اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

امروز یکشنبه ۱۳تیر ۱۴۰۰ اخرین اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال که در شبکات اجتماعی منتشر شده است را در این مقاله با توجه به ساعت انتشار اخبار برای شما نمایش میدهیم . سایت سکه بازار روزانه این اخبار فاندامنتال را در سایت نمایش میدهد .

 

۱۸:۱۰تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین سقوط قابل توجهی داشته است. تعداد تراکنش‌ها به سطح جولای ۲۰۱۸ رسیده است. بر اساس داده‌های منتشر شده در ۷ روز گذشته به طور میانگین تنها ۲۰۰،۰۰۰ تراکنش در روز انجام شده است.همچنین تعداد آدرس‌های فعال روی این شبکه کاهش یافته است و به سطح مشابه در آوریل ۲۰۲۰ رسیده است. تعداد آدرس‌های فعال از ۱.۲۳ میلیون به ۷۶۵،۰۰۰ آدرس کاهش یافته است. علاوه بر آن در روز تعداد بسیار کمتری آدرس جدید ایجاد می‌شود.از سوی دیگر کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیز پایین آمده است که این امر باعث می‌شود استفاده از این شبکه ارزان‌تر باشد. کارمزد تراکنش‌های این شبکه از ۵۴ دلار در ماه آوریل به ۷ دلار رسیده است.ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین تنها شاخصی است که از این روند پیروی نکرده است. در ابتدای سال ۱۰۰۰ BTC قفل شده در این شبکه وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به ۱۶۴۰ BTC رسیده است.

۱۷:۴۷با توجه به بازگشایی صندوق بیت کوین گری‌اسکیل به ارزش ۱۶۰۰۰۰ BTC تا دو هفته دیگر، قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار با اضطراب تریدرها در محدوده ۳۰،۰۰۰ الی ۴۰،۰۰۰ دلار در نوسان است.موضوع به صندوق بیت کوین شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل برمی‌گردد. صندوق GBTC به سرمایه‌گذاران سازمانی اجازه می‌دهد به صورت غیر مستقیم به رمز ارز BTC دسترسی داشته باشند و در آن سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از دلار آمریکا و یا بیت کوین مستقیما سهام این صندوق را خریداری کنند.تحلیل‌گران معتقدند برخی از سرمایه‌گذاران معتبر بخشی از سهام خود را در موعد مقرر به فروش می‌گذارند. این امر موجب می‌شود روند نزولی بازار با فشار بیشتری روبرو شود.نیکولاس پانیگرت زوگلو (Nikolas Panigirtzoglou) مدیر استراتژی‌های جی‌پی مورگان به مشتریان خود اعلام کرد با در نظر گرفتن اصلاح هفته گذشته و علیرغم وجود پیشرفت‌هایی پس از آن، سیگنال‌های ما همچنان نزولی هستند.از سوی دیگر سایر تحلیل‌گران معتقدند این اتفاق باعث می‌شود فروشنده‌ها از بازار خارج شوند و خریداران باقی بمانند. در نتیجه زمینه نوسان و روند صعودی به سمت ثبت بالاترین قیمت جدید فراهم می‌شود.

۱۷:۳۴بسیاری از بیت کوینرها با وایرال شدن ویدیویی از آتش سوزی خط لوله انتقال سوخت در خلیج مکزیک که به چشم آتش معروف شده، از خطرات بیشتر صنعت نفت و گاز نسبت به بیت کوین برای محیط زیست گفتند و با سیلی از توییت‌های انتقادی به ایلان ماسک تاختند.ویلی وو، تحلیلگر معروف بیت کوین با اشتراک گذاری توییت آنتونی پمپلیانو درباره این حادثه نوشت: «انرژی‌های تجدیدپذیر پشتوانه بیت کوین هستند و چشم آتش پشتوانه پترودلار است.»بیت کوینر دیگری با ۱۱۱ هزار دنبال کننده هم با انتشار ویدیو شعله‌های آتش در دریا، سخنان ایلان ماسک درباره خطرات زیست محیطی بیت کوین را به چالش کشید و نوشت: «پترودلار به معنای واقعی کلمه در حال جوشاندن آب اقیانوس‌هاست، اما ایلان ماسک درباره زیان‌های بیت کوین برای محیط زیست حرف می‌زند.»

۱۷:۱۰ قانون گذاران ایرانی اخیراً لایحه “حمایت از استخراج ارزهای رمزپایه و ساماندهی بازار داخلی برای مبادلات” را تهیه کردند. این طرح شامل قرار دادن بانک مرکزی ایران به عنوان نهاد نظارتی اصلی در رابطه با مبادله داخلی ارزها طی سه ماه است.
این لایحه شامل برنامه هایی برای منع مبادله ارزهای دیجیتال به جز پول ملی در داخل کشور است .در بخش جالب توجهی از این لایحه آمده است که ماینر های داخلی باید توسط وزارت صنعت کنترل می شوند. ماینر ها مجاز به فروش هرگونه انرژی اضافی که تولید می کنند خواهند شد – با ذکر اینکه بیش از ۴٪ استخراج جهانی بیت کوین در ایران انجام شده است.که مقدار قابل توجهی خواهد بود. مثل چین ، ایران به دنبال ارز دیجیتال خود مانند یوان دیجیتال است. چنین ارزی به دولت های اقتدارگرا امکان نظارت و کنترل بیشتر پول شهروندان خود را می دهد ، که این مورد ضد “غیر متمرکز بودن” است که اکثر علاقه مندان به رمزنگاری از جمله بیت کوین از آن استفاده می کنند این در حالی است که ایران در اواخر ماه مه در پاسخ به خاموشی ها ، استخراج ارز ها را ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت حتی شامل ماینرهای خانگی هم شده است و قرار است تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. پیش از این ، ایران به دلیل تأمین برق نسبتاً ارزان ، نقطه کانونی برای عملیات استخراج محسوب می شد.

۱۶:۳۰نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر جی پی مورگان توضیح داد که کاهش قیمت بیت کوین هنگامی که  دامیننس بیت کوین به بالای ۵۰٪ برسد ، احتمالاً پایان می یابد.
تحلیلگر جی پی مورگان با یادآوری “دامیننس بیت کوین که تقریباً ۶۰٪ در ابتدای آوریل(فروردین) بود” ، افزود: سهم نسبتاً پایین بیت کوین در بازار سیگنال منفی است که نشان می دهد علاقه به بیت کوین نسبتاً کاهش دارد. با این حال ، پانیگیرتزوگلو اشاره کرد که دامیننس بیت کوین در هفته های اخیر افزایش یافته است.دامیننس بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۶٪ است و قیمت بیت کوین در محدوده ۳۵٫۴۰۰ دلار است.در حالی که تحلیلگر جی پی مورگان نشانه اندکی از خرید سرمایه گذاران بزرگ در بیت کوین می بیند ، وی خاطرنشان کرد:همزمان با بهبود جریان وجوه به بیت کوین ، جریان انتقال به صندوق های اتریوم طی دو سه هفته گذشته کند شده است. این بدان معناست که احتمالاً یک فرصت ارزشمند برای سرمایه گذاران سازمانی جهت خرید بیت کوین و فروش ارزهای رمزپایه دیگر است.

۱۰:۴۵مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر اعلام کرد به دلیل تعرفه های تخفیفی، ایران جز ۷ کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می‌گیرد.به نقل از پایگاه خبری توانیر، دکتر محمد خدادادی بهلولی با اعلام این خبر گفت:در حال حاضر چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران ۷ کشوری هستند که بیشترین میزان استخراج رمزارز در آنها صورت می‌گیرد.خدادادی با اشاره به این که شناسایی مراکز غیرمجاز نیازمند همکاری مردم است، خاطرنشان کرد:
مردم می توانند اطلاعات خود را درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat ثبت کنند تا رسیدگی شود.مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها با بیان این که گزارش‌دهندگان، پاداش هایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد، تاکید کرد:اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را در این سامانه ثبت می‌کنند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.

۱۰:۲۰به گزارش cointelegraph :پروتکل های متمرکز با دو بحران عمده بازار مارس ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) و می (اردیبهشت ۱۴۰۰) دست و پنجه نرم می کردند، اما DeFi همچنان در این خصوص از خود مقاومت نشان داد.در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)، ارزش کل قفل شده (TVL) در سیستم های مالی غیرمتمرکز( DeFi) حدود ۱٫۰۵ میلیارد دلار بود. امروز ، دارای بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار پروتکل قفل شده است به طور واضح ، این موارد فضای DeFi را به گونه ای به چالش می کشید که قبلاً به چالش کشیده نشده بود. پاندمی جهانی COVID-19 و فروش دارایی ایلان ماسک ، همراه با سرکوب ماینرهای بیت کوین درچین ، با از دست دادن ۱ تریلیون دلار در کل بازار رمزارزها به اوج خود رسید.۱۲ ماه بعد ، DeFi بار دیگر شتاب گرفت. حتی سرمایه گذار مشهور جریان اصلی مارک کوبان نیز ادعا می کند که با DeFi ، “سودمندی رمزارزها تغییر کرده است. کارهای زیادی وجود دارد که اکنون می توانید انجام دهید. اگر بیتکوین خود را داشته باشم ، چه از نظر ارزش بالا و پایین رود ، می توانم درصدی از آن را بگیرم و وام بگیرم و وام بدهم و درآمد کسب کنم و بانکدار شخصی خودم باشم. “بدون در نظر گرفتن نوسانات بازار، شاید مهمترین عامل در انعطاف پذیری DeFi توانایی تریدرهای رمزارز در بازده و سود قابل توجه از توکن ها می باشد. پروتکل های DeFi در طول سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند ، زیرا آنها به بازرگانان سود، وام می دهند. روش معاملات کاملاً مشابه پرداخت سود سهام در سیستم بانکی سنتی است ، جایی که بازدهی که به تریدرها پرداخت می شود به آنها کمک می کند تا بازدهی مرکب داشته باشند.در برابر شرایط های پیچیده جهان ،پروتکل های DeFi نه تنها شکست نخوردندبلکه رشد کردند. و دلیل محکم دیگر این که این DeFi این آزمون ها را گذرانده است – آزمون هایی که پروتکل های متمرکز با آن دست و پنجه نرم می کنند.انعطاف پذیری DeFi گویای پتانسیل و قدرت ماندن است.

۱۰:۰۰پس از اصلاح شدید قیمت‌ها در بازار، نوسانات گسترده این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرد تا بازار را به‌خوبی زیر نظر بگیرند و بتوانند یک پروژه با شرایط فاندامنتال مناسب پیدا کنند.یکی از پروژه‌هایی که نظر بسیاری از معامله‌گران و تحلیل‌گران، از جمله دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، را به خود جلب کرد، کرو فایننس بود. کرو فایننس در واقع یک صرافی برای استیبل کوین‌ها است که تمرکز خود را روی تأمین نقدینگی با استفاده از یکی از اصلی‌ترین عواملی که تحلیل‌گران با تکیه بر آن دیدگاهی مثبت در مورد کرو ارائه می‌کنند، سود سهام‌گذاری بالای توکن CRV روی پلتفرم کرو و دیگر پروتکل‌های دیفای است.افرادی که تمایل به سهام‌گذاری مستقیم CRV‌ در پلتفرم کرو فایننس را داشته باشند، به‌طور میانگین ۲۱ درصد سود سالیانه سهام‌گذاری دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، حق رأی در صرافی کرو فایننس هم به آنها تعلق می‌گیرد. با استفاده از این حق رأی، سرمایه‌گذاران می‌توانند در تغییرات پروتکل مشارکت کنند. با قفل‌کردن CRV برای رأی‌گیری، کاربران می‌توانند از ضریب ۲.۵ برابری تأمین نقدینگی استفاده کنند. عامل دیگری که تحلیل‌گران آن را مد نظر قرار می‌دهند، درآمدزایی از طریق پروتکل کرو در بازارهای نزولی صعودی است. هم در بازارهای صعود و هم در بازارهای نزولی تقاضا برای استیبل کوین‌ها تغییر می‌کند.
دلفی دیجیتال در این باره می‌گوید:کرو یکی از پروتکل‌های دیفای است که نرخ قیمت به درآمد ۳۰ روزهٔ آن حدود ۳۹ است.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *