ماسک در پاسخ به اظهارنظر کاربری بیان شد که ادعا کرده بود، ایلان ماسک مسئولیت دوج کوین را مانند سایر شرکت‌هایش بر عهده گرفته و اکنون به‌صورت رسمی مدیرعامل این پروژه است.

19:20او همچنین در ادعایی مناقشه برانگیز عنوان کرد که به رغم آن که ریپل مالک بخش بسیار بزرگی از توکن‌های XRP است، اما این شرکت توکن‌ها را کنترل نمی‌کند. وی معتقد است که XRP یک فناوری اوپن سورس مانند بیت کوین است و در عوض، از نظر سرعت تراکنش‌ها نیز بسیار کارآمد است.

19:00برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل ادعا می‌کند که تورم توکن‌های XRP برابر با صفر است چرا که تمام توکن‌های آن از قبل ایجاد شده‌اند. او در ادامه می‌گوید با وجود آن که ریپل مالک بخش بزرگی از این توکن‌هاست اما الگوریتم اجماع XRPL مانع ایجاد توکن‌های بیشتر می‌شود. گارلینگهاوس این مساله را نقطه تمایز و برتری توکن‌های ریپل در برابر اتریوم و بیت کوین‌هایی می‌داند که کماکان با روش اثبات کار استخراج می‌شوند.

18:45جمی دیمون، مدیرعامل بانک جی‌پی مورگان در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نظر وی در مورد بیت کوین تغییری نکرده و هنمچنان منفی است. او اظهار داشت: «نظر شخصی من برای مردم این است که از بیت کوین دور بمانند. این به آن معنا نیست که مشتریان آن را [بیت کوین] را نمی‌خواهند. این مسئله مانند چگونگی مدیریت یک کسب‌وکار است. اگر دولت بیت کوین را قانونی کند، مردم را از ذخیره آن در بانک منع نمی‌کنم. من به مردم امر نمی‌کنم که چگونه پول خود را خرج کنند.»

18:20 برت هیس، مدیرعامل شرکت متالا رویالتی اند استریمینگ، در اظهارنظر اخیر خود اعلام کرد که عامل اصلی رکود اقتصادی بعدی دنیا بیت کوین خواهد بود. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ارزش ذاتی بیت کوین را زیر سؤال برد. به‌گفته وی، در رکوهای قبلی شاهد پذیرش گسترده یک محصول سرمایه‌گذاری جدید بودیم و این بار این بیت کوین است که با جلب پذیرش گسترده عموم مردم، آتش رکود اقتصادی تازه‌ای را روشن می‌کند.

17:55 شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اسکاتلند به زودی مستندی را درباره یک مرکز ترک اعتیاد کریپتو در انگلیس پخش خواهد کرد. بیمارستان کسل کریگ ارائه خدمات درمانی را به افرادی که دچار اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال شده‌اند، از مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) شروع کرده است. در این مستند ماجرای فردی است که کل سرمایه خود را به خاطر اعتیادش به معامله ارزهای دیجیتال از دست داد. این بیمارستان علائمی از جمله صرف زمان و پول زیاد برای معامله‌گری، پنهان کردن ضررها از خانواده و تفکر مداوم درباره سرمایه‌گذاری‌های جدید را از نشانه‌های اعتیاد در این حوزه می‌داند.

17:21شیف در توییتر خود با افتخار نوشته است که طلا در ماه مه توانست سطح ۱,۹۰۰ دلاری را هم پشت سر بگذارد و ۷.۵ درصد رشد می‌کند. او همچنین نوشت که این ماه بدترین ماه بیت کوین در ده سال اخیر بوده است و با ابراز خوشحالی نوشت: ارز دیجیتال پرچمدار بازار نتوانست از سطح ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کند و حتی موفق به حفظ سطح ۴۰,۰۰۰ دلاری نشد.

17:10پیتر شیف، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال و سرمایه‌گذار بزرگ طلا که به اظهار نظرهای ضد بیت کوینی معروف است، در صفحه توییتر خود به عقب نشینی بهای بیت کوین و رشد طلا درماه مه اشاره کرد و گفت که بیت کوین احتمالا از سطح قیمتی کنونی تا ۳۵,۰۰۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

17:00 فرد مجرم با جریمه سنگینی مواجه شده و قرار است 17 دستگاه خودپرداز از بیت کوین و 18.4 واحد بیت کوین و 222.5 واحد اتریوم و 2.820 دلار پول نقد را به دولت تحویل میدهد .

16:46 گفته میشود که ارزش کل مبادلاتی که این فرد انجام داده 25 میلیون دلار بوده است .برخی از این تراکنش ها برای تبهکاران و با دستگاه های خودپرداز بیت کوین انجام شده است.

16:37وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد یک فرد ساکن کالیفرنیا به دلیل انجام تبادلات غیرقانونی ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه های خودپردازبه دو سال حبس محکوم شده است .

16:31ما دست مجلس شورای اسلامی را هم می‌بوسیم که این فعالیت‌ها را نظام‌مند می‌کند و برای موارد خلاف مجازات‌هایی تعیین کند.برای هر بیت‌ کوین باید ۳۰۰ مگاوات ساعت انرژی مصرف شود یعنی برق شبانه روز ۳۰ هزار مسکن باید قطع شود که یک بیت‌ کوین تولید شود.

16:25اردکانیان ادامه داد از تیرماه پارسال تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با کمک نیروی انتظامی سیر کشف دستگاه‌های رمزارز غیرقانونی رو به افزایش است و ۱۷۵ هزار دستگاه ضبط شده است. براساس آخرین گزارش مراجع جهانی ۱۰ درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است

16:19اتفاق دوم گرمای زودرس است، زودتر گرم‌شدن هوا موجب شده دستگاه‌های سرمایشی هم زودتر به کار بیفتند و نیروگاه‌ها نیز توان خروجی اندک‌تری داشته باشند

16:06رضا اردکانیان اظهار کرد:سال آتی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ که از اول مهرماه گذشته آغاز شده از خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال اخیر بوده است. وقتی من در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ کارم را شروع کردم سال آبی ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ هم خشک‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر بود. حجم مفید مخازن سدها که نیروگاه برق آبی دارند مشخص است. امسال حجم مفید ما نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته و این موجب ۳۵۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت برق شده است. اتفاق دوم گرمای زودرس است، زودتر گرم‌شدن هوا موجب شده دستگاه‌های سرمایشی هم زودتر به کار بیفتند و نیروگاه‌ها نیز توان خروجی اندک‌تری داشته باشند.

16:00رضا اردکانیان افزایش دما و استخراج ارزهای دیجیتال را دو علت اصلی خاموشی‌های اخیر عنوان کرد و گفت که براساس گزارش مراجع جهانی ۱۰ درصد انرژی مصرفی استخراج رمز ارزها مربوط به ایران است.

14:00اما اگر بتواند ۳۷۵۰۰ دلار را پس بگیرد و حفظ کند به سمت ۴۰ هزار دلار و در صورت شکستن این‌ منطقه به سمت ۴۵ و سپس ۴۸ هزار دلار می‌رود.

13:50یک تحلیلگر اظهار داشت که ممکن است بیت‌کوین حمایت کافی را برای حفظ ۳۰ هزار دلار نداشته باشد و یک افت قیمت به زیر ۳۰ هزار دلار ممکن است قیمت را به ۲۰ هزار دلار برساند.

13:39امروز گاو ها تلاش کردند که به بالای ۳۷ هزار دلار برسند؛ اما قیمت به زیر ۳۴ هزار دلار سقوط کرد زیرا حمایت لازم انجام نمیشد.

13:26به گفته‌ تحلیلگران قیمت ۳۷۵۰۰ برای بیت‌کوین بسیار حیاتی است و باید به سرعت آن را پس بگیرد و اتریوم هم باید ۲۳۰۰ دلار را برای حفظ روند صعودی نگه دارد.

13:12به باور تحلیل گران فنی، امروز فلز گران بهای داخلی در گام اول محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را در پیش رو دارد و در صورت عبور از آن‌، می تواند کانال ۱۱ میلیون تومانی را ملاقات کند. افزایشی های بازار سکه اعتقاد دارند، با توجه به رشد روزهای اخیر کانال ۱۲ میلیون تومانی برای فلز گران بهای داخلی فعال شده است.

12:48دیشب در معاملات پشت خطی دلار حدود ساعت۱۱ شب به بالای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رفت. سکه با دلار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی حدود ۱۱ میلیون تومان ارزش دارد.معاملات شبانه سکه معمولا حدود ساعت ۹:۳۰ شب تعطیل می شود. به این ترتیب، دیشب اثر رشد قیمت پشت خطی دلار در بازار سکه منعکس نشد. فلز گران بهای داخلی در آخرین معاملات پشت خطی شب گذشته پشت محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد.

12:35اگر امروز بهای سکه از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند، می توان انتظار صعود فلز گران بهای داخلی به کانال ۱۱ میلیون تومانی را داشت. صعود احتمالی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی در شرایطی رخ خواهد داد که پنج شنبه گذشته این فلز گران بها در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته بود. به گفته فعالان، سکه تنها در صورتی امروز به کانال ۱۱ میلیون تومانی نخواهد رفت که دلار از محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب نشینی کند.

12:16پورابراهیمی با تاکید بر حوزه استخراج رمزارزها در کشور تصریح کرد:️انشالله تا اواسط تابستان پیش‌نویس نهایی قوانین فعالیت رمزارزها در کشور را چه در حوزه مبادلات چه در حوزه استخراج را آماده می‌کنیم. تاکید ما در حوزه استخراج است. چون این بخش مزیت‌هایی هم در بحث انرژی و هم در بحث اقتصاد دارد و امکان صادرات برق را نیز فراهم می‌کند.

12:10وی در خصوص فعالیت صرافی‌های داخلی گفت:️ما در هفته گذشته جلسه مشترکی با بانک مرکزی برگزار کردیم. مقرر شد بانک مرکزی فرمول نحوه مدیریت در مبادلات را مشخص کند. یعنی سایت‌هایی که با نام صرافی رمزارز فعالیت می‌کنند حتما باید مجوزهای لازم را بگیرند.

12:00این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال عنوان کرد:️در بحث مبادلات، نیازمند ساماندهی هستیم. بانک مرکزی در سال‌های اخیر به این موضوع نپرداخته است. بانک مرکزی مکلف است بر تراکنش‌های ریالی در کشور و فعالیت درگاه‌های پرداخت که با مجوز PSPها و تحت نظر بانک مرکزی است نظارت داشته باشد.

11:45محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضع قوانین و مقررات در حوزه رمزارزها ابراز امیدواری کرد و گفت:️تا اواسط تابستان قانونی کردن رمزارزها چه در حوزه استخراج و چه در حوزه مبادلات اجرایی خواهد شد.

11:39چندین وکیل فعال در عرصه ارزهای دیجیتال در خصوص پیامدهای بلندمدت این پرونده صحبت کرده‌اند. گابریل شاپیرو خاطرنشان کرده است که اگرچه کمیسیون SEC شرکت بیت‌کانکت را به انجام کلاهبرداری متهم کرده است، اما این موضوع می‌تواند منجر به رویه‌ای برای اقدامات قانونی علیه سایر DAO ها شود.

11:26شرکت بیت‌کانکت که در سال ۲۰۱۸ تعطیل شده است از جانب چندین تحلیلگر و بازرس نظیر ویتالیک بوترین، به طرح های پانزی مختلفی متهم شده بود. سال گذشته، یک فرد استرالیایی به داشتن ارتباط با کلاهبرداری‌های این شرکت متهم شده بود.

11:20اندکی پس از انتشار این بیانیه، ترون براون در توییتر نوشت که تمام این اتهامات را رد می‌کند و گفت جامعه هوای او را خواهد داشت.

11:16در این بیانیه از جاشوا یپسن به عنوان رابط بین بیت‌کانکت و تبلیغ‌کنندگان نام برده شده است.

11:10ترون براون ، کریگ گرانت، رایان ماسن و مایکل نوبل با ساخت ویدئو و انتشار آن در یوتیوب، به تبلیغ مزایای سرمایه‌گذاری در برنامه وام‌دهی بیت‌کانکت پرداخته‌اند و در ازای این اقدامات نیز، درصدی از سود این طرح را دریافت می‌کردند.

11:00در بیانیه کمیسیون SEC آمده است:طی این شکایت، کمیسیون SEC مدعی است که این افراد بدون آنکه اوراق بهادار را در این کمیسیون ثبت کنند و بدون آنکه به عنوان کارگزار در این کمیسیون ثبت شوند، به ارائه و فروش اوراق بهادار پرداخته‌اند.

10:51کمیسیون SEC گفته است پنج فرد به تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال بدون مجوز اقدام کرده‌اند. SEC اعلام کرده است که این ۵ نفر با اتهاماتی در رابطه با تبلیغ طرح پانزی بیت‌کانکت مواجه هستند.

10:45طبق داده‌های گلسنود نرخ‌سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین منفی شده است و به احتمال خیلی زیاد روز های شنبه و‌یکشنبه باید منتظر اصلاح قیمتی بیت‌کوین و به‌همراه آن آلت‌کوین ها باشیم.

10:40همچنین داده‌های پلتفرم تحلیلی بای‌بیتی نشان می‌دهند که خروج سرمایه از صندوق‌های کریپتو گری‌اسکیل نه‌تنها از هفته گذشته، بلکه از ماه پیش آغاز شده است.

10:37بر اساس توییت اخیر شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل، طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان کریپتو تحت مدیریت صندوق‌های این شرکت ۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافته و از ۳۶.۲ میلیارد دلار به ۳۴.۱ میلیارد دلار رسیده است.

10:35در این مستند به ماجرای فردی که کل سرمایه خود را به خاطر اعتیادش به معامله ارزهای دیجیتال از دست داد، پرداخته خواهد شد. این بیمارستان علائمی از جمله صرف زمان و پول زیاد برای معامله‌گری، پنهان کردن ضررها از خانواده و تفکر مداوم درباره روش‌های سرمایه‌گذاری جدید را از نشانه‌های اعتیاد در این حوزه می‌داند.

10:28بیمارستان کسل کریگ ارائه خدمات درمانی را به افرادی که دچار اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال شده‌اند، از مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) شروع کرده است.

10:25برنامه هفت شبکه بی‌بی‌سی اسکاتلند به زودی مستندی را درباره یک مرکز ترک اعتیاد کریپتو پخش خواهد کرد که درمان مبتلایان را در دستور کار خود قرار داده است.

10:17در این گزارش در خصوص بیت کوین گفته شده است:مسأله مهم در خصوص بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش، موجودی محدود آن است. اما این تقاضا است که موفقیت ذخیره ارزش را تعیین می‌کند، نه کمیاب بودن. هیچ ذخیره ارزش دیگری به غیر از بیت کوین دارای موجودی ثابت نیستند. موجودی طلا تقریبا ۲ درصد در هر قرن افزایش می‌یابد و هم‌چنان به عنوان ذخیره ارزش مورد قبول است. بسیاری از مواد کمیاب نظیر اسمیم (Osmium) ذخیره ارزش نیستند. در واقع، ثابت و محدود بودن موجودی منجر به نوسان قیمت می‌شود زیرا مردم را به انباشت و خرید بیشتر آن تشویق می‌کند و در نتیجه، حباب اقتصادی ایجاد می‌شود. نکته مهم‌تر از داشتن موجودی محدود به منظور حفظ ارزش، عدم افزایش غیرقابل پیش‌بینی و بسیار زیاد موجودی جدید است. اتر نیز که کل موجودی آن بر اساس نرخ رشد سالانه است و نه موجودی محدود، این معیار را در اختیار دارد.

10:02نویسندگان درباره اتریوم گفته‌اند:با توجه به اهمیت کاربرد واقعی در تعیین ذخیره ارزش، اتریوم شانس زیادی در پیشی گرفتن از بیت کوین دارد. اکوسیستم اتریوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان مسیر و فرصت جدیدی برای ایجاد برنامه‌های نوین بر بستر این پلتفرم ارائه می‌دهد. اکثر برنامه‌های دیفای بر بستر شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند و اکثر توکن‌های NFT نیز با استفاده از اتر خریداری می‌شوند. تعداد تراکنش‌های بیشتر اتر نسبت به بیت کوین گویای تسلط آن است. با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در عرصه دیفای و NFT ها، اتریوم مزیت اول بودن در این مسیر را در اختیار دارد.

09:47سانتیاگو روئل سانتوس (Santiago Roel Santos) یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری معطوف به بلاک چین ParaFi Capital طی مجموعه توییت، خلاصه‌ای از گزارش ۴۱ صفحه‌ای تیم تحقیقاتی گلدمن ساکس را منتشر کرده است.

09:40طی تحقیقات جدید بیان شده است که گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند اتریوم از لحاظ ذخیره ارزش از بیت کوین پیشی می‌گیرد.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *