آیا بلاکچین می تواند تهدیدی برای تحصیلات عالی امروز و بازار جهانی کار فردا باشد؟

آیا بلاکچین می تواند تهدیدی برای تحصیلات عالی امروز و بازار جهانی کار فردا باشد؟

آیا بلاکچین می تواند سهم خود را در بخش آموزش ایفا کند و یا سوابق 2 تا 3 سال را ثبت کرده و سپس این سابقه توسط بازار کار مورد قبول واقع شود؟

در دنیای بعد از همه گیری ویروس کووید_19 ، افراد باید مالکیت و کنترل مدارک تحصیلی خود – اسنادی همچون مدارک تحصیلی و رونوشت و متون تحصیلی – را از مدارس ، دانشگاه ها و دولت ها بدست آورند. این ایده هفته ی گذشته در یك تحقیق و بررسی با حمایت مالی از وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده با هدف استفاده از بلاکچین در آموزش عالی از شورای آموزش آمریكا، حمایت كلیدی دریافت كرد.

تد میشل(Ted Mitchell) ، رئیس ACE ، در پیشگفتار تحقیق منتشر شده در هشتم ژوئن نوشت: “بلاکچین ، به ویژه ، نوید ایجاد ارتباطات کارآمد تر و با دوام تر بین تحصیل و کار را می دهد” ، وی افزود: “در پی بحران COVID -19 ، یادگیرندگان تحرک بیشتری خواهند داشت. آنها با تغییر شغل ، سلامتی و شرایط خانوادگی ، تحصیلات رسمی را طی کرده و مدرک خود را خواهند گرفت. ”

یک موضوع اصلی گزارش مربوط به خبرگزاری اطلاعات شخصی است – به عنوان مثال “چگونه فناوری های دفتر توزیع شده [DLT] می توانند داده ها را دموکراتیک کنند و افراد دارای خبرگزاری را بر روی اطلاعات شخصی خود توانمند کنند.” این گزارش خاطر نشان کرد:

“در حال حاضر ، هنگامی که افراد نیاز به اثبات تحصیلات و سابقه ی کار خود دارند ، برای تأیید سوابق تحصیلات و نیروی کار به موسسات و کارفرمایان گذشته اعتماد می کنند. با این حال ، ممکن است مؤسسات یا کارفرمایان در دسترس نباشند ، سوابق ممکن است از بین رفته یا گم شده باشند ، یا در مورد آموزش عالی ، افراد ممکن است ملزم به پرداخت هزینه شوند. ناتوانی در دستیابی یا کنترل سوابق آنها می تواند فرصت ها را مهار کرده و آنها را در مورد اطلاعات واقعی سوابقشان در تاریکی و سردرگمی نگه دارد. ”

این گزارش خاطرنشان میکند: “مدارک تحصیلی معمولاً در سیستم های متمرکز ذخیره می شوند. در توضیح این گزارش آمده است که، مشكل این مورد این است كه داده ها می توانند بدون رضایت یا اطلاع از افرادی كه این داده ها را ایجاد كرده اند ، تغییر ، حذف و به اشتراک گذاشته شوند. برای مقایسه ، فناوری های بلاکچین “ذاتاً شفاف تر ، پایدار ، غیرقابل تغییر و با رمزگذاری امن تر هستند.”

آیا کسب مدارک علمی دیجیتال طی 2تا3 سال امری عادی خواهد بود؟

کیم همیلتون دافی (Kim Hamilton Duffy) ، طراح کنسرسیوم مدارک دیجیتالی ( Digital Credentials) ، به Cointelegraph گفت که همه گیری COVID-19 تقاضای مدارک دیجیتالی را تسریع کرده است. وی افزود: “به همین دلیل و نیز بخاطر وجود لیدران مرتبط با بلاکچین آموزشی ، من انتظار دارم که کسب این نوع مدرک طی دو تا سه سال آینده امری عادی باشد. ”

او گفت که یک برنامه ی امیدوار کننده ی رو به اتمام در حال اجراست که اول، دیپلم و مدرک دیجیتال کنترل محور توسط یادگیرنده بر روی بلاکچین را تا اواخر سال 2020 نشان خواهد داد و دوم قادر به نشان دادن رونوشت های دیجیتالی نیز خواهد بود. لیدران کنونی شامل هر دو بلاکچین مجاز – با مدرک مستقیما ذخیره شده در زنجیره- و همچنین بلاکچین های عمومی با مدرک ذخیره شده ی خارج از زنجیره که با ثبت هویت از یک بلاکچین منفصل استفاده میکند، می باشد.

یک مطلب جزئی جالب:

کریستوفر آلن ، طراح اصلی بلاکچین معمولی- یک شرکت زیرساخت باز – به Cointelegraph گفت که طراحی مدارک قابل تأیید و هویت دار غیرمتمرکز قابل استفاده در برخی از جدیدترین پروژه ها بدون نقش های ممتاز طراحی شده اند، این بدان معنی است که هر کسی می تواند صادر کننده باشد. وی اضافه می کند :

“این امکان وجود دارد که مدارک هویت دار و صلاحیت دار P2P [نظیر به نظیر] نه تنها به مؤسسات آموزشی بلکه به دانش آموخته گان همکار ، معلمان ، همکاران ، مشتریان ، پیمانکاران و کارفرمایان نیز تعلق بگیرد.”

به عنوان مثال ، آلن شخصاً می تواند ادعای معتبری کند که “کیم از مهارت بالایی در پیشبرد فرایندهای استاندارد فنی سطح بین المللی برخوردار است” ، چیزی که هیچ موسسه ی آموزشی مایل به ادعا نیست ، اما با توجه به سابقه و شهرت آلن به عنوان نویسنده ی مشخصات SSL / TLS موفق ، این گواهی می تواند اطلاعات مهم را به کارفرمایان ، مشتریان و همکاران آینده ی کیم منتقل کند. آلن ، که همچنین رئیس سابق W3C Credentials CG است ، به Cointelegraph گفت: “من معتقدم ، این نوع ادعاها بخش مهمی از آینده ی مدارک تحصیلی خواهند بود.”

آیا سیستم خراب و ناقص است؟

در همین حال ، سیستم فعلی از نظر بسیاری قابل دفاع نیست. هانس پونگراتز ، مسئول ارشد اطلاعات در دانشگاه فنی مونیخ ، به Cointelegraph گفت: دیپلم های تقلبی بسیار زیاد است. رومان بک ( Roman Beck ) ، استاد دانشگاه IT کپنهاگ ، به Cointelegraph گفت که سیستم دیپلم “مستعد شکست است و در معرض انواع تقلب ها است” ، در توضیح بیشتر:

“نقشه برداری ایمن از گواهینامه ها با انسان هایی که ادعا می کنند دارنده آن هستند نیز همیشه آسان نیست ، زیرا گواهی های مربوط به تولد یا شناسنامه ها وجود ندارند. اسناد نه تنها فتوشاپ شده اند بلکه تأیید آنها نیز دشوار است زیرا بسیاری از موسسات گواهینامه ، مدرک تحصیلی و سایر اسناد مربوط به کار را صادر می کنند. و سرانجام ، اسناد و مدارک مبتنی بر کاغذ ممکن است گم شوند ، که اثبات این که افراد، دارنده ی تحصیلات یا مدارک خاصی هستند برای دارنده عملا غیرممکن است. ”

دافی ( Duffy ) اضافه کرد: ” اخیراً ، از طریق استاندارد سازی مدارک قابل تأیید و پیلوت های در حال انجام ، شامل شبکه ی نوآوری T3 (تحت هدایت ایالات متحده) ، طرح اعتبار سنجی دیجیتال اروپا (تحت هدایت اتحادیه اروپا) و OpenCerts (سنگاپور) ، ما در حال دستیابی به نمایشگرهای E2E بهتر هستیم.”

اما هنوز موانعی برای غلبه بر برخی موارد فنی وجود دارد. دافی پرسید: “اگر کلید خصوصی را که به شما امکان می دهد کنترل ( مدارک] را به اثبات برسانید ، گم کنید، چه ؟” . در بدترین حالت ، می توان دوباره درخواست کرد ، “اما پس از آن شما همچنان وابسته به صادر کننده هستید.”

بک (Beck ) اضافه کرد: ” همکاری بین مرزی و همکاری بین زنجیره ای در انتقال مدرک دیجیتال، بین سیستم های مختلف DLT ملی نیز مسئله ای قابل تأمل است و گروه کارشناسی OECD در حال کار بر روی سیاست و پیشنهادات این گروه در این زمینه است.”

وی همچنان تأكید كرد: ” فناوری ، گلوگاه اصلی نیست و این ادغام اجتماعی-فنی سیستم های DLT مبتنی بر قوانین و به طور مستقل در محیط های پیچیده اجتماعی است.” Alex Grech، شریک و همکار مدیر شرکت Strategyworks ،به Cointelegraph گفت: ” او موافق است که چالش های دلهره آورتر، ممکن است ماهیت غیر تکنولوژیکی داشته باشند.”

وی افزود: “حتی در پروژه ی زیرساخت خدمات بلاکچین اروپایی (Blockchain European) ، کمیسیون ممکن است پیچیده ترین زیرساخت های بلاکچین موجود در کشورهای عضو EC را توسعه یا تأمین مالی کرده و اینکار را به صورت رایگان تأمین کند. اما این زمانی اتفاق می افتد که مجموعه ای از سیاست گذاران و مؤسسات آموزشی برای به حداکثر رساندن توانایی بالقوه ی خود در فناوری ها و رویه های موجود که در آن به بن بست رسیده اند ، تصمیم به “خرید راه حل” نگیرند .”

در حال حاضر کمی سابقه و تاریخچه برای یادگیری و مطالعه وجود دارد. Grech گفت: “ایالت های كوچكی مانند مالت و باهاما از سال 2017 از Blockcerts برای محضری كردن مدارك تحصیلی استفاده می كنند.” طبق گزارش ACE ، سه موضوع اصلی وجود دارد که می تواند DLT را برای پیشبرد عدالت اجتماعی اعمال کند: “خبرگزاری داده های شخصی ، یادگیری مادام العمر و قدرت اکوسیستم های متصل”.

دافی (Duffy)، به عنوان نمونه ای از نیاز به “اکوسیستم های متصل” ، به Blockcerts فوق الذکر اشاره کرده و می گوید که این یک استاندارد باز برای ایجاد ، صدور ، مشاهده و تأیید گواهینامه های مبتنی بر بلاکچین است که وی چندین سال پیش با J. Philipp Schmidt از MIT Media Lab ایجاد کرده است. با این حال ، مسئله این است که مدیران استخدامی و دیگران باید یاد بگیرند که به سیستم اعتماد کنند.

طبق گفته ی دافی:

“با Blockcerts ، ما این مسأله ی موفق را دانستیم که زبان آموز می تواند مدرک خود را کنترل کند. اما حتی اگر گیرنده، یک نسخه از گواهینامه را داشته باشد ، آیا طرف مقابل میتواند به آن اعتماد کند؟ آیا آنها روند تأیید را درک می کنند؟ اعتماد E2E ( حفاظت از داده) به روند، کمی مورد تأکید قرار گرفت. ”

آیا بلاکچین می تواند بازار کار را تغییر دهد؟

بخش آموزش سنتی ممکن است فقط آغاز کار باشد. می توان انواع مدارک را تصور کرد – فراتر از مدارک دانشگاهی که می توانند تأثیر پایداری بر بازار کار داشته باشند.
دافی به Cointelegraph گفت: “ما باید بسیار بیشتر از مدارک” مسطح “مانند مدارک تحصیلی پیش برویم ، و اضافه کرد:” اگر در دانشگاه تحصیل می کردید اما مدرک خود را تمام نمی کردید چه می کردید؟ ” امروز چیزی برای نشان دادن نداشتید. ”

وی ادامه داد: آموزش سنتی فقط قسمت کوچکی از آن چیزی است که فرد می آموزد و می تواند انجام دهد. “شما دائماً در حال یادگیری هستید اما شواهد کمی برای تأیید این موضوع دارید. امروزه تلاش می شود حتی قبل از اتمام دوره ی تحصیلات آموزشی، صلاحیت و شایستگی ها ارائه شود.

به عنوان مثال ، Talent Cloud ، به رهبری والری توماس ، در حال توسعه ی مدل های جدید ابتکاری برای جذب و بسیج استعدادها در بخش خدمات عمومی کانادا است. دافی گفت ، این کار را با همراهی کارفرمایان انجام میدهند تا توصیفات شغل مسطح را تغییر دهند ، مانند “توسعه گر گروه کامل راک استار” به چیزی بسیار مفید تر مانند توصیفات مبتنی بر شایستگی که می تواند دقیق تر با مهارت ها و شایستگی ها مطابقت داشته باشد”.

این نوع کارها پیش شرط تغییر چشمگیر بازار کار جهانی است. همانطور که دافی معتقد است: “این قسمت واقعاً هیجان انگیز است – این می تواند به كارفرمایان كمك كند تا استعدادها را در نیروی كار موجود خود كشف كرده و زبان آموزان را از زمینه های غیر سنتی توانمند سازند.” در مورد این موضوع ، Beck به Cointelegraph گفت:

“بسیاری بر این باورند که سیستم های مبتنی بر بلاکچین می توانند شهروندان را آزاد کنند ، و این امر ، کنترل را به صاحب اطلاعات شخصی می دهد. هدف EBS نه تنها انتقال ایمن دیپلم و سایر مدارک تحصیلی دانشجویان از آن سوی مرزها است تا بعداً در راه اندازی مشاغل ، مدیریت مالیات یا سوابق بهداشتی از آنها پشتیبانی کند. ”

وقایع فعلی، محرک تحول اند. Beck افزود: “این مشكل به ویژه با افزایش تعداد مهاجرانی كه مدارك خود را از دست داده اند و یا تشخیص معتبر بودن اسناد آنها غیرممكن است ، آشكار است.” بنابراین ، مهاجرت ، کار و تحصیل در خارج از کشور توسعه ی یک بازار دیجیتال واحد مانند بازار اروپا را هدایت کرده است ، جایی که اعتبارنامه ها در سراسر منطقه قابل شناسایی و پذیرش جهانی است.”

بک ( Beck ) گفت: ” هدف از ابتکار عمل اخیر EBSI ، که دارای 30 کشور امضا کننده است ، اجازه ی تحصیل و کار در کشورهای مختلف است در حالی که به شهروندان اجازه می دهد تا مدارک خود را کنترل کنند. این مساله، امر مهاجرت را آسانتر کرده و تحرک نیروی کار را افزایش می دهد.

آقای Grech به Cointelegraph گفت:

“من فکر می کنم به دلیل شیوع COVID-19 و در نتیجه سقوط اقتصاد جهانی ، کل ماهیت نیروی کار غیرقابل برگشت تغییر خواهد کرد. در سه ماه گذشته در موسسات آموزش و پرورش و بازار کار تغییرات بیشتری نسبت به 5 سال گذشته به وجود آمده است و همه آنها منفی نیستند. ”

بلاکچین به عنوان یک ” چکش در جستجوی میخ” توصیف شده است. در این صورت ، به نظر می رسد که اعتبار سنجی آکادمیک به اندازه ی همان یافتن میخ آشکار و الزامی است. همانطور که بی بی سی گزارش داد ، تجارت بین المللی فعلی در مقاطع تحصیلی جعلی “سرسام آور” است ، و با یک بازار کار جهانی که به طور فزاینده ای متحرک می شود ، جهان می تواند از یک دفتر ثبت نام غیرمتمرکز ، بدون مرز و بدون دستکاری از اعتبارنامه های قابل تأیید استفاده کند که هر دو برای آموزش و بازار گسترده تر کار الزامی اند.

Bookmark(0)
آدا کاردانو

$2.9109

80,060 تومان

آیاس

$6.266

172,200 تومان

اتریوم
اتریوم

$3,945

108,400,000 تومان

اتریوم کلاسیک

$73.16

2,012,000 تومان

استلار

$0.3946

10,840 تومان

اوی

$417.6

11,470,000 تومان

بایننس کوین

$504.0

13,860,000 تومان

بیت تورنت

$0.004956

136.3 تومان

بیت کوین
بیت کوین

$51,800

1,423,000,000 تومان

بیت کوین کش

$779.9

21,500,000 تومان

پالی گان

$1.6988

46,880 تومان

پولکادات

$34.39

946,700 تومان

تتا

$8.238

226,600 تومان

ترون

$0.10483

2,881 تومان

چین لینک

$34.52

948,600 تومان

دوج کوین

$0.31159

8,567 تومان

ریپل

$1.3216

36,320 تومان

سولانا

$146.18

4,018,000 تومان

شیبایونی

$0.000007473

0.2050 تومان

فایل کوین

$116.85

3,284,000 تومان

کوزاما

$404.8

11,130,000 تومان

لایت کوین

$228.71

6,288,000 تومان

مونرو

$

تومان

وینک

$0.0007029

19.38 تومان

محبوب ترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *